خدمات اتوبوسرانی قم بیشتر از آنچه که می تواند ارائه می دهد / کارکنان قم به اتوبوسرانی به عنوان یک خدمت نگاه می کنند تا درآمدزایی

زمان: 15:13
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۰/۲۶
کد خبر: 1800658

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم گفت: اتوبوسرانی ابتدا ترافیک را کنترل می کند، سپس به محرومیت زدایی می پردازد و به مناطقی که از نظر مالی ضعیف هستند و خودرو ندارند خدمات ارائه می کنند، از سوی دیگر آلودگی ها را کاهش می دهند و به اقتصاد شهری کمک می کنند که کمتر به آنجا نیاز دارد. باید پارکینگ باشد وقتی شرکت اتوبوسرانی این خدمات را ارائه می دهد، باید درآمد شهر را برای خدمات رسانی به افراد بیشتری تقسیم کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمدصادق زمانی، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی کوم در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی گفت: دولت از سال 1388 حدود 200 دستگاه اتوبوس به شهرها به ویژه کلانشهرها واگذار کرده است به نحوی که هفده و نیم درصد سازمان اتوبوسرانی یا اپراتورهای متعهد به ارائه خدمات به مدت 10 سال و 80 دستگاه اتوبوس را دریافت کند. دو سال و نیم تا پایان ده سال 10 درصد آنها مصرف شود.

وی افزود: خدمت ده ساله این اتوبوس ها با اتوبوس های سازمان که به 250 دستگاه اتوبوس رسیده بود در سال 1388 به پایان رسید که با پایان کار 10 ساله این اتوبوس ها با بحران چگونگی جبران این کمبود مواجه شدیم. در واقع این اتوبوس ها اسقاط شده بودند و دیگر نمی توانستند خدمات ارائه کنند و هزینه بازسازی این اتوبوس ها بسیار بالا بود. همچنین نحوه ادامه کار با این اتوبوس ها برای سازمان ما مشخص نشده بود. البته برخی اتوبوس ها وضعیت بهتری داشتند. بیایید انجام دهیم.

وی افزود: همزمان با بحران کمبود اتوبوس، با بحران کرون مواجه شدیم و به دستور ستاد مبارزه با تاج و تخت، خطوط اتوبوسرانی به مدت سه ماه به طور کامل تعطیل شد و این فرصتی بود تا برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم خود را تجهیز کنیم. ناوگان.» با بخش خصوصی که اتوبوس های بهتری دارد قرارداد ببندید یا خود شرکت اتوبوسرانی آن را می خرد یا با خرید خدمات می توانیم به مردم خدمات ارائه کنیم.

160 اتوبوس قراردادی در خطوط فعال هستند

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم ادامه داد: شهردار قم بحران را پیش بینی کرده بود و حدود 50 واحد را از طریق دولت در اختیار قرار داد و 50 دستگاه دیگر به صورت رایگان و حدود 108 دستگاه اسکانیا سوئدی نیز روز جمعه خریداری شد. ارزش هر اتوبوس بین 500 میلیون تن تا یک میلیارد تن بوده که اکنون قیمت هر کدام به شش میلیارد تن رسیده است که 108 دستگاه اتوبوس وارد ناوگان حمل و نقل شهری شده و در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

زمانی بیان کرد: در ابتدای سال از 200 میلیارد اوراق فروخته شده در سال گذشته، 50 دستگاه بنز آکترو خریداری و حدود 160 دستگاه اتوبوس جدید در خطوط اتوبوسرانی کوم به مردم و حدود 100 دستگاه خودروی قبلی خدمات رسانی کردند. یکی که خراب بود در حال بازسازی و اضافه شدن به سیستم است و در مجموع حدود 250 دستگاه در حال حاضر به افرادی که با 160 دستگاه قرارداد داریم خدمات رسانی می کنند.

وی گفت: تعدادی اتوبوس دیگر برای بازسازی داریم که در نظر داریم 100 میلیارد اوراق بفروشیم و پیش بینی می کنیم در سال آینده بتوانیم حدود 20 اتوبوس جدید از فروش این اوراق خریداری کنیم تا مشکل کمبود اتوبوس حل شود. اما اکنون ناوگان حمل و نقل چیست.” شهری در آن فعال است. ما 140 دستگاه فعال و 20 دپو داریم و اگر هر کدام با 140 اتوبوس مشکل داشته باشند می توانیم از این 20 دستگاه دپو استفاده کنیم و طبق قرارداد 160 اتوبوس فعال در خطوط داریم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم تاکید کرد: بر اساس استانداردهای جهانی باید به ازای هر هزار نفر یک اتوبوس فعال در شهر وجود داشته باشد، با توجه به اینکه قم یک میلیون و 300 هزار نفر جمعیت دارد، حدود 140 اتوبوس داریم و در صورت وجود باید 1300 اتوبوس وجود داشته باشد. اتوبوس، یعنی ما با یک دهم آن چیزی که باید باشد به مردم خدمات رسانی می کنیم.

زمانی گفت: بخش خصوصی که کمی با ما فاصله دارد بخشی از خدماتی را که ما بر عهده داریم ارائه می‌کند و به کارخانه‌های اطراف کوم خدمات ارائه می‌کند و بخشی از درخواست‌های خدمات شرکت‌ها و موسسات را برآورده می‌کند. البته ما خدماتی هم ارائه می‌دهیم: «ما از آنها حمایت می‌کنیم و هزینه‌هایی که سازمان بدهکار است نمی‌گیریم یا خیلی کمتر از آنچه باید دریافت می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین خدمات اتوبوسرانی به محدوده نیروگاه و به طور کلی مناطق 2 و 6 شهرداری کوم است.

زمانی گفت: اگر می‌خواهیم اتوبوس‌های بیشتری را به خطوط اتوبوسرانی کوم بیاوریم و در مناطق بیشتری خدمات ارائه کنیم، باید از شرکت‌ها دعوت کنیم که وارد شوند و صلاحیت‌شان تایید شود و راننده استخدام کنیم تا بتوانیم برای آنها خودرو تهیه کنیم. به عنوان یک گاوصندوق می‌توانیم خطوط جدید و تعداد اتوبوس‌های جدید مورد نیاز شهر را برای جلب رضایت مردم پوشش دهیم، اما تا زمانی که بودجه را تامین نکنیم و در ساختار شهرداری تصویب نکنیم، نمی‌توانیم این خدمات را ارائه کنیم. اخذ تاییدیه شورای شهر

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم ادامه داد: در سال 1399 بودجه سال 1400 بسته شد و با 20 درصد افزایشی که داشتیم و اصلاح شد که بیشتر از آن نمی توانیم افزایش دهیم، سازمان اتوبوسرانی این خدمات را بر اساس بودجه و برنامه ریزی انجام می دهد. کاری که در سال های گذشته طراحی کرده و با کمک شهرداری انجام می دهد و امسال به دلیل نداشتن پایه مادی نمی تواند بیشتر از آنچه هست خدمات ارائه کند.

اتوبوسرانی قم بیشتر از آنچه در آگهی است خدمات ارائه می کند


زمانی تاکید کرد: یک سری برنامه ها برای ساماندهی اتوبوس ها تعریف شده است و باید بر اساس همین فعالیت انجام دهیم و اگر در خارج انجام می دهیم باید در مقابل سازمان بازرسی و حتی شورای شهر پاسخگو باشیم اما الان بیش از آن به ما گفته شده است. ما به مردم خدمات ارائه می کنیم و این به دلیل نیاز مردم است، اما این نکته حائز اهمیت است که برای ساماندهی اتوبوسرانی سال آینده چیزی اضافه نشده است و این توصیه از بالا به عنوان معاون برنامه ریزی و معاونت اقتصادی است. به ما گفته می شود که این توصیه بالغانه نیست که سازمان خود را به عنوان سازمان میدان های سازمانی که بر اساس درآمد و هزینه کنترل می شود نگاه کنیم و خدمات بیشتری ارائه دهیم زیرا اگر سازمان اتوبوسرانی یک سازمان باشد می تواند درآمد خود را افزایش دهد. . که باید مانند ساماندهی مناطق سبز و آتش نشانی باشد تا بتوانیم بر اساس نیاز مردم به آنها خدمات رسانی کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی قم گفت: خدمات اتوبوسرانی باید هدفمند شود. وقتی سازمان اتوبوسرانی به مردم خدمات رسانی می کند در چند جهت است. اول ترافیک را کنترل می کند سپس به محرومیت ها و مناطقی که از نظر مالی ضعیف هستند و ماشین های شخصی هستند و خدمات نمی دهند و از طرفی آلودگی را کاهش می دهد و کمک می کند اقتصاد شهر کمتر به پارکینگ نیاز داشته باشد پول برای اتوبوس رانندگان

زمانی گفت: باید باور داشته باشیم که کوم تنها حمل و نقل عمومی است که اتوبوسرانی یکسانی دارد و باید برای آن سبدی درآمد دریافت کند تا اتوبوسرانی دغدغه درآمدزایی نداشته باشند و بتوانند برای خدمات رسانی به کل شهر برنامه ریزی کنند. یک شریان منظم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید