گلایه زائران گیلانی از گرانی بلیت اتوبوس پایانه های مرزی اربعین/ بلیت برخی زائران باطل شد! + فیلم


ساعت: 14:54
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894761

با یک محاسبه ساده می توان به تفاوت فاحش قیمت بلیت اتوبوس در پایانه های مرزی اربعین استان گیلان نسبت به تهران با وجود فاصله تقریباً یکسان از مرز پی برد، این در حالی است که با کاهش قیمت بلیت از روز گذشته برخی مردم بلیت خود را کنسل کردند با اعتراض رانندگان از کاهش تعرفه مصوب خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ 17 آذرماه طبق اعلام انجمن صنفی شرکت ها و موسسات مسافربری رشت نرخ بلیت اتوبوس 25 نفره رشت تا مرز مهران و خسروی 800000 تومان قیمت بلیط اتوبوس 32 نفره است. 625000 تومان و بلیت اتوبوس 40 نفره 500000 تومان است و بسیاری از زائران گیلانی تاکنون با این قیمت بلیت خریداری کرده اند.

این در حالی است که قیمت بلیت اتوبوس 25 نفره از تهران به مهران 440 هزار و 250 تومان، بلیت اتوبوس 32 نفره 336 هزار تومان و اتوبوس 44 نفره 245 هزار تومان است.

با یک حساب سرانگشتی می توان به تفاوت فاحش قیمت بلیت اتوبوس در پایانه های مرزی اربعین استان گیلان نسبت به تهران پی برد، مشکلی که منجر به گلایه زائران گیلانی اربعین شد.

در همین رابطه یکی از شهروندان رشتی که برای خرید بلیت به پایانه مسافربری رشت مراجعه کرده بود، گفت: قیمت بلیت اربعین نسبت به سال های گذشته به شدت افزایش یافته است.

وی نرخ های اعلام شده را تعجب آور عنوان کرد و گفت: درست است که همه جا با تغییر قیمت مواجه بودیم اما این تفاوت فاحش قیمت بلیت اتوبوس در پایانه های مرزی رشت و تهران با وجود فاصله تقریباً یکسان قابل درک است. به مرز مهران نیست.

یک بانوی گیلانی در گفتگو با خبرنگار ۸دی گفت: فاصله رشت تا مهران ۸۳۰ کیلومتر و فاصله تهران تا این پایانه مرزی ۷۵۵ کیلومتر است و قیمت بلیت اتوبوس رشت دو برابر تهران است.

وی با بیان اینکه سوال من این است که چه سازمانی بر کرایه های اعلامی پایانه های مسافربری در استان گیلان نظارت دارد و چرا باید شاهد چنین تفاوت قیمت باشیم؟


671b3722 2c3c 4170 92c5 4b2a690b384e خبر خاکستری

در حالی که مشاهدات میدانی و اطلاعیه های مردمی خبرنگار هشتم نشان می دهد که قیمت بلیت اتوبوس بین 800 تا 500 هزار تومان است، اما از روز گذشته شاهد اعلام قیمت مصوب با قیمت متعارفی بودیم که بر اساس آن قیمت بلیت اتوبوس از مرکز استان گیلان بین 441 هزار تومان تا 301 هزار تومان به مرز اعلام شد. مبلغ بسیار مناسبتر از تعرفه اعلامی پایانه های مسافربری رشت است.

اما مردم می گویند پس از اعلام کرایه مصوب و تثبیت کرایه متعارف، برخی شرکت ها به دلیل اعتراض رانندگان به کاهش کرایه اعلامی، سفرهای مسافری را لغو می کنند!


خبر خاکستری

این در حالی است که کمتر از دو هفته تا فرا رسیدن اربعین حسینی باقی مانده و مدیریت این فضا و تامین شرایط مناسب برای زائران عزم جدی مسئولان را می طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید