اسکان اضطراری 32 هزار زائر اربعین حسینی تاکنون/ وضعیت تردد در پایانه های مرزی رو به بهبود است


ساعت: 09:15
تاریخ انتشار: 20/06/1301
کد خبر: 1896529

رئیس جمعیت هلال احمر از حرکت هواپیمای حامل مواد غذایی از تهران به نجف برای توزیع در اربعین خبر داد و گفت: تاکنون 32 هزار زائر اسکان اضطراری دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار شبکه اجتماعی راه دانا؛ برآوردها نشان می دهد 20 هزار زائر از 50 کشور جهان در اربعین حسینی امسال حضور خواهند داشت.

تنها 6 روز دیگر به راهپیمایی اربعین حسینی باقی مانده و مسئولان کشورمان همچنان در تلاش برای برنامه ریزی مناسب راهپیمایی اربعین حسینی امسال هستند.

بازگشت 500 هزار زائر به کشور/ تصمیم برای اعزام زائران امروز به عراق

احمد وحیدی وزیر کشور از بازگشت 500 هزار زائر به کشور خبر داد و گفت: تاکنون 2 میلیون و 500 هزار زائر ایرانی از مرز ایران وارد عراق شده اند و امروز تصمیم برای اعزام زائران به عراق گرفته می شود..

به گفته وی مشکل اصلی بازگشت زائران است..

وحیدی با بیان اینکه روز گذشته وضعیت مرزها خوب بود اگرچه همچنان ازدحام در مرزها وجود داشت، گفت: تعداد قابل توجهی از زائرانی که در مناطق نزدیک مرز حضور داشتند از مرز عبور کرده اند اما تعدادی از زائران همچنان در مرزها حضور دارند. مرزها.

به گفته وزیر کشور، در صورت فراهم شدن شرایط مناسب، زمینه برای اعزام سایر زائران فراهم می شود، البته امروز در جلسه ای در این باره بحث و تصمیم نهایی را خواهیم گرفت.

اسکان اضطراری برای 32 هزار زائر تاکنون

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر از حرکت هواپیمای حامل مواد غذایی از تهران به نجف برای توزیع در اربعین خبر داد و گفت: تاکنون 32 هزار زائر اسکان اضطراری دریافت کرده اند و روزانه 70 هزار زائر به مراکز درمانی هلال احمر مراجعه می کنند. بیشتر آنها از گرمازدگی رنج می بردند.

تردد در پایانه های مرزی در حال بهبود است

سید مجید میراحمدی رئیس ستاد اربعین حسینی گفت: وضعیت تردد در پایانه های مرزی رو به بهبود است.

وی با بیان اینکه در مرز خسروی شاهد مشکلات عدیده ای هستیم، تصریح کرد: با وجود اقدامات متعدد، طرف عراقی نمی تواند پاسخگوی حجم زیاد زائران ما باشد، گرمای هوا توان ایستادن و ایستادن را از زائران سلب می کند. و باعث ایجاد ترافیک و گرمازدگی می شود لذا خواهش من این است که زائران عزیز با ما همکاری کنند و در مرزها پیاده روی نکنند که البته تعداد قابل توجهی از آنها به این مشکل توجه کردند و از سفر منصرف شدند.


آاحداث پنج بیمارستان صحرایی در مرز مهران

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت از راه اندازی پنج بیمارستان صحرایی در مرز مهران برای خدمت رسانی به زائران حسینی خبر داد و گفت: با توجه به گرمای هوا، نزدیک به 10 روز است که همکاران ما در مرز مهران برای خدمت رسانی به زائران مستقر شده اند. اتوبوس های آمبولانس و بیمارستان های صحرایی در امتداد مرزها فراهم شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه همه امکانات از نظر اقلام پزشکی مشکلی ندارد، گفت: زائران نیز مراقب باشند و سعی کنند دچار گرمازدگی نشوند، یعنی راهپیمایی خود را در شب انجام دهند و آب فراوان بر روی زیارتگاه بنوشند. جاده..

عین اللهی افزود: زائران در صورت خستگی در مسیر سعی کنند در سایه استراحت کنند، این امر از گرمازدگی جلوگیری می کند، اما اگر احساس کردند حال عمومی خوبی ندارند به مراکز درمانی مراجعه کنند..

وی ادامه داد: برای زائران برگشتی مراکز بهداشتی در مرز برای بررسی بیماری زائران راه اندازی شده است..

تردد بیش از 40 هزار زائر از مرز تمرچین

سردار رحیم جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته بیش از 40 هزار زائر از مرز تمرچین تردد کرده اند، گفت: تردد زائران اربعین حسینی از این مرز با نظم و آرامش کامل انجام شد..در مرز 30 گیت کنترل خروجی با 30 دستگاه بارکد خوان برای تسهیل تردد زائران از اربعین تدارک دیده شده است..

وی افزود: حدود 2200 مامور پلیس راه در قالب پلیس راه، پلیس راهور، گذرنامه، یگان های امدادی و سایر پرسنل پلیس برای تامین امنیت و تردد زائران اربعین در این مرز و راه های ارتباطی منتهی به تمرچین حضور دارند که از این تعداد است. 800 در ترمینال هستند مرزها برقرار است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه موضوع زیرساخت ها و تامین آن در اولویت قرار دارد تا تردد زائران از مرز تمرچین مختل نشود، گفت: فرصت و زیرساخت ها را داریم که پذیرای بیش از 50 هزار زائر باشیم و اگر ستاد مرکزی اربعین تصمیم می گیرد، تلاش می کنیم این اتفاق بیفتد.


ممنوعیت ورود خودروهای شخصی در استان های لرستان و کرمانشاه

سردار حسن مومنی رئیس پلیس راه افزود: به هیچ عنوان اجازه تردد خودروهای شخصی به سمت مرزها داده نمی شود.. در استان های لرستان و کرمانشاه از ورود خودروهای شخصی جلوگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید