پیش بینی تردد بیش از 400 هزار زائر اربعین حسینی از طریق خطوط ریلی


ساعت: 15:59
تاریخ انتشار: 1301/06/19
کد خبر: 1896439

فرمانده ایستگاه ابوذر اربعین حسینی پلیس پیشگیری فراجهه با اشاره به پیش بینی کارشناسان از تردد بیش از 400 هزار زائر اربعین حسینی از طریق صنعت ریلی گفت: پلیس راه آهن از ظرفیت لازم برای تامین نظم و امنیت مسافران برخوردار است. در صنعت ریلی و ایمنی راه آهن و تا بازگشت آخرین زائران حسینی به میهن اسلامی خدمات رسانی خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار مهدی معصوم بیگی در جلسه قرارگاه تاکتیکی ششمین اربعین حسینی خطوط راه آهن ابوذر نیروی انتظامی شهرستان فراجه که در ستاد فرماندهی پلیس راه آهن برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) برنامه ریزی، اجرا و اقدام فرمانده و کارکنان پلیس ویژه راه آهن از خدمات زوار حسینی ابراز خرسندی و قدردانی کردند.

وی از تلاش‌ها، پیگیری‌ها و اقدامات جهادی پلیس راه‌آهن برای بسیج امکانات، تشکیل پنج کمیته تخصصی و فعال‌سازی شش قرارگاه تاکتیکی در خراسان، قم، کرمانشاه، زاگرس، اندیمشک، خرمشهر و جنوب شرق زاهدان قدردانی کرد. پویایی پلیس راه آهن را تشریح کرد و افزود: همکارانم در پلیس راه آهن تکریم و خدمت به شیفتگان امام حسین (ع) را با پیروی از راه امام حسین (ع) وظیفه خود می دانند و در این راه خستگی ناپذیر هستند.

وی تعامل سازنده و موثری با بسیج، سازمان های امدادی و سایر ادارات و سازمان ها به ویژه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای ارائه خدمات بیشتر به زائران، ارتقای توان پلیس در پیشگیری از جرائم و حوادث احتمالی با استقرار شش دستگاه گشت ایجاد کرد. و فعال سازی تیم های واکنش سریع ایستگاه های راه آهن هدف را از اقدامات ارزشمند پلیس راه آهن عنوان کردند و گفتند: الحمدلله حرکت ایمن زائران حسینی(ع) از مبدأ به مقصد در محورهای راه آهن منتهی به غرب در حال انجام است. کشور

فرمانده ایستگاه ابوذر اربعین حسینی پلیس پیشگیری فراجهه با اشاره به پیش بینی کارشناسان از تردد بیش از 400 هزار زائر اربعین حسینی از طریق صنعت ریلی گفت: پلیس راه آهن از توانایی لازم برای تامین نظم و امنیت مسافران برخوردار است. صنعت ریلی و ایمنی خطوط دارای خط ریلی است و تا بازگشت آخرین زائران حسینی به میهن اسلامی خدمات رسانی خواهد کرد.

معصوم بیگی به وضعیت تردد مسافران و قطارهای برنامه ای روزانه و ویژه اربعین حسینی و پیش بینی های انجام شده در بازه زمانی 16 تا پایان شهریور ماه اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 20 قطار دو طرفه تردد می کنند زیرا و همچنین یک قطار از تهران به کربلا در روزهای سه شنبه هر هفته به ویژه به مناسبت اربعین حسینی فعال هستند و امنیت این تعداد قطار توسط پلیس راه آهن به صورت بهینه تامین می شود.

بر اساس اعلام سایت پلیس، وی به تشریح وضعیت قطارهای برنامه ریزی شده پرداخت و گفت: در محور خرمشهر و اهواز روزانه شش قطار عادی و فوق العاده از تهران به خرمشهر و یک قطار عادی از مشهد به خرمشهر و یک قطار عادی تردد می کنند. قطار معمولی از مشهد در این محور به سمت اهواز حرکت می کنند.

رئیس پلیس پیشگیری فرجه نیز به تشریح وضعیت محور راه آهن کرمانشاه پرداخت و خاطرنشان کرد: روزانه دو قطار از مشهد به کرمانشاه در ایمنی کامل تردد می کنند.

معصوم بیگی، توجه و پیگیری اطلاعیه ها و تدابیر ستاد اربعین حسینی در خصوص مدیریت زمان رفت و آمد به کربلای معلی را به زائران توصیه و خاطرنشان کرد: معتقدیم با مشارکت و همکاری مردم و نیروی انتظامی برای برقراری نظم و امنیت، ماموریت اربعین امسال را بدون کوچکترین مشکلی به پایان برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید