41 موکب از استان سمنان در راه کربلا/ ارسال 110 کامیون با اقلام و تجهیزات موکب از استان سمنان به عراق


ساعت: 12:16
تاریخ ارسال: 1301/06/13
کد خبر: 1894956

مسئول اربعین ستاد بازسازی و توسعه استان سمنان اعلام کرد:

مهدی کشفی گفت: 41 موکب از استان سمنان در اربعین امسال به نمازگزاران اباعبدالله (علیه السلام) خدمت کردند که از این تعداد 2 موکب در استان سمنان، 5 موکب در مرز مهران و 34 موکب در عراق برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گفتگوی مهدی کشفی رئیس اربعین ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان سمنان با خبرنگار مارات وی با بیان اینکه در کشور عراق هر موکب استان سمنان بسته به نوع خدمات و موقعیت مکانی به طور متوسط ​​بین 80 تا 150 خادم دارد، گفت: در این مدت 41 موکب از استان سمنان به زائران اباعبدالله(ع) خدمت رسانی می کنند. اربعین سال از این تعداد 2 راهپیمایی در استان سمنان، 5 راهپیمایی در مرز مهران و 34 راهپیمایی در عراق برگزار شد.


وی افزود: تاکنون محموله موکب های اربعین حسینی اعم از اقلام اساسی غذایی و غیر خوراکی با 110 کامیون از استان سمنان به عراق ارسال شده است.


کشفی با اشاره به اینکه رعایت نظافت و بهداشت و رعایت پروتکل های بهداشتی در خدمت رسانی به زائران در اولویت موکب ها است، تصریح کرد: فردی به نام نماینده بهداشت در موکب ها حضور دارد و در آنجا بر سلامت نظارت می کند.


وی خدمت در راه اباعبدالله الحسین (ع) را نعمتی الهی دانست که باید با تلاش بیشتر قدر آن را دانست و افزود: اکثر موکب های استان در زمینه اسکان، غذا و اسکان فعال هستند. و تنقلات و همچنان موکب رسانه ای موکب فرهنگی از استان سمنان عراق نیز حضور خواهد داشت.


رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان با اشاره به ارسال محموله کمک های مردمی جمع آوری شده برای توزیع بین زائران در اربعین گفت: روند جمع آوری کمک ها همچنان ادامه دارد و عاشقان از ابا عبدالله (علیه السلام) دعوت می شود تا مانند گذشته بدرخشید و به افراد و مکان های تعیین شده برای اعزام به موکب کمک کنید.


وی افزود: اولین موضوع مهم سهولت سفر و بحث حمل و نقل است. با برنامه ریزی های انجام شده از هر فرصتی برای تسهیل در حمل و نقل مسافران استفاده شده تا زائران در این ایام معطل نشوند.


انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید