سهل انگاری خطرناکی در زمینه آموزش وجود دارد/حوادث اخیر نیاز به کالبد شکافی دارد


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 1301/07/16
کد خبر: 1901892

سردار علی شادمانی گفت: در حوزه آموزش غفلت خطرناکی صورت گرفته اما فرصت جبران وجود دارد و در این زمینه دستگاه های فرهنگی باید به وظایف خود عمل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرصاد نیوز، سردار علی شادمانی در اجلاسیه بزرگداشت شهید همدانی که صبح امروز در حسینیه ثارالله برگزار شد، ویژگی های شخصیتی شهید همدانی را برشمرد و اظهار داشت: یکی از ویژگی های این شهید بزرگوار برپایی اقدامات مهم بوده است. شهید حمدانی از مؤسسین ارتش همدان، مؤسس تیپ محمد رسول الله دزفول، مؤسس تیپ انصارالحسین(ع) و در سال 59 که مرزهای غربی ناامن شد به سرپل ذهاب و قصرشیرین رسیدند و خدمت کردند. با گذشت 81 کمتر از دو ماه از آن لحظه ارتش بعث به کشور حمله کرد و با توجه به ذات فرمانده شهید همدانی توانست اکثریت نیروها را سازماندهی و سازماندهی کند و کارهای مهمی در منطقه در مقابل دشمن انجام دهد.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء با بیان اینکه امام راحل فرمودند «شهدا قهرمانان اصلی ما هستند» افزود: شهدا در پرتو انقلاب اسلامی آفریننده ارزش های والای انسانی هستند و شهدا قهرمان هستند. چرا که آنها خالق و آفریننده جهاد و ارزش های اخلاقی و مجاهدت های چهار دهه انقلاب اسلامی هستند.


4d3f4b24 859f 40d9 a6be b3551ac24a79 خبر خاکستری

وی گفت: دشمن می گوید هر وقت تصمیم به تسلط بر کشورهای دیگر گرفتید، ابتدا به قهرمانان آن کشور حمله کنید و کار آنها را در ذهن مردم بی ارزش جلوه دهید و بر خلاف ارزش های این جامعه کار کنید و آنها را محو کنید زیرا یک جامعه که نه ارزشی دارد و نه فخری و تاریخ آن مغشوش و مبهم است و چیزی برای گفتن، انتقال، احترام و… ندارد.

سردار شادمان تصریح کرد: اگر امروز مراسم بزرگداشتی به یاد شهدا برگزار می شود برای قدردانی از قهرمانان ملی و نشان دادن اهداف، جانفشانی ها، رشادت ها و تلاش های آنها برای برقراری امنیت است و اینکه آنها را در ذهن خود نگه داریم و این ارزش ها را تبیین کنیم. در سایه چه تلاش هایی به دست آمدند.

وی با بیان اینکه در مسیر حرکت تاریخی هر کشور حوادثی رخ می دهد که سرنوشت مردم و آن کشور را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: انقلاب اسلامی نقطه عطفی در تاریخ مردم کشور است. ممکن است نسل جدید آرمان انقلاب را مطرح کند یا نسل قبل فراموش کرده باشد و در پاسخ به این سوال باید راه شهدا را تبیین کرد و نسل جدید بداند که حاکمی مستبد، فاسد، ظالم، وابسته به حکومت بزرگی حکومت کرده است. ملت به دلیل فساد و روحیه خودکامگی و وابستگی و تحقیرهایی که داشت، مردم او را نپذیرفتند و در عوض حکومتی اسلامی و مقتدر تشکیل دادند.

معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا با بیان اینکه قدر این نظام و انقلاب را نمی دانیم، گفت: در پرتو این انقلاب در مسیر ائمه، نظام و انقلاب بودیم و امروز نه. فقط در قلعه نظامی، بلکه در قلعه مدرسه خانواده، مسئولیت ها و تجارت.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب ما انقلابی نبود که دنیا در سکوت از آن بگذرد، بلکه با چالشی که برای استکبار و صهیونیسم ایجاد کرد، دشمنی های دائمی زیادی در ابعاد مختلف ایجاد کرد، مثلاً جنگ تحمیلی یک واکنش طبیعی در مخالف انقلاب مردمی بود و اگر این شیطنت‌های همیشگی اتفاق نیفتد، باید در آن تردید کرد، زیرا اساس انقلاب، مبنای ناسازگاری با شرک، ظلم و استکبار است و به این ترتیب، ما حماسی، آبرومندانه و صرفه‌جویی می‌کنیم. که انقلاب آسیب نبیند.

سردار شادمانی با اشاره به اینکه دشمن در همه زمینه ها سرمایه گذاری می کند، خاطرنشان کرد: در حال حاضر دشمن بیشترین تمرکز را در حوزه اقتصادی و فرهنگی دارد و این تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران نشانه مهمی از این امر است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اغتشاشات و حوادث اخیر ادامه داد: امروز دشمن در عرصه فرهنگ متمرکز شده است و مسئولان ما باید بدانند که در این زمینه غفلت کرده اند و غفلت خطرناکی در حوزه صورت گرفته است. از فرهنگ آموزش و پرورش اما فرصت جبران وجود دارد و در این زمینه نهادهای فرهنگی باید به تعهدات خود عمل کنند.

سردار شادمانی تصریح کرد: جامعه ما نمی پذیرد که شاهد چنین حوادثی در رأس قدرت، رشد و پیروزی باشیم، زیرا این حوادث ساختگی است، اصل نظام، اسلام، انقلاب، دستاوردها و ولایت فقیه را هدف قرار می دهد.

وی با بیان اینکه حجاب از اصول اسلام است و اگر حجاب را نادیده بگیریم قرآن بی اعتبار می شود، گفت: امروز در عرصه فرهنگ و آموزش اتفاقاتی افتاده که شایسته ملت ما نیست که برخی از ما جوانان تحت تأثیر شبکه های شیطانی هستند و در این راستا باید رویدادهای اخیر را کالبدشکافی کرد و ابعاد مختلف آن را بررسی کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید