85 هزار زائر کرمانی خواستار اعزام زمینی به کربلا هستند/ راه اندازی موکب بگین برای پذیرایی از زائران ملی افغانستان


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۶
کد خبر: 1890565

در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان چه گذشت؟

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان با اشاره به حضور زائران اربعین از کشورهای دیگر در استان کرمان گفت: موکب بگین باید برای پذیرایی و استقبال از زائران راه اندازی شود. اتباع افغانستان

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; محمدمهدی فداکار در چهارمین جلسه ستاد اربعین استان کرمان با تاکید بر اینکه جلسات ستاد اربعین باید به صورت هفتگی برگزار شود، گفت: مشکل اصلی استان کرمان جابجایی و تردد زائران است.

استاندار کرمان بیان کرد: برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه قیمت بلیت باید اعلام و اطلاع رسانی شود. بنابراین اطلاع رسانی در مورد محل موکب ها نیز باید انجام شود تا زائران دقیقا بدانند کجا باید اقامت کنند و برای آن برنامه ریزی کنند.

وی با اشاره به حضور زائران اربعین از سایر کشورها در استان کرمان، خاطرنشان کرد: موکب باغین باید برای پذیرایی و پذیرایی از زائران اتباع افغانستانی راه اندازی شود.

85 هزار زائر کرمانی خواستار اعزام زمینی به کربلا هستند

سیدمحمد صابری با بیان اینکه اورژانس متمرکز با وزارت بهداشت در حال همکاری است، گفت: در مسیرهای ترانزیتی نیازمند همکاری بیشتر هستیم و برای نظارت لازم است لیست موکب ها در اختیار ما قرار گیرد.

رئیس اورژانس کرمان با تاکید بر اینکه باید آموزش های لازم به شهروندان داده شود ادامه داد: در برخی نقاط موکب وجود ندارد اما آمادگی وجود دارد بنابراین باید این امکان شناسایی شود.

سیدمصطفی آیت الله موسوی با اشاره به اینکه در ایام اربعین حسینی 85 هزار نفر درخواست اعزام زمینی به کربلا داشتند، گفت: حداقل 5 هزار نفر باید از طریق ریلی جابجا شوند.

حمل و نقل جاده ای عمومی زائران به صورت مستقیم از کرمان تا مرز شلمچه انجام شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان از انجام مذاکراتی با شرکت هواپیمایی ماهان برای جابه جایی زائران از کرمان با هزینه حدود 7 میلیون تومان خبر داد و گفت: حمل و نقل جاده ای عمومی زائران به صورت مستقیم از کرمان به مقصد انجام می شود. مرز شلمچه بودن

وی گفت: اتوبوس های متعددی در محل پارک خودرو وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد و در این زمینه مذاکراتی با وزیر کشور برای اخذ مجوز برای استفاده از آنها انجام شده است.

محمدرضا مهدالو گفت: در شهر کرمان در خیابان 24 آذر موکب داریم که از آنجا شهروندان اعزام می شوند و پیشنهاد تشکیل موکب در ورودی باگین شد.

کمپ اهواز در حال آماده سازی است

مدیرکل امور اتباع خارجی و مهاجرین استان کرمان تصریح کرد: در نظر داریم 30 شهروند 18 تا 24 ساله با هزینه اداره کل اتباع استان کرمان به عراق اعزام شوند.

نصیر بهروز با بیان اینکه اقدامات مربوط به نواقص موکب ماهان را پیگیری خواهیم کرد، اظهار داشت: خدمات رسانی به زائران پاکستانی روزانه به پنج هزار نفر می رسد و موکب در ارگ جدید راه اندازی می شود که در این صورت به ما کمک می شود. . خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه تارولا استان کرمان با اشاره به اینکه اداره خیرین از این پس حمایت از موکب ماهان را در اولویت قرار دهد، خاطرنشان کرد: در اردوگاه اهواز کار را آغاز کرده ایم و در حال آماده سازی سالن ها و تامین آب هستیم. شر و اقدامات دیگر.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید