قرارگاه اربعین فرجه: تدارک 80 هزار اتوبوس برای بازگشت زائران از اربعین/ هر قدم به سمت پایانه های مرزی خطر مرگ را به دنبال دارد.

قرارگاه اربعین فرجه: تدارک 80 هزار اتوبوس برای بازگشت زائران از اربعین/ هر قدم به سمت پایانه های مرزی خطر مرگ را به دنبال دارد.

روز جدید تعدادی از خودروهایی که در جاده ها رها شده بودند توسط همکاران ما در پارکینگ ها جابجا شده و با پیامک خودروی آنها به کدام پارکینگ منتقل شده است.

فرمانده قرارگاه اربعین فرجه با تاکید بر اینکه مردم به مرزهای منتهی به عراق تردد نکنند، درباره ساماندهی برخی خودروهای رها شده در جاده ها توسط زائران توضیح داد.

سردار محمد شرفی رئیس کمیته امنیتی ستاد مرکزی اربعین و فرمانده قرارگاه اربعین فرج در گفت وگو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت مرزها گفت: موضوع تامین اتوبوس برای بازگشت زائران از مرز نیز در کمیته حمل و نقل است. این وظیفه را بر عهده دارد، البته این کمیسیون نیز با فاراژ در حال تعامل است و 80 هزار اتوبوس برای بازگشت زائران در نظر خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه باید اقدامات را تسهیل کنیم تا اقدامات سریع انجام شود، ادامه داد: در حال حاضر اتوبوس ها در پایانه برکت در مرز مهران حضور دارند و زائران را به خارج از مرزها منتقل می کنند. سفرهای رفت و برگشت از امروز آغاز شده است و به جلو می رویم. ازدحام زائران برای بازگشت بیشتر می شود. ما با تمام توان و مدیریت در صحنه حضور داریم تا زائران به سلامت به مقصد برگردند.

رئیس کمیسیون امنیت پلیس ستاد مرکزی اربعین در پاسخ به این سوال که در برخی از تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، برخی از زائران خودروهای خود را در نقاط مختلف رها کرده و به سمت مرزها حرکت می کنند. : تمامی خودروها به پارکینگ ها منتقل شده اند، تعدادی از خودروهایی که در جاده ها رها شده اند توسط همکاران ما به پارکینگ منتقل شده و با پیامک به آنها اطلاع داده می شود که خودروی آنها به کدام پارکینگ منتقل شده است.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه مردم به هیچ عنوان به مرزهای عراق نروند، گفت: گذرنامه موقت زیارت اربعین به هیچ عنوان صادر نمی شود، البته برای هر فردی که مراجعه کند گذرنامه صادر می شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت سرویس در سمت عراقی کاملا پر است، تصریح کرد: سفر زمینی به عراق به هیچ وجه توصیه نمی شود. در حال حاضر شرایط مناسبی وجود ندارد، ظرفیت سرویس دهی از سمت عراق کاملا پر است و مسیر زیارتی از سمت عراق به دروازه های رسمی ما متصل است و امکان حرکت وجود ندارد، بنابراین با توجه به گرمای هوا و در شرایط نامساعد، به هرکسی که در هر نقطه از مسیر قرار دارد و قصد سفر زمینی به عراق را دارد، توصیه می کنیم در همان نقطه توقف کرده و ادامه ندهند. همچنین افرادی که هنوز نرفته اند از سفر زمینی به عراق خودداری کنند.

فرمانده قرارگاه اربعین فرجا تاکید کرد: زائرانی که نزدیک به مرزها هستند باید در مراکز شهری مستقر شوند و به هیچ عنوان به سمت مرزها حرکت نکنند. شرایط پذیرش زائران در پایانه های مرزی با توجه به مشکلات ایجاد شده از سوی کشور عراق به هیچ وجه وجود ندارد و هر قدمی به سمت پایانه های مرزی جان زائران را به خطر می اندازد. بنابراین از آنها می خواهیم به مرزها نیایند.

دیدگاهتان را بنویسید