کالبد شکافی یوزپلنگ ایرانی کشته شده در تصادف اخیر یوزپلنگ ماده است

کالبد شکافی یوزپلنگ ایرانی کشته شده در تصادف اخیر یوزپلنگ ماده است

روز جدید بهرام علی ظهیری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان با اشاره به کالبد شکافی یوزپلنگ مرده توسط کارشناسان و کارشناسان محیط زیست استان سمنان گفت: جنسیت یوزپلنگ مرده «ماده» تعیین شد.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، بهرام علی ظهیری درباره کالبد شکافی یوزپلنگ مرده توضیح داد: کالبد شکافی از ناحیه لگن یوزپلنگ مرده انجام شد و پس از تعیین جنسیت، کل دستگاه تناسلی حیوان به طور کامل شامل شد. واژن ، دهانه رحم، شاخ رحم و یک جفت تخمدان نمونه برداری شد که پس از قرار گرفتن در سرم فیزیولوژیک جهت پیگیری و تهیه نمونه های ژنتیکی و سایر آزمایشات به سازمان مرکزی ارسال شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: خبر تلف شدن این گونه جانوری ارزشمند و در حال انقراض برای جامعه محیط زیست و دوستداران حیات وحش بسیار تاسف بار بود و بدتر از آن اینکه در این حادثه گونه ای تلف شد که توانست در در سال های آینده خود را بازتولید خواهد کرد و درهای امید بیشتری را برای احیای این حیوان منحصر به فرد باز خواهد کرد.

ظهیری در پایان از مردم و رانندگان خواست در جاده هایی که کریدور حیات وحش به ویژه محدوده میامی تا عباس آباد در استان سمنان هستند سرعت مطمئنه را رعایت کنند و هر چه سریعتر نسبت به ایمن سازی این منطقه و ایمن سازی این منطقه اقدامات لازم را انجام دهیم. نصب نور، دوربین های کنترل سرعت و علائم برای کاهش سرعت به حداکثر 80 کیلومتر در ساعت.

دیدگاهتان را بنویسید