خدمات زائر از پایانه مسافربری به موکب های عراقی/ قیمت بلیت اربعین تعدیل شد


ساعت: 11:04
تاریخ ارسال: 1401/06/14
کد خبر: 1895231

“رویای بهشت” پس از دو سال کرونا دست یافتنی شد.

«رویای بهشت» پس از گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا دوباره دست یافتنی شده است، مسئولان با برپایی «سفره های خدمت» خدمتگزار زائران شده اند تا زیارت عتبات عالیات سفر معنوی دلپذیر و خاطره انگیزی باشد. در هفته‌های اخیر برخی از زائران از نحوه بلیت و کرایه‌ها گلایه داشتند، اما اکنون تعیین قیمت مصوب مانع میانجی‌گری شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از گلستان ما ؛ راه به روی میلیون ها نفر از عاشقان اربعین در مسیر زیارت سیدالشهدا (علیه السلام) باز شد، مسئولان با برپایی میز خدمت، نظارت، حمایت و تسهیل گری خود را افزایش دادند. تا زائران کمتر دچار دردسر شوند و از سوی دیگر فرهنگ عاشورا در بزرگترین اجتماع بشری در معرض دید جهانیان قرار گیرد، هرچند در هفته های اخیر برخی از زائران کربلا گلایه هایی از وضعیت این شهر داشتند. سفر با اتوبوس، اما با برنامه ریزی به موقع مسئولان این وضعیت برطرف شد.


* همه چیز برای سفر اتوبوسی زائران از اربعین آماده شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان در گفتگو با خبرنگار ما از ساماندهی 200 اتوبوس اولویت دار برای اعزام زائران اربعین خبر داد و گفت: روز گذشته 45 دستگاه اتوبوس زائران اربعین را از گلستان به مرز مهران منتقل کردند.

عادل مصدقی با بیان اینکه روند اعزام زائران از گلستان همچنان ادامه دارد، گفت: خرید بلیت به صورت حضوری و آنلاین بر اساس درخواست زائران امکان پذیر است.

به گفته وی؛ با توجه به دستورالعمل پیش فروش اینترنتی بلیت اربعین، ثبت نام تا 48 ساعت آینده باز است، این امکان وجود دارد که ظرفیت 50 درصد فروش اینترنتی به 70 درصد افزایش یابد تا زائران بتوانند به صورت غیرحضوری اقدام به خرید بلیت کنند تا روند کار تسهیل شود. اعزام زائران


* پایانه های گنبدکاووس و گرگان بیشترین بازدیدکننده را دارند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان با اشاره به اینکه پایانه های گنبدکاووس و گرگان بیشترین بازدید را دارند، گفت: همکاران ما به صورت 24 ساعته در محل مستقر هستند و کنترل آنی قیمت ها و مشکلات پاسخگویی را دارند. از زائران..

مصدقی از تشکیل میز خدمت برای پاسخگویی به شکایات مردم در پایانه های مسافربری خبر داد و گفت: در خصوص تخلفاتی که در این حوزه رخ می دهد، پیگیری های لازم انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: قیمت های مصوب بلیت اربعین در قالب بروشور، بنر و در سایت ها و فضای مجازی اعلام می شود و یکی از موارد اجباری شرکت های مسافرتی برای فروش بلیت بر اساس قیمت های مصوب است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان در خصوص نارضایتی مردم از نبود و قیمت بلیت اتوبوس اربعین گفت: اگر مردم به صورت تک فروشنده به پایانه مراجعه کنند، همکاران ما در آنجا مستقر هستند و مشکلی برای فروش بلیت اتوبوس وجود ندارد. اربعین.

مصدقی از مردم خواست تخلفات حمل و نقل را از طریق سامانه 141 به مسئولان اطلاع دهند و تصریح کرد: فروش بلیت اربعین به صورت تکی صادر می شود، در اختیار داشتن بلیت اتوبوس ممنوع است، اگر ثبت نام به صورت گروهی انجام می شود باید برای افراد ثبت نام به صورت انفرادی باشد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در آن مدت تخلفی از سوی شرکت های مسافرتی در خصوص فروش بلیت های بالاتر از نرخ مصوب صورت گرفته است، توضیح داد: ممکن است قبل از اعلام نرخ مصوب، برخی افراد برای اعزام زائران به مهران بلیت پیش فروش کنند که کرایه تمام شده است. بالاتر در آن زمان


* قیمت بلیت اربعین در گلستان تعدیل شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان با بیان اینکه هم اکنون قیمت بلیت اربعین در گلستان تعدیل شده است، گفت: اگر فردی در این زمینه مشکلی دارد که نیاز به پیگیری دارد با شرکت ها و همکاران ما تماس بگیرد. می گیرم.

مصدقی گفت: همه شرکت‌های مسافرتی را رصد کردیم، قیمت‌های قبلی بلیت اربعین با قیمت جدید و ارزان‌تر تنظیم شد، تا کنون مورد خاصی در استان گلستان نداشته‌ایم.

وی تصریح کرد: اکیپی متشکل از اداره تعزیرات و حمل و نقل کشور امروز در پایانه ها حضور دارند که کمیته ویژه ای برای رسیدگی به تخلفات تشکیل شده و در صورت مشاهده تخلف به کمیته ارجاع داده می شود و رانندگان متخلف به آن رسیدگی می کنند. با جدیت و قاطعیت برخورد شود.»


* برخورد قاطع با متخلفان زیارت در اربعین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: مردم مدارک خود را برای ردیابی تخلفات حوزه حمل و نقل در اختیار ما قرار دهند، قطعا این مشکلات قابل پیگیری است و اگر این شرکت ها بیش از درصد مصوب از زائران پول دریافت کنند. مورد بررسی قرار گیرد.

وی در مورد اینکه آیا بازار سیاه فروش بلیت اربعین در استان وجود دارد یا خیر، گفت: خوشبختانه وضعیت به گونه ای ساماندهی شده است که معاونت حمل و نقل و حراست به صورت شبانه روزی در پایانه ها حضور دارند. خواهد بود


* 20 موکب گلستان برای اسکان زائران در عراق و ایران

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گلستان درباره تمهیدات گلستان برای زیارت اربعین نیز گفت: امسال در نظر داریم 20 موکب را برای خدمات رسانی به زائران به عراق اعزام کنیم.

صفر معراجی گفت: از این تعداد 19 موکب در عراق و یک موکب در مرز ایران به زائران خدمات رسانی می کنند.

وی بابیان اینکه موکب در مسیر نجف به سامرا و کاظمین و زیارت امام جوادین در نظر گرفته شده است، گفت: برای اولین بار موکب در کاظمین آغاز شده و زائرانی که قصد رفتن به سامرا یا بازگشت به کاظمین را دارند می توانند شب را سپری کنند. در این راهپیمایی

رئیس ستاد احیای عتبات عالیات گلستان ادامه داد: یک موکب وظیفه نظافت و جاروکردن زیر پای زائران از نجف تا کربلا را بر عهده دارد و موکب دیگری نیز کار امانتداری زائران را انجام می دهد.

معراجی تصریح کرد: آدرس موکب اربعین، نام مدیر و شماره تلفن موکب از طریق فضای مجازی و کانال های مختلف اعلام می شود.


* عبادت اربعین بیش از 21 هزار گلستانی تایید شد

مدیر حج و زیارت گلستان همچنین از ثبت نام 31 هزار نفر از گلستانی ها در راهپیمایی حماسی اربعین خبر داد و گفت: از این تعداد بیش از 21 هزار نفر از گلستانی ها در سامانه سماح ثبت نام خود را تایید کرده اند.

سیدعلی میرکاسم پور افزود: بیش از 95 درصد زائران گلستانی از مرز مهران وارد عراق می شوند و در راهپیمایی اربعین شرکت می کنند.

وی افزود: علاقه مندان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به سامانه Samah.haj.ir در سامانه «سماح» مراجعه کنند.


* فروش بلیت اربیان هر روز آغاز می شود

به گفته ایوب میرشاهی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان، قیمت بلیت اتوبوس اعزام زائران حسینی به مرز مهران از گرگان و گنبدکاووس کاهش یافت.

میرشاهی در این باره می گوید: در نرخ جدید مصوب اربعین حسینی، کرایه اتوبوس 25 نفره گرگان تا مرز مهران 634 هزار تومان، اتوبوس 32 نفره 534 هزار تومان و اتوبوس 44 نفره تعیین شده است. 432 هزار تومان .

وی افزود: کرایه از گنبدکاوس تا مرز مهران با اتوبوس 25 نفره 690 هزار تومان، اتوبوس 32 نفره 579 هزار تومان و اتوبوس 44 نفره 471 هزار تومان است.

میرشاهی از اجرای طرح نظارت بر فروش بلیت اتوبوس از امروز خبر داد و گفت: این طرح نظارتی تا 6 شهریور ادامه دارد و بلیت فروشی به صورت روزانه انجام می شود.

قاسم غریب آبادی در گفتگو با گلستان ما گفت: امسال کاروان مستقلی برای اربعین به کربلا اعزام نکردیم و تهران نیز تعداد متمرکز آمبولانس و اکیپ برای مرکز درمانی هلال احمر اعزام کرد.


* زائران اربعین باید با کاروان سفر کنند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان ادامه داد: برخی از موکب هایی که در سطح استان هستند نیاز به دارو، تجهیزات و امکانات پشتیبانی داشتند که ما به آنها کمک کردیم و همچنین اعتقاد بر این است که برخی موکب ها در سطح استان و برای آنها فعال هستند. پوشش امدادی در ما نظر دریافت کردیم.

غریب آبادی افزود: کارهایی را که در حیطه اختیارات هلال احمر است برای موکب های استان و کربلا و خدمت رسانی به زائران انجام داده ایم.

وی افزود: در صورت نیاز زائران در موکب هایی که در عراق برگزار می شود، می توانند مراکز تاسیس شده هلال احمر را در نظر بگیرند.

این مسئول خاطرنشان کرد: در صورت تمایل مردم به زیارت اربعین این سفر را به صورت کاروانی انجام دهند و توصیه دیگر ما به زائران اربعین این است که مشکلات بهداشتی را رصد کرده و در صورت مشاهده مشکل پزشکی به شفای حلال مراجعه کنند. موکب ها به احمر روی بیاورید و به هیچ مرکز ارائه خدمات اعتماد نکنید.

قریب آبادی افزود: هلال احمر در تمام مسیر پیاده روی اربعین چادر و موکب های امدادی برپا کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید