فرجا: 12 هزار و 500 نفر در تصادفات جاده ای در 8 ماه امسال جان باختند / 260 هزار نفر مجروح شدند.

فرجا: 12 هزار و 500 نفر در تصادفات جاده ای در 8 ماه امسال جان باختند / 260 هزار نفر مجروح شدند.

سردار سید کمال هادیان فر در رزمایش طرح تردد پلیس و سایر دستگاه های امدادی و خدماتی در زمستان 1402 که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: بر اساس آمار پلیس راهور در حدود 40 میلیون وسیله نقلیه در کشور وجود دارد یک قانون کلی وجود دارد که در زمینه کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی تردد، این دستگاه ها و همچنین تمامی کاربران جاده ای، پلیس و سایر دستگاه ها وظایفی دارند.

سردار سید کمال هادیان فر در رزمایش طرح تردد پلیس و سایر دستگاه های امدادی و خدماتی در زمستان 1402 که پیش از ظهر امروز در دانشگاه علوم انتظامی امین برگزار شد، گفت: بر اساس آمار پلیس راهور در حدود 40 میلیون وسیله نقلیه در کل کشور وجود دارد که در زمینه کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی تردد این وسایل و همچنین تمامی کاربران جاده‌ای، پلیس و سایر دستگاه‌ها مسئولیت دارند.

و ادامه داد: کاهش تصادفات رانندگی و کاهش تلفات ناشی از اولویت های پلیس راهنمایی و رانندگی است. اما توجه همه دستگاه ها به این امر ضروری است.

هادیان فر با بیان اینکه در مدت یک دهه از سال 1391 تاکنون شاهد افزایش 532 درصدی خودرو در کشور بوده ایم، گفت: این رقم بالاست به ویژه اینکه تولید خودروی زیادی نداشتیم و طرح اسقاط محقق نشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا افزود: همچنین آمارهای ما نشان می دهد که امروز 70 درصد ترددهای شهری و جاده ای توسط خودروهای تک سرنشین انجام می شود و این نشان دهنده نقص و ناتوانی سیستم حمل و نقل عمومی ما در ارائه خدمات است. مسئله ای که باید حل شود.

وی در ادامه به آمار کشته شدگان تصادفات جاده ای پرداخت و گفت: به طور میانگین سالانه حدود 20 هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند و 300 هزار نفر مجروح می شوند که معتقدیم این تعداد حتی یک نفر هم زیاد است و باید کاهش یابد.

هادیان فر ادامه داد: امسال آمار ما نشان می دهد که بیش از 12 هزار و 500 نفر در تصادفات جاده ای جان خود را از دست داده اند. در این مدت 260 هزار نفر در تصادفات مجروح شدند. این روند به نفع ما نیست و باید کاهش یابد. ما حتی یک مورد مرگ در تصادفات رانندگی را خیلی زیاد می دانیم.

رئیس پلیس راهور فرجا پیگیری پلیس راهور و همکاری خوب دولت و مجلس برای کاهش آمار تلفات جاده ای را مورد تاکید قرار داد و گفت: در برنامه هفتم 50 درصد از تلفات جاده ای کاهش یافت و مشخص شد که ما شاهد هستیم. تعداد مرگ و میر را هر سال 10 درصد کاهش می دهد تا در پایان پنج سال به کاهش 50 درصدی خواهیم رسید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرجا نیز بر لزوم هوشمندسازی پلیس راهنمایی و رانندگی تاکید کرد و گفت: مدیریت ترافیک و ارائه خدمات بهینه به مردم نیازمند استفاده از فناوری های نوین و هوشمند است که پلیس راهنمایی و رانندگی همواره به دنبال آن است. اقداماتی مانند توسعه دوربین ها، استفاده از تجهیزات مدرن و همچنین استفاده از سیستم های مدیریت ترافیک و سیستم های نظارتی مختلف باید در دستور کار قرار گیرد. خوشبختانه این موضوع در پلیس راهنمایی و رانندگی مهم است.