50 درصد از کارکنان هتل های استان یزد نسبت به این صنعت سهل انگاری می کنند / دستگاه های اجرایی مصوبات دولت قبلی را نادیده می گیرند

زمان: 14:31
منتشر شده در: 1400/07/28
کد خبر: 1777789

طباطبایی ، رئیس اتحادیه هتلداران استان یزد ، با بیان اینکه دستگاه های اجرایی دولت قبل به مصوبات عمل نکرده اند ، گفت: “50 درصد از کارکنان هتل های استان یزد در صنعت سهل انگاری کرده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدامیر ناصر طباطبایی ، رئیس انجمن هتلداران استان یزد در گفت و گو با خبرنگار یزدرسا به وضعیت هتل ها و مجتمع های گردشگری یزد در زمان تاج اشاره کرد و گفت: این موضوع پس از انتخابات بیشتر نمایان شد.

وی افزود: “ما این موضوع را در سراسر جهان دنبال می کنیم و آنها همچنین اعلام کرده اند که این ویروس بسیار خطرناک است و به زودی در سراسر جهان گسترش می یابد و این خبر ابتدا توسط مرکز تحقیقات گردشگری ایالات متحده در این زمینه از گردشگری در اختیار ما قرار گرفت. به “

طباطبایی افزود: در آغاز همه گیری تاج ، فضا بسیار ملتهب و بد بود و هر شغل و حتی برنامه های سیاسی مانند راهپیمایی ها و انتخابات و غیره. آنها با مشکل روبرو بودند. “

برخی از استانها حتی هتل ها را در طول 20 ماه تاجگذاری تعطیل نمی کنند

رئیس انجمن هتلداران استان یزد گفت در آن زمان ما داوطلبانه هتل های یزد را تعطیل کردیم. پس از نوروز 99 ، بسیاری از هتلها در استانهای مختلف به دستور ستاد کرونا بسته شدند ، اما باز هم استانهایی مانند تهران ، تبریز و برخی استانهای دیگر تحت هیچ شرایطی از تعطیلی هتلها راضی نبودند و هنوز باز هستند.

وی ادامه داد: پس از سه ماه تعطیلی و پایان تب کرونر در کشور ، هتل ها را با مجوز بازگشایی کردیم و تجارت شروع شد ، اما مشتری نداشتیم و اگر مشتری می آمد ، کلمات و احادیث زیادی داشتیم و ما هشدارهای زیادی داده شد “

f43a9a98 4eb4 442e ab43 78be5b463f8e خبر خاکستری

طباطبایی خاطرنشان کرد: بسیاری از مشاغل در 20 ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند ، اما گردشگری نه.

رئیس اتحادیه هتلداران استان یزد با بیان اینکه ما نیروی زیادی را در استان یزد از دست داده ایم ، افزود: برخی از نیروهای ما که دانشجو و شهرنشین بودند به دلیل تعطیلی و عدم وجود عموم از ادامه فعالیت خودداری کردند. پذیرش هتل ها و مجتمع های گردشگری ، و حتی بسیاری از آنها از حومه مهاجرت کردند.

50 درصد از کارکنان هتل های استان یزد این صنعت را ترک کرده اند

وی با بیان اینکه 70 درصد از پرسنل فعال در بخش هتلداری استان یزد پس از تعطیلی کرونا مجتمع را ترک کرده اند ، افزود: از این میزان ، پس از بازگشایی و فعال سازی مجدد ، تنها 20 درصد به کار بازگشتند و 50 درصد از این صنعت به محل کار آمد. بیرون

طباطبایی ادامه داد: نیروی فعال در صنعت هتلداری و گردشگری تخصصی است و نمی توان از نیروی عادی در این بخش که نیاز به تجربه و مهارت دارد استفاده کرد.

رئیس انجمن هتلداران استان یزد با تأکید بر اینکه وضعیت فعلی هتل ها و مجتمع های گردشگری یزد به هیچ وجه خوب نیست ، اذعان داشت: 35 درصد از مجتمع ها مجدداً به بهره برداری نرسیده یا هدف خود را تغییر داده اند یا تجهیزات خود را فروختند و آنها محل را به یک کارگاه تبدیل کردند ، که آن را تغییر دادند و حتی بسیاری از آنها ، مانند مجتمع های آبی ، اکنون بسته شده اند ، زیرا به هیچ وجه اقتصادی نیست.

وی افزود: برخی از مجموعه ها که مارک تجاری هستند مجبور شده اند برای حفظ نام تجاری خود کار کنند و در نتیجه حتی ضررهای زیادی را متحمل شده اند.

طباطبایی تعداد واحدهای هتلداری استان یزد را 150 واحد دانست و افزود: این مجموعه ها شامل هتل ها ، مهمانسراها ، اقامتگاه های سنتی ، مجتمع های متوسط ​​، رستوران های سنتی تابستانی و مجتمع های گردشگری است و به طور متوسط ​​70 درصد از این مجتمع ها باز و باز هستند. .. “و بقیه بسته هستند و کاملاً رها شده اند.

پیشتر دستگاههای اجرایی دولت به سادگی به استاندار یزد گفته بودند که از احکام پیروی نمی کنند.

رئیس انجمن هتلداران استان یزد با بیان اینکه در دولت قبلی هر روز برای نظارت بر وضعیت ناسالم جامعه هتلداری به کارکنان مراجعه می کردیم ، گفت: بخشی از کارهایی که باید انجام شود ایالت و استان قادر به حل آن نیستند. “هیچ اقدام موثری صورت نگرفت. متأسفانه در دولت قبل ، دستگاه ها مصوبات را اجرا نکردند و استاندار منفعل بود و حتی به سادگی به استاندار گفت که ما این قطعنامه را اجرا نمی کنیم زیرا چنین مصوبه ای از سوی تهران به ما اعلام نشده است. یا بانک ها در جلسات شرکت می کردند اما دستورات اجرا نمی شد.

92912874 49e4 4369 bc99 7b803712598b خبر خاکستری

وی افزود: در دولت جدید با پیگیری های جدید صورت گرفته ، سازمان میراث فرهنگی به عنوان عضو جدید ستاد ملی تاج معرفی شده و در جلسات شرکت می کنند که متأسفانه در دولت قبلی “

طباطبایی ادامه داد: همچنین تعدادی از معافیت های وزیر جدید میراث فرهنگی در حال آماده سازی اجرای این معافیت ها هستند تا بتوانیم بخشی از این خسارت های کرونری مجتمع های گردشگری را جبران کنیم و حتی 100 درصد این مزایا محقق شود ، قطره در اقیانوس “و ما آنقدر رنج کشیده ایم که قابل جبران نیست.

انتهای پیام /

دیدگاهتان را بنویسید