اسکان بیش از 17 هزار نفر در قرارگاه اربعین قم/ توقف اعزام زائران اربعین از قم به مرزها


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896340

مقیمی با اشاره به اسکان بیش از 17 هزار نفر در قرارگاه اربعین گفت: از این تعداد 732 نفر زائر خارجی هستند و عراق اتباع غیرایرانی را نمی پذیرد و به دلیل تراکم جمعیت در مرزها اعزام زائران خارجی است. تردد زائران اربعین متوقف شده است و شهروندان قمی تا مرزها رفته اند. این کار را نکنید و منتظر اخبار ستاد اربعین باشید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم مقیمی معاون امور زائران استان قم در گفتگو با خبرنگار قم فردا وی گفت: از 20 شهریور امسال تا 27 شهریور بیش از 17 هزار نفر ثبت نام و وارد مجموعه قرارگاه مردمی اربعین شدند که علاوه بر این ازدحام جمعیتی که در بوستان های قرارگاه مردمی اربعین به مرکزیت مسجد جمکران ثبت نام کرده بودند، ما نیز در این مجموعه حضور پیدا کردیم. همچنین میزبان زائران اربعی خارجی و داخلی در شهرهای بزرگ مانند بستان فدک، غدیر و امام رضا علیه السلام در حرم حضرت معصومه سلام و برخی فضاهای عمومی حرم های اطراف مسجد مقدس جمکران بود.

مقیمی ادامه داد: با تعامل مدیریت استانی تلاش کردیم تا محل اسکان، غذا و پذیرایی مناسب از زائران اربعین در شهر مقدس قم فراهم شود. گروه های مردمی، گروه های جهادی و هیئت های مذهبی حضور دارند و تاکنون خدمات مناسبی را به زائران حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و مسافران مسیر اربعین ارائه کرده اند.

وی افزود: با توجه به بسته بودن مرزهای زمینی عراق به روی زائران غیرایرانی و ممنوعیت ورود کشورهای پاکستانی، افغانستانی و غیره از مرزهای زمینی ایران به عراق، 732 زائر خارجی اربعین در اردوگاه مردمی اسکان داده شده اند. اربعین، بنابراین عراق به روی اتباع غیرایرانی باز است.

معاون امور زائران استان قم تصریح کرد: اتباع پاکستانی و افغانستانی ساکن شهر مقدس قم به دلیل ناتوانی در خروج از مرزهای زمینی ایران به عراق به خدمات رسانی به زائران اربعین روی آوردند و در موکب های مختلف از زائران پذیرایی کردند. اتباع.آنها انجام می دهند.

مقیمی خاطرنشان کرد: با توجه به تراکم جمعیت در مرزهای خروجی و بر اساس اعلام ستاد اربعین، روند اعزام زائران به اربعین و مرزها را متوقف کرده ایم و منتظر تسهیل تردد ایجاد شده در پایانه های مرزی هستیم. و جاده های منتهی به شهرهای مرزی باز هم عبادت اربعین را ارسال می کنیم.

وی تاکید کرد: به شهروندان قمی توصیه می کنیم تا جایی که می توانند منتظر بمانند و بر اساس گزارش های ستاد اربعین به سمت مرزها حرکت نکرده و به سمت مرزها حرکت کنند، از سوی دیگر با توجه به تعداد زائرانی که در مسیر مانده اند. جاده ها یا در مجتمع قرارگاه مردمی اربعین در مسجدالحرام اسکان دارند اگر بخواهند به عنوان خادم افتخاری در قرارگاه مردمی اربعین هزینه کنند و کمک های خود را در این راه خرج کنند.

معاون امور زائران استان قم در پاسخ به این سوال که اسکان زائران در قرارگاه مردمی اربعین تا چه تاریخی ادامه دارد؟ وی گفت: این امر تا پایان ماه صفر ادامه دارد و برای بازماندگان اربعین مقرر شده است که در روز اربعین برنامه ای در خیابان پیامبر اعظم (ص) برگزار شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید