پیش بینی تردد 65 درصدی نمازگزاران اربعین حسینی از مرز مهران

پیش بینی تردد 65 درصدی نمازگزاران اربعین حسینی از مرز مهرانروز جدید : استاندار ایلام گفت: 5 برآورد می شود 65 درصد از نمازگزاران اربعین حسینی در اربعین امسال از مرز مهران عبور کنند.

حسن بهرامنیا صبح دوشنبه در جلسه ستاد ویژه اربعین حسینی در استان با قدردانی از دست اندرکاران گرامیداشت سالروز رحلت امام راحل، قیام 15 خرداد، اظهار داشت: مردم عزیز ایران اسلامی عزادار آن بزرگوار شدند. معمار انقلاب اسلامی برخی از کشورهای جهان نیز شاهد همراهی مردم ایران اسلامی در عزای امام راحل بوده اند.

استاندار ایلام با اشاره به کنترل و محدودیت تاج در کشور افزود: شهدای سلامت علیرغم اقدامات جهادی خود در کمال اخلاص جان خود را فدا کردند و امروز به برکت این اقدام جهادی به ویژه در دولت عزت دیروز شاهد صفر بودیم. ما تعداد مبتلایان به بیماری عروق کرونر قلب در استان ایلام بودیم که باید خدا را شکر کرد و به همه حامیان سلامت خسته نباشید گفت.

وی با اشاره به برآورد بیش از 65 درصدی نمازگزاران اربعین حسینی در مرز مهران گفت:

بهرامنیا با بیان اینکه اربعین امسال کاملا با اربعین اربعین متفاوت است، افزود: این کار ما را چند برابر می کند، پیش بینی می کنیم بین 4 تا 5 میلیون نمازگزار در سراسر کشور داشته باشیم که 65 تا 70 درصد آنها مهران نشین هستند. مرز بین المللی. برای پیاده روی اربعین حسینی عبور خواهد شد.

وی با بیان اینکه مرز مهران برای بازگشت زائران مطابق با مدیریت زمان انتخابی زائران خواهد بود، اضافه کرد: پیش بینی می شود بیش از 80 درصد از زائران اربعین حسینی از آن مرز به کشور بازگردند.

رئیس ستاد کل اربعین اربعین با تاکید بر اهمیت تلاش همه ما برای اربعین باشکوه افزود: اربعین حسینی آبروی نظام است و همه مدیران باید در ایام اربعین تلاش کنند و به وظایف شرعی، شرعی و قانونی خود عمل کنند. حسینی «امسال هیچ توجیه و سهل انگاری هیچ مسئولی در برگزاری باشکوه مراسم اربعین قابل قبول نخواهد بود.

وی زیرساخت های اربعین را مشکل زنجیره دانست و افزود: هر جا که این زنجیره قطع شود اربعین حسینی و دلدادگان اربعین دچار مشکل می شوند.

مشاوره در مورد در دسترس بودن تجهیزات و امکانات در استان های خاص

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه نیاز به حضور 24 ساعته در حوزه راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده ای و پیگیری مسائل مربوط به آن است، افزود: موضوع راه ها نیازمند توجه جدی است که منجر به مرز مهران دستگاه های متصل و مسیر مواصلاتی در چهار خط قبل از اربعین حسینی تحویل و آماده می شود.

وی افزود: لازم است مدیران برنامه با داشتن 19 کمیته در ستاد اربعین حسینی در استان، برنامه محور با تمام جزئیات و الزامات کامل و تدوین برنامه جامع و در این راستا 19 بروشور مربوط به هر یک باید انجام شود. تهیه و کمیسیون تشکیل شود.

استاندار ایلام در ادامه به وجود تجهیزات و امکانات استان های خاص برای کمک به ایجاد زیرساخت های اربعین رایزنی کرد و گفت: تاکنون چهار استان مشخص وارد استان شده و مقرر شد این استان ها در فاصله 8 کیلومتری ایلام تا مهران پیش از این احداث شود. این اربعین..

وی با بیان اینکه سند نیازمندی های اربعین حسینی 1401 باید توسط تمامی مدیران و دستگاه های اجرایی در قالب بروشور تنظیم شود، گفت: در این هفته.

بهرام نیا در پایان از برگزاری نشست سردار شاکرمی با شهردار تهران برای کمک به برگزاری مراسم اربعین تشکر کرد و گفت: سپاه ظرفیت بسیار بالایی برای میزبانی از کنگره بزرگ اربعین دارد.

وی افزود: سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام ظرفیت بالقوه و استثنایی برای اجرای راهپیمایی اربعین حسینی(ع) در استان و مرز مهران را دارد که می تواند کمک موثری در برگزاری باشد. این مراسم تا حد امکان – خوب است.

دیدگاهتان را بنویسید