30 اتوبوس جدید به زودی وارد پارک عمومی اراک می شود/ بحث مترو و مونوریل اراک تعطیل شد/ ماجرای تاخیر در اجرای فراکارت چه بود؟

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا کریمی شهردار اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص اقدامات انجام شده در زمینه بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی در شهر اراک گفت: در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری، تقریبا بیش از تمام اتوبوس هایی که در شهر اراک داشتیم، اتوبوس های جدید برای تقویت سیستم خریداری شد. پارک حمل و نقل عمومی کلانشهر اراک.

وی افزود: شرکت واحد اتوبوسرانی اراک در مجموع 70 دستگاه اتوبوس داشت و در چند ماه گذشته 80 دستگاه اتوبوس جدید خریداری شد، در حالی که در 10 سال گذشته هیچ اتوبوسی به ناوگان حمل و نقل عمومی اراک تزریق نشده است و هر اتوبوسی که آسیب دیده است. در پارکینگ برده شد و اگر اتوبوس نو نمی خریدیم بعد از کرونا دچار مشکلات جدی می شدیم.

شهردار اراک تصریح کرد: شماره گذاری 30 دستگاه اتوبوس جدید در حال رصد است و تصمیم شورای شهر برای جذب رانندگان نیز به شهرداری ابلاغ شده و برای خرید 50 دستگاه اتوبوس نیز مبلغی واریز شده است. وظیفه مهم در حوزه حمل و نقل شهری 15 دستگاه برای تعمیر ارسال شده است.

کریمی در خصوص سامانه پرداخت الکترونیکی بلیت در ناوگان حمل و نقل عمومی گفت: فرا کارت تنها یک سامانه پرداخت الکترونیکی بود و در ابتدای دوره جدید به دلیل مشکلات قانونی و قراردادی به طور کامل تعطیل شد اما در نهایت با 4 میلیارد موافقت شد. به درخواست پیمانکار، آن را به یک میلیارد رساندیم و کارت فعال شد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات فراکارد این است که سیستم قدیمی است و از کارت وارداتی و بسیار گران استفاده می کند، بنابراین شرکت مربوطه قبلا قیمت هر کارت را 50 هزار تومان اعلام کرده است، اما از شورا پرسیدیم که آیا موافق است. 80 درصد این مبلغ را شهرداری می دهد و مابه التفاوت را پرداخت می کند.

شهردار اراک با تاکید بر خراب نبودن دستگاه های کارت خوان اتوبوس افزود: گاهی برخی از رانندگان تمایل بیشتری به دریافت وجه نقد دارند و با توجه به اینکه طبق مصوبه شورای شهر، پرداخت الکترونیکی بلیت ارزان تر از پرداخت نقدی است، شهروندان توجه داشته باشند. به سامانه تا حد امکان از پرداخت الکترونیکی استفاده کنید.

کریمی در خصوص استفاده از سامانه های حمل و نقل انبوه در اراک گفت: بحث مترو در اراک همیشه مطرح بوده است اما با توجه به اینکه جمعیت اراک زیر یک میلیون نفر است مترو شامل آن نمی شود از طرف دیگر مترو را شامل نمی شود. به دلیل هزینه های بالای مترو و در شهرهای کوچک.» تمایلی به استفاده از آن وجود ندارد، بحث مونوریل مورد استقبال و حذف قرار نمی گیرد، اما بحث BRT در شهر اراک مطرح شده است.

شهردار اراک در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر طرح کلی ترافیک اراک برای بررسی به وزارت کشور ارجاع شده و در صورت ابلاغ، سرنوشت حمل و نقل عمومی شهر اراک مشخص می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید