280 موکب آماده پذیرایی از زائران حاج قاسم در دهه مقاومت / آبرسانی به 63 روستا و اجرای برنامه های محرومیت زدایی در سراسر استان کرمان هستند.

فرمانده سپاه تارولا استان کرمان با تاکید بر اینکه این روزها مردم تلاش می کنند سومین سالگرد شهید سلیمانی را خودشان برگزار کنند و حتی خودشان طرحی را ارائه کردند، تصریح کرد: قبل از اجرای برنامه ها با حضور همه هیئت ها و مردم، آسیب شناسی برنامه های سال گذشته ما برنامه هایی داریم تا نقاط قوت و ضعف را بشناسیم.

سردار نظری گفت: با توجه به اینکه طی دو سال اخیر درگیر ویروس کرونا بوده ایم، پیش بینی کرده اید امسال روزانه 20 هزار زائر داشته باشیم. 17 کمیته بود و کمیته مردمی با دوازده کارگروه اجرایی فعال بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه مردم از سراسر کشور می خواستند موکب را پیاده کنند، برنامه ای برای توجیه موکب برگزار شد. همچنین آموزش ویژه راویان استان کرمان توسط مربیان انجام شد. دیدار با خانواده شهدا و جانبازان نیز از دیگر مشاغل محسوب می شود.

این مسئول با اشاره به راه اندازی نرم افزار دیار مرد میدان برای اسکان و تسهیل زائران ادامه داد: هیئت تشریفات گلزار شهدای کرمان در سه نوبت با حضور سخنرانان و مداحان کشوری به اجرای ویژه برنامه می پردازد.

سردار نظری گفت: برنامه ساعت شهادت 22 آذرماه اجرا می شود و تجمع هیئت های مذهبی در گلزار شهدا از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه طرالله استان کرمان بیان کرد: نزدیک به بیست روز است که برنامه ای به مناسبت شهادت حضرت زهرا در بیت الزهرا سلام الله علیها اجرا می شود که اجرای این برنامه ها همان چیزی که هر سال شهید سلیمانی از 10 تا 28 آذرماه اجرا می شود.» این ماه شامل برنامه هایی مانند سوگ یار، یاد جاودان، نمایشگاه، مسابقه دلنوشته، شب خاطره، عشق با قرآن و مسابقه وصیت نامه شهید است.

وی با اشاره به اینکه تمامی برنامه های هیئات مذهبی و مردمی در کمیته ستاد مردمی گنجانده شده است، گفت: این ستاد 21 برنامه برجسته در شهرستان کرمان و شهرستان ها دارد که از آن جمله می توان به مراسم پیاده روی در روز شهادت اشاره کرد.به میدان شهدا جنب گلزار شهدا اشاره شد. بیرون

این مسئول بیان کرد: برگزاری برنامه نمادین گرامیداشت تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی در 26 دی، برگزاری یادواره شهدای حماسه آن روز، حضور هیئت های مذهبی در گلزار، یادواره خانگی شهدا، هماهنگی ساعت عشق ساعت 1:20، جلسات حماسی در محلات و مساجد از دیگر برنامه های پیش بینی شده در سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید سلیمانی است.

سردار نظری درباره برنامه های کمیته های محرومیت زدایی اظهار داشت: طرح محرومیت زدایی را با روحیه شهید سلیمانی در کرمان اجرا می کنیم که شامل آموزش تیم های پزشکی، افتتاح پروژه های محرومیت زدایی در ریگان، افتتاح پروژه های آبرسانی ویژه به شهرستان می شود. 63 روستا، آزادی زندانیان در جوار مزار شهدای کرمان، کمپین اهدای خون در شهدای گلزار و مصلی، اقامه کمک های مذهبی، توزیع جهیزیه و…

وی تصریح کرد: برنامه های کمیسیون تشریفات در مصلی و حسینیه توسط گروه های مختلف با برنامه های محتوایی و تبیینی انجام می شود. برگزاری یادواره شهدای حافظ سلامت توسط دانشگاه علوم پزشکی، اجتماع مذاهب و روحانیون در مصلی، اجتماع فرزندان شهدا، اجتماع اساتید، دانشجویان و نخبگان شهر کرمان همزمان با افتتاح نمایشگاه در مصلی کرمان، یادواره شهدای حماسه 26 دی در حسینیه طراله، اجتماع بچه های حاج قاسم از سراسر کشور در مصلی کرمان از برنامه های پیش بینی شده است.

فرمانده سپاه تارولا استان کرمان با بیان اینکه جلسه اصلی در کرمان در سراسر کشور برگزار می شود، بیان کرد: بیش از 15 اجلاس برنامه در کمیته شهرستان برگزار می شود و برنامه های ویژه ای در تمامی شهرستان ها اجرا می شود. یادواره شهدای مدافع حرم در بردسیر، سالگرد شهید پورجعفری در گلباف، اجتماع عشایر سلیمانی در قنات ملک و یادواره شهدای شهرستان در شهرستان ها برگزار می شود.

وی گفت: کمیسیون رسانه برنامه هایی از جمله تشکیل بزرگترین شبکه رویایی روبیک، رونمایی از موشن طنز 1.12 نفره، مسابقه سواد رسانه ای سردار دلها، مستند کوتاهی با محوریت ولایت مداری شهید سلیمانی و انتشار صوت برگزار کرد. کتاب از هیچ چیز نترسیدم برگزاری شب خاطره با حضور خبرنگاران و عکاسان در مراسم تشییع پیکر شهید سلیمانی، تولید دو فیلم کوتاه از برنامه های این کمیسیون است.

این مسئول با اشاره به اینکه رسانه ملی در کرمان 1200 برنامه با موضوع شهید سلیمانی و 98 برنامه رادیویی خواهد داشت، ادامه داد: اتصال مستقیم به شبکه سراسری از گلزار، پخش زنده برنامه شهادت، پخش زنده سخنرانی با نرم افزار روبیکا از دیگر برنامه هاست. .

سردار نظری بیان کرد: هیئت فرهنگی، هنری و ورزشی با 19 عنوان برنامه از جمله افتتاحیه جشنواره عمار، برگزاری مراسم روایت حبیب، روایتگری قاسم، بازسازی عملیات والفجر 8، تولید تئاتر جشنواره علمدار. ، جشنواره شعر در کیرو، مسابقه عکس، موشن طنز، تولید نماهنگ «دیدار با گلی در کوه» جشنواره شعر ناگین سلیمانی از برنامه های این هیئت است.

فرمانده سپاه طرالله استان کرمان بیان کرد: هیئت بانوان در سه برنامه قصه گویی در 250 مدرسه، ازدواج فاطمیه و ازدواج آسان برای 500 زوج و راه اندازی 18 موکب ویژه بانوان سن حضرت زهرا سلام الله علیها فعال است. او بر آنها باد.

وی در خصوص فعالیت ها و اقدامات کمیته عمران و بزرگداشت گفت: عملیات حفاظتی، تامین بخاری در سطح گلزار، تامین لانه، 8 چشمه سرویس بهداشتی، آماده سازی پارکینگ، مدیریت ترافیک و اجرای طرح وی و همچنین طراحی و ساماندهی قبور شهدا در 27 آذر از جمله فعالیت های این کمیته.

این مسئول گفت: کمیته تبلیغات و فضاسازی با همکاری شهرداری در راستای شکل دهی به ورودی های شهر اقدام به ایجاد راهنمای زائران، به روز رسانی و اصلاح المان های شهدا و کمیته سلامت کرد.

برای ارائه خدمات در سطح استان و گلزار شهدا، بازرسی های بهداشتی و غیره را انجام خواهد داد.

سردار نظری خاطرنشان کرد: از اقدامات فرهنگی انجام شده توسط شورای سیاست گذاری می توان به توزیع بسته های فرهنگی بین زائران، نهادینه سازی هفته مقاومت در تقویم و ثبت کرمان به عنوان پایتخت جهان اسلام اشاره کرد.

وی همچنین در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه شهید سلیمانی بیش از چهل سال از عمر خود را برای خدمت به مردم گذاشته است، گفت: سال های گذشته شعار سال مرد میدان بود اما امسال با توجه به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند حاج قاسم فدای جمهوریت اسلام شد، شعار “جان فدا” انتخاب شد.

وی یکی از دلایل محبوبیت حاج قاسم در بین مردم را فداکاری از جان، مال و خانواده خود برای مردم دانست و افزود: از ویژگی های این شهید می توان به اخلاص، روحیه گذشت، ایثار و فداکاری اشاره کرد. عشق و محبت بی‌شمار نسبت به مؤمنان. شجاعت، نبوغ نظامی و نترسی سردار در همه موارد باعث سربلندی و شادی مردم بود و علاقه مردم به وی این روزها به دلیل احساس امنیت بود که شهید سلیمانی برای مردم داشت.

این مسئول تصریح کرد: وی از موقعیت و قدرت شخصی خود استفاده نکرد و خود را فدای مردم کرد، ولایتمداری و اعتقاد به اینکه جامعه امروز به او نیاز دارد از ویژگی های وی است. درست است، اما زمان او بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید