افزایش قیمت دلیل کمبود بلیت اتوبوس بود/ لیست مراکز شارژ بلیط اتوبوس به زودی در پایانه ها نصب می شود.


ساعت: 18:19
تاریخ انتشار: 14/09/12
کد خبر: 1812115

گزارش کمبود کارت و نبود مراکز شارژ بلیط اتوبوس در زنجان;

مدتی است که بلیت اتوبوس در زنجان نایاب شده و مراکز شارژ کارت از کار افتاده که شهروندان را با مشکل مواجه کرده است، اما گفته می شود به زودی لیستی از مراکز شارژ کارت در ایستگاه های اتوبوس برای اطلاع رسانی به مردم نصب می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; حمل و نقل عمومی بین شهری یکی از بهترین امکانات برای دسترسی شهروندان به نقاط مختلف از جمله مرکز شهر است تا با کمترین هزینه و سریع ترین زمان به مقصد برسند و علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، به جلوگیری از آلودگی هوا و کاهش ترافیک نیز کمک می کند. .

هزینه اتوبوس های شهری در گذشته به صورت بلیت بوده و شهروندان می توانستند برای سوار شدن به اتوبوس ها بلیت تهیه کنند، اما با توجه به واگذاری اتوبوس های درون شهری به بخش خصوصی در اواسط دهه 80 و شخصی سازی ناوگان، آنها هزینه باید مشکل یافتن پول خرد برای کشورها (مسافر و راننده) و همچنین طولانی شدن پروسه به دلیل دریافت وجه نقد نیز یک مشکل بهداشتی بود زیرا کمبود پول در بین مردم باعث از بین رفتن اسکناس شده و خطرناک است. برای سلامت. شیوع ویروس کرونا در دو سال اخیر این مشکل را تشدید کرده است.

شهرداری زنجان برای تسریع در کار و جلوگیری از آلودگی سلامت کارت اتوبوس تهیه کرده بود، کارت های پرداخت نقدی کمتر بود، اما اخیرا هر دو بلیط اتوبوس در شهر زنجان کمیاب شده و محل شارژ کارت حذف شده و شهروندان حذف شده اند. نمی دانم کجا کارت ها را شارژ کنم.


4566a4e2 5f3f 413f a3d1 b9be64422902 خبر خاکستری


* درخواست از یک شهروند

یکی از شهروندان با ارسال این متن به مدیر کانال سایت خبری-تحلیلی موج رسا پیام داد:

سلام

«لطفاً به کانال زنجان اطلاع دهید که کارمندان شرکت اتوبوسرانی تا کی می خواهند به این مردم مظلوم ظلم کنند.

الان 2 ماه است که کسی در ترمینال نیست که بلیط اتوبوس را بار کند و امروز برای تهیه بلیط خام تمام زنجان را گشتم و هر جا رفتم شکست خوردم و در نهایت به ترمینال شرکت اتوبوسرانی مراجعه کردم و شکایت کردم اما نه. یکی جواب داد برگشتم

«از مأموران محترم تقاضا دارم که دیگر به این افراد ضربه نزنند و فشار نیاورند و به فکر وضعیت فعلی اتوبوس های شرکت واحد باشند تا مردم دچار مشکل نشوند.

این اطلاعیه و چند اطلاعیه دیگر خبرنگار موج رسا را ​​بر آن داشت تا از مسئولان شهرداری زنجان پیگیری کند.


34354357 806d 4143 a05e 9fdb855205a9 خبر خاکستری


* تورم قیمت کارت ها را افزایش داد

داود نوری، رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان در این خصوص به خبرنگار موج رسا گفت: وی گفت: سازمان ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) شهرداری زنجان طی قراردادی با شرکتی که وظیفه توزیع و بارگیری کارت ها را با این شرکت که زیر نظر سازمان ICT شهرداری زنجان فعالیت می کند، حدود 17 هزار بلیت اتوبوس خریداری کرده است. .

وی با اشاره به اینکه قرارداد خرید کارت ها در سال 98 منعقد شده است، گفت: شهرداری زنجان در ازای ارائه کارت ها به شهروندان یارانه (یارانه) پرداخت می کند، بنابراین هزینه هر کارت 17 هزار تومان است که 7 هزار تومان آن است. تومان به شهرداری پرداخت شد عنوان یارانه پذیرفته شد و شهروندان 10 هزار تن پرداخت کردند، به عبارتی شهرداری زنجان در ابتدای کار و قبل از اتوبوس 7 هزار تن یارانه به شهروندان پرداخت کرد. سفر.

نوری افزود: متاسفانه با بروز مشکلات تورم ابتدا کارت ها کمیاب شد و در مقطعی که این مشکل حل شد قیمت کارت ها به شدت افزایش یافت و به حدود 40 هزار تن رسید.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان گفت: در این خصوص نامه ای به شهردار و شورای شهرداری می نویسیم که موضوع خرید و پرداخت یارانه بلیت اتوبوس و اینکه آیا یارانه تعیین شده است یا خیر. موافقت شد، محل تامین مالی تامین خواهد شد تا مشخص شود.


* ‌ لیست مراکز شارژ بلیط اتوبوس به زودی در ایستگاه‌های اتوبوس نصب می‌شود

وی در خصوص کمبود مراکز شارژ گفت: شیوع ویروس کراون و عدم استقبال مردم از ناوگان اتوبوسرانی منجر به عرضه کارت و خدمات شارژ این شرکت شده است و به همین دلیل مقرر شد این خدمات در باجه ها، خدمات عمومی و در اختیار بخش عمومی غیردولتی قرار دهند که کارت های قبلی هم اکنون در برخی از این دفاتر قابل شارژ باشد.

نوری با بیان اینکه ۷۱ مرکز در زنجان وظیفه شارژ کارت ها را بر عهده داشتند، گفت: به همین دلیل جلسه ای با سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار کرد و طی مذاکراتی که انجام شد، مقرر شد فهرستی از مراکز شارژ تهیه شود و ببینیم آیا باز هم می خواهید. برای شارژ مجدد: «آیا کارت دارند یا نه؟ اگر نخواهیم به مراکز دیگری که در اختیار مردم است اشاره می کنیم و در روزهای آینده سعی می کنیم این کار را انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت تحقق این امر لیست مراکز شارژ بلیت اتوبوس را در ایستگاه های اتوبوس برای اطلاع رسانی به شهروندان نصب می کنیم. با توجه به اینکه در آستانه عید نوروز هستیم و در حال افزایش تردد شهروندان به مرکز شهر هستیم، سعی می کنیم ظرف چند روز آینده این کار محقق شود.


6676196f df47 4f06 92c9 5de5a41a56ba خبر خاکستری


* جدید کارت های جدید در حال خرید هستند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زنجان با بیان اینکه به دنبال بازخرید تعداد دیگری بلیت اتوبوس هستیم، گفت: در روزهای آینده لیستی از مراکز شارژ بلیت اتوبوس نصب می شود. در پایانه ها برای اطلاع شهروندان .

وی با بیان اینکه تلاش می شود تا قبل از پایان سال جاری نقشه های جدید ارائه شود، خاطرنشان کرد: شورای شهر و شهرداری نیز باید در این زمینه تصمیم گیری کنند.


* شهروندان فاقد کارت اتوبوس تا سفارش دیگر به صورت نقدی پرداخت خواهند کرد

نوری گفت: شهروندانی که کارت ندارند تا زمان صدور کارت جدید باید هزینه اتوبوس را به روش سنتی پرداخت کنند. وضعیت بهداشتی و تاخیر در تردد اتوبوس ها و همچنین کنترل درآمد اتوبوس ها نیز کار را برای شهرداری سخت کرده است.

وی گفت: متأسفانه در حال حاضر برای شهروندانی که کارت ندارند مجبور به ادامه این روش هستیم. به سراغ ساختن نقشه ها می رویم.

نوری گفت: «این هم در راستای پروتکل‌های بهداشتی و هم از نظر شفافیت است که کنترل درآمد اتوبوس‌ها را آسان‌تر می‌کند».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید