چالش های 8 ساله معلمانی که خدمات را از سهل انگاری کارکنان تا «امنیت شغلی» به عنوان کمترین تقاضا خریداری می کنند.

ساعت: 13:58
تاریخ انتشار: 1400/09/30
کد خبر: 1793902

در این میزگرد مشکلات معلمان در خرید خدمات مورد بحث و بررسی قرار گرفت

معلمان خرید خدمت یزد در یک میزگرد چالش های خود را در 8 سال گذشته بیان کردند و از مسئولان خواستند تا به دغدغه ها و چالش های آنها رسیدگی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سه ماه از سال تحصیلی جدید با شرایط خاص کرونری می گذرد اما تنها چیزی که پایدار است مشکلات معلمان خریدار خدمات در استان یزد است.

این معلمان در سال های اخیر به دلیل مشکلات و چالش هایی که با آن مواجه بوده اند با برگزاری تجمعاتی در مقابل بخشداری و اداره کل آموزش و پرورش تلاش کرده اند تا رنج خود را به گوش مسئولین برسانند و در صورت وجود یک شنوایی، این مشکلات.

این در حالی است که صباگیان و جوکار نماینده استان یزد در مجلس شورای اسلامی بارها در خصوص شرایط سخت معلمان در خرید خدمات در مجلس بحث و تبادل نظر کردند و برای رفع مشکلات آنان اقداماتی انجام دادند.

8aa0e63f bfaf 45e6 a823 a3b8d27b356e خبر خاکستری

پایگاه خبری یزدرسا در راستای رسالت خود برای رسیدگی به مشکلات مردم، میزگرد مجازی با حضور سه معلم برای خرید خدمات در استان برگزار کرد تا مشکلات اصلی آنها را بررسی و به اطلاع کارکنان برساند.

زارع، حسینی و دهقان معلمانی بودند که در این میزگرد شرکت کردند و مشکلات خود را بیان کردند.

مشکلات و چالش های اصلی معلمان هنگام خرید خدمات؟

دهگان با اشاره به مشکلات معلمان در خرید خدمات در استان یزد گفت: طرح خرید خدمات معلمان در سال جاری در هشتمین سال خود قرار دارد و برخی از این طریق وارد مدارس دولتی شده اند. در سال اول که معلمان شروع به خرید خدمات کردند، روند پرداخت حقوق و تامین اجتماعی به خوبی پیش می رفت، اما این موضوع کم کم به فراموشی سپرده شد که اعتراض های مکرر معلمان را در پی داشت.

وی گفت: در هشت سال گذشته اعتراضات زیادی از سوی معلمان برای خرید خدمات حل مشکل از مراجع ذیربط صورت گرفته است. مقامات ارشد استانی و همچنین کارکنان سابق آموزش و پرورش وعده های زیادی برای حل مشکلات دادند، اما به قول خود ادامه دادند.

زارع در این میزگرد با اشاره به وضعیت کمک معلمان در استان یزد گفت: متاسفانه مشکلات معلمان در سال های اخیر ادامه داشته و این چالش ها پایان ناپذیر است.

وی یکی از مشکلات اساسی مددکاران استان یزد را تاخیر در پرداخت حقوق عنوان کرد و گفت: آخرین پرداختی برای مددکاران در اسفندماه سال گذشته بوده و نزدیک به شش ماه است که خبری از حقوق نیست.

078b2f33 0ff4 44b7 9e58 e918000b6777 خبر خاکستری

زارع دلیل این بی نظمی در پرداخت را بهانه های مؤسس و وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش اعلام می کند حقوق معلمان باید توسط مؤسس پرداخت شود خیر، او می گوید وزارتخانه حقوق معلمان را پرداخت نمی کند. حقوق، ما نمی توانیم آن را استطاعت. در صورتی که در دستورالعمل ارسالی قید شده باشد که باید موسسه ای انتخاب شود که دارای منابع مالی کافی باشد و بتواند در اسرع وقت حقوق زیرمجموعه ها را پرداخت کند.

این معلم حمایتی افزود: در دوره مدیریت قبلی آموزش و پرورش در استان یزد فردی انتخاب شد که نمی توانست حقوق معلمان را برای خرید خدمات پرداخت کند و جالب است که در جای خود باقی مانده و این مشکلات باعث تاخیر در پرداخت ها شده است.

وی با تاکید بر اینکه بارها با مسئولان استانی درباره انتخاب موسس جدید با توان مالی بالا صحبت کرده ایم، افزود: امیدواریم مسئولان استانی موسس جدیدی را با توان مالی بالا انتخاب کنند زیرا معلمان در این شرایط مشغول خرید خدمات هستند. بسیاری از مشکلات.

حسینی در این میزگرد با بیان اینکه شرایط معلمان برای خرید خدمات به هیچ وجه مناسب نیست، گفت: چند سالی است که وضعیت معلمان برای خرید خدمات مشخص نیست و حتی در ابتدای سال تحصیلی نیز توجه چندانی نمی شود. این معلمان

وی گفت: معیشت، بیمه، دستمزد و امنیت شغلی از دغدغه های اصلی معلمان در خرید خدمات است که چندین بار در جلساتی با نمایندگان استان اعلام کردیم و قول ادامه آن را دادند اما خبری نشد.

در حال حاضر وضعیت معلمان برای خرید خدمات در استان یزد چگونه است و آیا مسئولان اقدامات موثری برای رفع مشکلات شما انجام داده اند؟

وی گفت: متاسفانه هیچ یک از مسئولان استان یزد اقدامات موثری برای رسیدگی جدی به مشکلات ما انجام نداده اند. اما متاسفانه گوش اصلا نمی شنود.

1e8e59e3 602d 450a a455 ff76356f110e خبر خاکستری

وی ادامه داد: انتخاب موسس جدید و رسیدگی به وضعیت استخدامی معلمان یکی از مهمترین خواسته های ما در سال های اخیر است اما متاسفانه در دو دوره گذشته هیچ اقدامی برای رفع مشکلات ما صورت نگرفته است.

معلم پیشکسوت یزدی اضافه کرد: وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیه ای اعلام کرد شرکتی که به معلمان در خرید خدمات کمک می کند باید بتواند دو ماه از حقوق این معلمان را در استان ها پرداخت کند که این وزارتخانه باید از این وزارتخانه پرداخت کند اما تا این حد. بسیاری از این شرکت را بد کرده و قادر به پرداخت نیست و شاهد عدم پرداخت شش ماه دستمزد در استان هستیم.

وی با تاکید بر اینکه بارها نسبت به انتخاب شرکت جدید معلمان برای خرید خدمات کارکنان آموزش و پرورش اعتراض داشته ایم، اذعان داشت: کارکنان آموزش و پرورش استان اعلام کرده اند که نمی توانیم شرکت یا موسس جدیدی را برای ارائه شرکت انتخاب کنیم تا بتوانیم مراحل بعدی را بردارید

حسینی با بیان اینکه با وجود اینکه در طول هشت سال گذشته مشکلات زیادی داشته ایم، اما اصلا دل خوشی از تجمعات اعتراضی نداشته ایم، افزود: چند بار صحبت کنیم، در آن زمان دکتر طالبی استاندار وقت یزد قول داد که در عرض یک هفته مشکلات ما را بررسی و حل کرد که متاسفانه در عرض چند هفته این اتفاق نیفتاد و این مشکل باعث شد معلمان در استان یزد با راهکار اقدام به خرید خدمات کنند. عموم با عذرخواهی اولیای دانش آموزان کلاس ها را تعطیل کردند.

وی افزود: همه اینها در شرایطی اتفاق افتاد که رهبری جدید به آموزش و پرورش استان یزد وارد شدند، هرچند تلاش هایی از سوی ستاد قبلی صورت گرفت، اما به گفته همکاران ما این کار به اندازه کافی انجام نشد. سال گذشته با آغاز به کار مدیرکل جدید آموزش و پرورش استان، قول هایی داده شد که به طور حتم مشکلات معلمان خریدار خدمات یزد به زودی برطرف خواهد شد.

در این میزگرد با بیان اینکه برخی رسانه ها می خواهند مشکلات ما را محدود به حقوق و مزایا کنند، اما مشکل اصلی ما استخدام و تامین هویت معلم است، نه اینکه شغل فعلی ما معلمی است، بلکه اشتغال است و این وضعیت فرهنگی نیست. وضعیت جامعه

این معلم خرید خدمات یزدی با بیان اینکه معلمان خرید خدمات پشتیبانی معمولا در مدارسی فعالیت می کنند که معلمان رسمی کمتری دارند، گفت: این دسته از معلمان معمولا در مدارس نوبت عصر و مدارس مدنی تدریس می کنند اما از مزایای بسیاری محروم هستند و باز هم شکایتی ندارند، اما اینکه معلم بخواهد در محیط کار امنیت داشته باشد به نظر من درخواست بزرگی نیست.

وی از همکاری و همکاری مسئولان استانی با معلمان خریدار خدمات آموزشی تقدیر کرد و گفت: درخواست ما و مسئولان استانی رسیدگی به وضعیت معلمان خریدار خدمات است تا بتوانیم با خیال راحت وارد بحث آموزشی شویم. “

این معلم خرید کمکی گفت: از کارکنان محترم وزارت آموزش و پرورش تقاضا داریم برای جذب معلمان برای خرید خدمات آموزشی به استثنای ظرفیت جذب از طریق ماده 28 و دانشگاه فرهنگیان استان یزد، سهمیه خاصی در نظر بگیرند که چقدر می خواهند. 850 معلم از خدمات پشتیبانی؟ در آن شرکت کنید و جذب کنید.

d890cfc2 aeda 46ef 92fb da8599b424d8 خبر خاکستری

زارع ادامه داد: در حالی که همه ما پیر شده ایم و نمی توانیم در آزمون های استخدامی شرکت کنیم، از نمایندگان محترم استان می خواهم این موضوع را ادامه دهند تا وزارتخانه برنامه جذب ویژه داشته باشد و ما را استخدام کند. .

تقاضای معلمان برای خرید خدمات از مسئولان چیست؟

دهگان به بررسی طرح خرید خدمات در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: معلمان پس از حدود هشت سال تلاش، اکنون به دلیل تلاش و کوشش در این راستا، حق خود را برای استخدام در آموزش و پرورش در نظر گرفته اند. «خیلی کشتند.

وی با گلایه از برخی معلمان پیشکسوت استان گفت: این دوستان در فضای مجازی بدون انجام تحقیق و نظرسنجی از معلمان برای خرید خدمات، مطالبی را بیان کردند که موجب توهین و بی احترامی ما شد.

این معلم سوارکاری گفت: امیدوارم هیات یزد به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بتوانند به گونه ای امور را مدیریت و پیگیری کنند که انشاالله مشکل خرید معلم حل شود. خدمات در استان.”

حسینی در این میزگرد، امنیت شغلی را تنها نیاز معلمان برای خرید خدمات آموزشی دانست و گفت پس از هشت سال تلاش، تقاضای کمی برای معلمان وجود دارد که انتظار اشتغال و امنیت شغلی داشته باشند.

وی ادامه داد: امیدوارم ستاد برای رفع دغدغه معلمان خریدار خدمات گام بردارد تا خدای ناکرده در آینده نزدیک شاهد حل مشکلات تمامی معلمان خریدار در کشور باشیم. “

زارع همچنین با تاکید بر اینکه ناامنی یکی از معضلاتی است که امروز با آن مواجه هستیم، گفت: برای رفع بلاتکلیفی معلمان در خرید خدمات نیازمند توجه ویژه مسئولان استانی و ارشد آموزش و پرورش هستیم تا بتوانیم در سال های آینده آسایش بیشتری داشته باشیم. انجام فعالیت های آموزشی و دانشجویی برای انجام اقدامات موثر و ماندگار.

این مدرس خرید خدمات در استان یزد گفت: در دو سال اخیر با توجه به شرایط خاص آموزشی که در کشور ایجاد شده است، بسیاری از معلمان در خرید تجهیزات مورد نیاز آموزش آنلاین با مشکلات زیادی مواجه شده اند اما از آموزش به دانش آموزان دست برنداشته اند. زیرا آینده کشور و دانش آموزان برای آنها مهم است.

زارع اذعان داشت: بی شک چنین معلمانی که دغدغه آموزش و اعتلای کشور دارند خواهان امنیت در محیط کار هستند و امیدواریم مسئولان برای رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.

در پایان لازم به ذکر است، باید گفت; معلمان خرید خدمات به دلیل ناتوانی در مواجهه با آموزش و پرورش خواستار عدم درج نام و عکس کامل خود در میزگرد شدند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید