قرارگاه شهید کازرونی اهواز ظرفیت پذیرش 800 نفر را دارد/افزایش سفرهای ناوگان اتوبوسرانی کرمان برای اعزام زائران اربعین


ساعت: 11:49
تاریخ انتشار: 1401/06/16
کد خبر: 1895784

هفتمین اجلاس ستاد اربعین در استان کرمان چطور؟

هفتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان صبح امروز در محل استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; هفتمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان صبح امروز با حضور اعضای این ستاد در تالار پیامبر اعظم (ص) استان کرمان برگزار شد.

حمید شمس الدینی با بیان اینکه کار اعزام از چند روز گذشته بدون مشکل پیش می رود، گفت: روزانه 70 تا 80 دستگاه اتوبوس به جای سه دستگاه اتوبوس به مرزها اعزام می شود.

دبیر ستاد اربعین استان کرمان با تاکید بر اینکه گذرنامه چالش جدی پیش روی زائران است، گفت: بیشترین درخواست را در حوزه گذرنامه داشتیم و معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان بازدیدهای سرزده از گذرنامه داشت. دفتر و اداره پست

مدیرکل امنیتی و اداری استانداری کرمان با اشاره به پذیرش اردوگاه شهید کازرونی ادامه داد: در روزهای اخیر در مرز مهران با مشکل مواجه بودیم و در عراق نیز شاهد اختلال در بلیط اتوبوس بودیم. اکنون رفع شده است.

رحمان جلالی با بیان اینکه کار و فعالیت اربعین حسینی خارج از وظایف قانونی در حال انجام است و این امر جای تقدیر دارد، اظهار داشت: اولویت اول ما در حوزه حمل و نقل بود و در این زمینه قرارگاهی تشکیل شد که تا کنون به مدت سه سال تشکیل شده است. جلسه برگزار شده در این منطقه و همچنین مجازات ها وارد منطقه شده است.

مدیرکل سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان تصریح کرد: آماری از وضعیت حمل و نقل از کل استان داریم و استان کرمان در این زمینه عملکرد خوبی دارد اما با نقطه ایده آل فاصله دارد.

وی بیان کرد: بازدید سرزده از اداره گذرنامه و پست انجام شد و بازرگانی طبق روال گذشته در حال انجام است و پیشنهاد من این است که با توجه به اینکه گذرنامه به صورت موقت در کرمان صادر می شود، بنابراین یکی از مراکز برای این منظور واکسیناسیون انجام شده است. برای کاهش دمای ایالت

عبدالعلی روانبخش درباره اقدامات مهم پلیس گذرنامه و راهنمایی و رانندگی گفت: روزانه 3300 گذرنامه تمدید می شود و تاکنون حدود 16 هزار گذرنامه در استان کرمان تمدید شده است. 200 تا 300 نفر برای رفع نقص می آیند، 600 سرباز و مشمول ثبت نام شده اند و 4000 گذرنامه موقت از تهران ارسال و امروز در استان تحویل داده شده است.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی استان کرمان افزود: پنج اتوبوس زائران پاکستانی که از زاهدان خارج شده بودند بدرقه شدند.

جعفری مدیرکل پست استان کرمان با اشاره به اینکه از 24 تیرماه شروع به برگزاری جلسات اربعین کرده ایم، گفت: تعداد گذرنامه روزانه را از 300 به 1700 گذرنامه رساندیم و از 26 مراد نیز 6000 گذرنامه ارسال کرده ایم. استان نیز افزایش یافته است و تعداد باجه ها را از سه باجه به 12 باجه افزایش داده ایم.

احسان عراقی زاده گفت: روز یکشنبه 21 سفر به مرزها انجام شد اما پس از برگزاری جلسات اردو تعداد مسافران به 2600 نفر و تعداد سفرها به 73 و در روز دوشنبه 83 سفر انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان بیان کرد: در حال حاضر قیمت اتوبوس های VIP 875 هزار تومان، اتوبوس های 44 نفره 597 تومان و اتوبوس های 32 نفره 685 تومان است.

ناصر بهروز با بیان اینکه سیستم حمل و نقل متولی دارد و اداره راه متولی این امر است، برای کرمان کار می کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه ثارالله استان کرمان خاطرنشان کرد: قرارگاه اهواز ظرفیت پذیرش 800 نفر را دارد که با فاصله فیزیکی تا خواب، آب و زیرساخت های این قرارگاه فراهم است و البته بحث ارائه خدمات غذایی نیز باید تقویت شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید