کوم در روزهای 14 و 15 خرداد / از اسکان تا پذیرایی رایگان در موکب ها آماده پذیرایی از زائران است.


ساعت: 14:31
تاریخ انتشار: 1401/03/11
کد خبر: 1842884

معاون زیارت استان کوم با اشاره به تمهیدات لازم برای پذیرایی از زائران 14 و 15 چورداد در کوم گفت: تمهیدات اسکان و پذیرایی در موکب ها، ساماندهی تردد، آماده سازی کالاهای عمومی مورد نیاز استان این روزها انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ ابوالقاسم مقیمی معاون امور زائران استان کوم در مراسم جشن رحلت امام خمینی (ره) و قیام مردم کوم در 15 خرداد در گفت و گو با خبرنگار کوم فردا اظهار داشت: استان کوم در این ایام دارای دو افتخار است: حرم مطهر امام خمینی (ره). (ره) و اعزام زائران از کومی به حرم برای شرکت در مراسم ختم امام خمینی (ره)، اسکان ویژه و پذیرایی از زائرانی که قبل و بعد از مراسم در کومی حضور می یابند و به زیارت حرم حضرت معصومه سلام الله علیها و حضرت معصومه سلام الله علیها مشرف می شوند. گمان می رود مسجد جمکران از بین رفته است.

مقیمی افزود: در این راستا تمهیدات لازم از قبیل کمیته حرکت، کمیته اسکان، کمیته اعزام و کمیته پذیرایی عمومی در ستاد زیارت برگزار شد که در ایام نوروز و نیمه شعبان انجام شد. سال و همه مناسبت های مختلف با انسجام در دستگاه های اجرایی می توانیم خدمات زیرساختی مناسبی را به زائران کریمه اهل بیت ارائه کنیم.

معاون امور زائران استان کوم گفت: با توجه به علاقه و رغبت مردم به سفر بعد از تاج، شاهد ورود زائران و مسافران به استان کوم در روزهای تعطیل و آخر هفته و به صورت تصاعدی در مواردی که تعطیلات مازاد وجود دارد، هستیم. زائران کوم در تعطیلات آخر هفته.

وی گفت: کمیسیون راهنمایی و رانندگی مقررات راهنمایی و رانندگی را به ویژه در اطراف مسجد مقدس جمکران و بلوار سردار سلیمانی پیش بینی کرده است که شاهد ترافیک اصلی کوم در این دو مرکز هستیم. جلساتی برگزار شده و برنامه های مقدماتی با هدف بهبود وضعیت موجود است، البته ظرفیت بزرگراه کوم در این زمینه محدود است و متناسب با این تغییر الگوی سفر شهر کوم این روزها نیازمند جذب نیرو هستیم. بزرگراه باید تقویت شود

مقیمی با بیان اینکه در حوزه پذیرایی عمومی، جهادکشاورزی و امور اقتصادی کمیته غذا را تشکیل دادند و تصمیمات خوبی برای مسکن و میراث فرهنگی برای رفع نیاز ایستگاه ها و موکب های صلواتی و کمبود زائر اتخاذ شد، گردشگری استان نیز جلسه کمیته اسکان برگزار شد که در آن تصمیمات خوبی با کمک مسجد مقدس جمکران برای کمک به اسکان کاروان ها اتخاذ شد.

معاون امور زائران استان کوم اضافه کرد: کمیته اجرایی برای هماهنگی دستگاه های اجرایی با استاندار جلساتی را تشکیل داد تا تمامی امکانات دستگاه های اجرایی برای ارائه خدمات به زائران اعم از سرویس های بهداشتی، نمازخانه و آپارتمان و مکان هایی برای خدمات رسانی به زائران فراهم شود. پذیرایی نمازگزاران را به میدانی که مناسب و در دسترس سازمان های دولتی است بیاورید.

وی تاکید کرد: سپاه امام علی بن ابی طالب(ع) نیز وظیفه اعزام زائران کومی برای شرکت در ارتحال امام خمینی(ره)، انجام برنامه ریزی های لازم برای ثبت نام از افراد در مساجد و پایگاه های بسیج را بر عهده دارد و اصناف در محل پذیرایی شهر فعال هستند. کاروان های زائران حرم امام خمینی (ره) با حمایت مردم.

مقیمی افزود: در سالروز 15 خرداد برنامه ها توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قم اجرا می شود. هماهنگی های لازم انجام شده است. رهبر معظم انقلاب با برگزاری مراسمی در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: امام خمینی (ره) در میدان روح القدس تا حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها، گروه های مردمی و سیاسی برگزار می شود. و سازمان های مذهبی

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید