تالارهای پذیرایی مسیر زائر به موکب تبدیل شد/ قابلیت پذیرایی از 10 هزار زائر در شبانه روز در خسروی


ساعت: 20:50
تاریخ انتشار: 06/01/1401
کد خبر: 1892121

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه:

سعید بهشتی راد گفت: ارتش استان کرمانشاه امکان پذیرایی از 10 هزار نفر را در شبانه روز در مرز خسروی فراهم کرد و با کمک خیرین و بازرگانان بیشتر نیازهای آن برطرف شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سعید بهشتی راد در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز؛ وی از آمادگی نیروهای سپاه در مرز خسروی خبر داد و اظهار داشت: کرمانشاه دروازه کربلا است، مرزهای خسروی و سومار در این منطقه فعال هستند و به لطف خدا مرز سومار نیز بازگشایی شده و در حال خدمت رسانی به زائران هستیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش حضرت نبی اکرم (ص) افزود: مرز سومار برای عبور تجهیزات کاروانی در نظر گرفته شده است و در ستاد اربعین استان در خصوص زیرساخت های آن بحث و تبادل نظر شد، بنابراین از مرز سومار پرسنل و نیرو اعزام نمی کنیم اما در صورت نیاز می توانیم از این مرز عبور کنیم. مرزی هر چند از نظر زیرساختی مشکلاتی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قرارگاه تاکتیکی سپاه را در مرز خسروی ایجاد کرده ایم و به طور کلی سپاه وظیفه پشتیبانی از ستاد اربعین استان را بر عهده دارد.

بهشتی راد گفت: البته کرمانشاه میزبان خیل عظیمی از زائرانی است که قصد عبور از مرز مهران و عتبات عالیات را دارند.

وی بیان کرد: برای ارائه بهترین خدمات ممکن به زائرین، تمامی کمپ ها و مراکز اسکان را در سازمان کمپ و راهداری آماده کرده ایم و با کمک شهرداری و مدیریت راهداری، تمامی سالن های پذیرایی را بازسازی کرده ایم. جاده در موکب ها

وی گفت: ارتش استان امکان اسکان 10 هزار نفر را در شبانه روز در مرز خسروی فراهم کرد و با کمک خیرین و بازرگانان بیشتر نیازهای آن تامین شد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) از احداث پارکینگی با ظرفیت 37 هزار خودرو توسط سپاه در مرز خسروی خبر داد و افزود: البته پارکینگ دیگری نیز خواهیم ساخت و بخشی از کار تاکنون انجام شده است. .

وی ادامه داد: به لطف خداوند، بهداشت و درمان، بسیج جامعه پزشکی، آمادگی و پشتیبانی، قرارگاه راهیان نور سازمان نظامی و تمامی ارکان قرارگاه حضرت رسول اکرم (ص) به طور کامل عملیاتی شده و نمی کنیم. مشکل خاصی دارند.”

بهشتی راد گفت: در خصوص بیمارستان صحرایی مکاتباتی با بسیج جامعه پزشکی انجام شده و قرار شد بیمارستانی با تیراژ بالا در مرز خسروی افتتاح کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه تردد مرز خسروی از ساعت 5 صبح تا 17 بعدازظهر انجام می شود، بنابراین از نظر اسکان و پذیرایی کار بسیار سختی در پیش داریم و پیش بینی ما پذیرش 15 هزار نفر در هر مرز با خسروی است. شبانه روز در کرمانشاه به دلیل تردد زائران مرزی مهران به 50 هزار نفر در روز می رسد.

بهشتی راد در ادامه به هوای گرم و خشک در مرز خسروی اشاره کرد و افزود: بر این اساس در مرز خسروی از نظر کولرهای آبی، تانکرهای آب و یخ ساز نیاز به کمک داریم که در تلاش هستیم تا از طریق دهانه های دیگر این نیازها را تامین کنیم. انجام دادن.

وی همچنین از عدم همکاری استان های خاص انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه به جز شهرداری منطقه 22 تهران، هیچ یک از استان های دیگر تاکنون اقدامی انجام نداده اند.

معاون هماهنگ کننده حضرت نبی اکرم(ص) ادامه داد: از نظر سوخت و سایر اقلام از جمله آب معدنی دپوی خوبی در استان ایجاد شده است، البته نیازهای بیشتری داریم که امیدوارم برآورده شود.

وی گفت: در بحث اربعین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیش قدم شد و اکثر نیروها در مرز مستقر هستند.

سرهنگ بهشتی راد در خصوص فضاسازی در مسیر زائران گفت: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده و نصب هیئت شهدا از قصرشیرین تا خسروی یکی از این اقدامات است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید