انتظار تردد 260 هزار زائر از استان کرمان در اربعین حسینی / آماده باش 450 نفر از مسئولان راهداری در مناطق پرحادثه در این ایام


ساعت: 11:30
تاریخ انتشار: 06/07/1401
کد خبر: 1893493

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان:

احسان عراقی زاده با بیان اینکه پیش بینی ما این است که در ایام اربعین پذیرای 250 تا 260 هزار زائر استان کرمان اعم از زائران پاکستانی و افغانستانی باشیم، گفت: 450 راهدار در قالب 45 تیم در این ایام به زائران کمک خواهند کرد. و هوشیار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; احسان عراقی زاده صبح امروز در نشست خبری در خصوص اعزام زائران پیاده اربعین حسینی ضمن گرامیداشت هفته دولت، اظهار داشت: 9 ماه پیش نسبت به افزایش تعداد زائران اربعین به ما هشدار دادند و اعلام کردند که اربعین پور مملو از جمعیت است.

مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با بیان اینکه 9 جلسه داخلی در قالب کمیته حمل و نقل و سوخت برگزار کرده ایم، گفت: روزانه 1700 نفر به زائران ما در اربعین اضافه می شود.

وی با تاکید بر اینکه تلاش کرده ایم قیمت بلیت زائران شلمچه را تثبیت کنیم که بسیار سخت بود، گفت: سعی کرده ایم بلیت ها را به صورت دو طرفه بفروشیم به گونه ای که طبق لیست حج و زیارت. سازمان، زائران برای تهیه بلیط به دفاتر و شرکت های مسافرتی مراجعه می کنند.

عراقی زاده افزود: در بلیت رفت و برگشت، محل حضور فرد درج شده و محل بازگشت از طریق پیامک برای فرد ارسال می شود. این اقدام از ایجاد بازار سیاه جلوگیری می کند و از سرگردانی زائران در مرز که بر عهده شرکت حمل و نقل است جلوگیری می کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه عده ای معترض هستند که چرا مردم را با کاروان راه نمی دهید و بلیت به صورت تکی فروخته می شود، تصریح کرد: در سال های اخیر قیمت فروش رفته است. بالا و با همه سختی ها این درجه را ثابت کردیم که این عمل واقعاً به نفع مردم است.

عراقی زاده با تاکید بر اینکه ستاد اربعین بسیار از این اقدام حمایت کرده و استاندار نیز کارکنان ستاد را موظف به هماهنگی با ما کرده است، گفت: سپاه، شرکت نفت، سازمان حج و زیارت و سایر دستگاه ها به ما کمک کرده اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان گفت: پیشنهاد دادیم برای پیش ثبت نام اربعین حمل و نقل ریلی را نیز در نظر بگیرند اما بیش از 200 زائر برای سفر ریلی در استان مراجعه نکرده اند و همچنین تعداد متقاضیان سفر هوایی در کرمانی بیش از هزار نفر هستند و بقیه ثبت نام شده در استان برای سفر زمینی اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه امسال بین 50 تا 60 هزار زائر پاکستانی ورودی به استان خواهیم داشت، گفت: خودروهای پاکستانی انگلیسی هستند و فرمان این خودروها در سمت چپ است و این مشکل مشکلاتی را ایجاد می کند و البته خودروهای پاکستانی تردد می کنند. بیشتر از تعداد مجاز و ماشین هایشان فرسوده است.

عراقی زاده گفت: موکب ماهان برای زائران پاکستانی ایجاد شده و منطقه ای برای پرکردن خودروهایشان ایجاد شده و برای زیارت این زائران بر مزار شهید سلیمانی، انتقال این زائران از ماهان به گلزار شهدا انجام شده است. با هماهنگی شهرداری خواهد بود

مدیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمان با اشاره به اینکه سه مرز شلمچه، چزابه و خسروی برای تردد زائران در استان کرمان در نظر گرفته شده است، گفت: پیش بینی ما این است که از استان کرمان شامل پاکستان و افغانستان باشد. زائران باید در این ایام 250 تا 260 هزار زائر را جابجا کنند.

وی در خصوص قیمت بلیت خاطرنشان کرد: قیمت بلیت یک طرفه برای هر زائر در اتوبوس 44 نفره 550 هزار تومان و برای اتوبوس های VIP بین 800 تا 850 هزار تومان است.

ایرکی زاده خاطرنشان کرد: 450 راهدار در قالب 45 تیم در این ایام به زائران امدادرسانی می کنند و در حالت آماده باش هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید