بلیت فروشان قلابی دلیل اتفاقات ورزشگاه امام رضا (ع) / مسئولان فدراسیون از بانوان برای خرید بلیت دعوت نکردند!


ساعت: 13:49
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818513

فدراسیون فوتبال بلیت فروشان تقلبی دیدار تیم های ملی ایران و لبنان را عامل اصلی اتفاقات تلخ ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس می داند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فدراسیون فوتبال در رابطه با حوادث تلخی که در حاشیه دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد رخ داد، بیانیه ای صادر کرد:

“به نام خدا

با قدردانی از همکاری و تعامل مسئولان و مدیران استان خراسان رضوی و استقبال آبرومندانه و پرشور فوتبال دوستان عزیز و ارجمند این استان و تبریک ظهور و رهبری تیم ملی فوتبال دولت اسلامی ایران پس از راهیابی به مسابقات قهرمانی لبنان مورد نیاز است. با توجه به برخی مسائل، شایعات و حواشی مربوط به برگزاری این دیدار، باید اطلاعاتی در اختیار علاقمندان به فوتبال قرار گیرد.

برگزاری مسابقه ملی در مشهد مقدس در جوار حرم رضوی و انتقال بازی تیم ملی به خارج از تهران برای تمرکز زدایی و توجه ویژه به اقلام فوتبالی و احساسات دوستان در سراسر کشور اقدامی ارزشمند و غرورآفرین بود. ستاد اجرایی و اجرایی استان با همکاری فدراسیون فوتبال می تواند زمینه ساز برگزاری مسابقات بین المللی در شهرهای مختلف ایران اسلامی باشد.

تا 72 ساعت مانده به بازی بر اساس تمامی مذاکرات و هماهنگی ها، طبق پروتکل و مصوبات ستاد تاج و تخت قرار بود این دیدار بدون تماشاگر برگزار شود. اما با توجه به اینکه مشهد مقدس برای اولین بار میزبان مسابقات رسمی کشوری بود، تغییر شرایط و حضور تماشاگران مضامین و اتفاقات جدیدی را به وجود آورد. به تعبیری حتی نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا نیز از تغییر روند مسابقه و حضور تماشاگران در این دیدار ابراز تعجب کردند.

در این شرایط و به دلیل محدودیت زمانی، بلیت فروشی با مشکلات و سختی های خاصی برای رعایت قوانین و پروتکل ها و آوردن تمامی تماشاگران به ورزشگاه همراه بود. اما ورود زنان به چنین شرایطی بدون بستر لازم و همچنین انتظار و فرصت برای فروش بلیت غیرممکن و بحرانی به نظر می رسید.

فدراسیون فوتبال هم اکنون تمایل و اراده خود را برای حمایت از ورود بانوان به ورزشگاه ها در مسابقات مختلف باشگاهی کشوری و بین المللی و بارها از طریق فروش آنلاین بلیت، ارائه مسیرها و مکان های جداگانه، این رویداد در ورزشگاه آزادی را بدون مشکل داده، ثابت کرده است. اما در این فاصله کم و در اولین تجربه رسمی و بین المللی مشهد نمی توان شرایط مساعدی را برای ورود بانوان به ورزشگاه و اطمینان از ورود ایمن و دروازه های مناسب، امکانات لازم و مکان ویژه و حتی فراهم کرد. بلیت فروشی در بخش آقایان به دلیل مهلت کوتاه اعلام شده با مشکلات و حذفیات فراوان به مدت سه روز به سختی انجام شد.

بر این اساس هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال از بانوان علاقمند به فوتبال دعوت به خرید بلیت تماشای این مسابقه در مشهد مقدس نکرده اند و یا حتی تلاش های صورت گرفته برای حضور بانوان در ورزشگاه به صورت رایگان و رایگان بوده است. بلیط های مشروط فراهم شدن شرایط و زیرساخت های مناسب محقق نشد.
خبر منتشر شده مبنی بر ممنوعیت ورود افراد با بلیت اعم از زن و مرد صحت ندارد و در حالی که در گزارش ها و اخبار مختلف از فوتبال دوستان عزیز خواسته شده است که به صورت قانونی بلیت تهیه کنند و با ثبت نام و درج اطلاعات صحیح، حضور نداشته باشند. استادیوم . متأسفانه هزاران نفر از هواداران فوتبال اعم از زن و مرد بدون بلیت در اطراف ورزشگاه تجمع کرده و خواستار ورود به ورزشگاه شدند که باعث بروز حوادث و مشکلات زیادی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سامانه فروش بلیت، در مجموع تنها 9 نفر از بانوان این سامانه در قسمت آقایان اقدام به خرید بلیت کرده اند که وجوه دریافتی حداکثر ظرف مدت 48 ساعت به این افراد عودت داده می شود. برخی دیگر از موارد ثبت شده با کد ملی و اسامی نادرست نیز تخلف و ثبت اطلاعات غیرواقعی محسوب می شود که به دلیل مغایرت اطلاعات وارد شده با کارت شناسایی، بلیت های دریافتی نیز فاقد اعتبار است.

همچنین متأسفانه برخی برنده‌ها در حاشیه مسابقه به تعدادی از مردان و زنان فوتبال دوستان بلیت جعلی چاپ و فروخته شد و با ورود نهادهای مربوطه در صورت لزوم با متخلفان برخورد شد. اما بانوانی که از این مرکز غیرمعتبر بلیت تهیه کرده بودند از عدم امکان ورود به ورزشگاه با بلیت های جعلی گلایه داشتند که البته اجازه ورود با این بلیط ها را به آنها نمی دهد.

در پایان فدراسیون فوتبال با ابراز تأسف از برخی اتفاقات رخ داده در حاشیه این دیدار، بر ایجاد زیرساخت ها و شرایط مناسب برای حضور بانوان و آقایان در محیطی امن و مطمئن با ایجاد بسترهای لازم و مطلوب اجتماعی تاکید کرد. زیرساخت ها. استادیوم ها وی ادامه داد: بدون شک اتفاقات تلخی که در حاشیه این دیدار رخ داد، نتیجه شیطنت و سودجویی افرادی است که با فروش و چاپ بلیت های جعلی نظم و امنیت ورزشگاه را تهدید می کنند و مقصر اصلی این اتفاقات هستند. حوادث.”

انتهای پیام/ ک

دیدگاهتان را بنویسید