فدراسیون فوتبال: اصلاً از زنان برای خرید بلیت دعوت نکردیم/ ورود زنان به ورزشگاه غیرممکن و در بحران

بیانیه عجیب فدراسیون فوتبال: بلیت فروشان تقلبی مقصر حوادث مشهد هستند

فدراسیون فوتبال در واکنش به اتفاقات روز گذشته در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه فدراسیون فوتبال به شرح زیر است:

تا 72 ساعت مانده به بازی بر اساس تمامی مذاکرات و هماهنگی های انجام شده، طبق پروتکل و مصوبات ستاد تاج باید بدون تماشاگر برگزار می شد. اما زمانی که مشهد برای اولین بار میزبان یک بازی رسمی ملی بود، تغییر شرایط و حضور تماشاگران مشکلات و اتفاقات جدیدی را به وجود آورد به طوری که حتی کنفدراسیون آسیا و فیفا نیز روند بازی و حضور تماشاگران را تغییر داد. این مسابقه شگفت زده شد

به دلیل محدودیت زمانی، بلیت فروشی با رعایت قوانین و پروتکل ها و ورود تماشاگران به ورزشگاه با مشکلات خاصی همراه بود. برای زنان اما ورود به چنین شرایطی بدون بستر لازم و همچنین انتظار و فرصت برای فروش بلیت غیرممکن و حیاتی به نظر می رسید.

فدراسیون فوتبال آمادگی خود را برای حمایت از بانوانی که در مسابقات مختلف باشگاهی کشوری و بین‌المللی وارد ورزشگاه می‌شوند، به اثبات رسانده است و این اتفاق بارها از طریق فروش اینترنتی بلیت‌ها رخ داده است و به راحتی مسیرها و مکان‌های جداگانه‌ای را در ورزشگاه آزادی فراهم کرده است. . اما در این فاصله کم و در اولین تجربه رسمی و بین المللی مشهد، امکان پیش بینی و فراهم آوردن شرایط مساعد برای ورود بانوان به ورزشگاه و اطمینان از ورود ایمن و ورودی های مناسب، امکانات لازم و مکان ویژه وجود نداشت. حتی روند فروش بلیت در قسمت آقایان همچنین به دلیل مهلت کوتاه اعلام شده با مشکلات و کاستی های فراوان انجام بازی در عرض سه روز مشکل بود. هیچ یک از مسئولان فدراسیون فوتبال از بانوان علاقه‌مند به فوتبال دعوت به خرید بلیت برای تماشای این مسابقه نمی‌کنند و یا حتی تلاش برای آوردن بانوان به ورزشگاه برای تهیه بلیت رایگان به شرط فراهم شدن شرایط و زیرساخت‌های مناسب، محقق نشد.

اخبار منتشر شده برای جلوگیری از ورود افراد با بلیط اعم از زن و مرد غیر واقعی است. در گزارش ها و اخبار مختلف از اهالی فوتبال خواسته شد که به صورت قانونی و با ثبت نام و درج اطلاعات صحیح، بدون بلیت از ورزشگاه بازدید نکنند. متأسفانه هزاران نفر از هواداران فوتبال بدون بلیت در اطراف ورزشگاه حضور داشتند و در استادیوم درخواست آن را کردند که این اتفاق باعث بروز حوادث و مشکلات مختلفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سامانه فروش بلیت، تنها 9 زن در این سامانه در قسمت مردان اقدام به خرید بلیت کرده اند که وجوه دریافتی حداکثر تا 48 ساعت به این افراد عودت داده می شود. برخی دیگر از موارد ثبت شده با کد ملی و اسامی نادرست نیز تخلف و ثبت اطلاعات غیر واقعی محسوب می شود که به دلیل مغایرت اطلاعات درج شده با کارت ملی بلیت های اخذ شده نیز فاقد اعتبار است.

متأسفانه در حاشیه مسابقه تعدادی برنده اقدام به چاپ و فروش بلیت های جعلی می کردند که با برخورد نهادهای مرتبط با متخلفین مواجه شد، اما بانوانی که از این مرکز نامعتبر بلیت تهیه کردند نتوانستند با دست وارد ورزشگاه شوند. طبیعی است که با این بلیط ها امکان ورود وجود ندارد.

با ابراز تأسف از برخی اتفاقات رخ داده در حاشیه این مسابقات، بر لزوم تامین زیرساخت ها و شرایط مناسب برای حضور بانوان و آقایان در محیطی امن و مطمئن با ایجاد زیرساخت های لازم و مطلوب برای رفاه و آسایش تاکید می کنیم. از استادیوم ها بی شک اتفاقات تلخی که در حاشیه این دیدار رخ داد، حاصل شیطنت و سودجویی افرادی است که با فروش و چاپ بلیت های جعلی نظم و امنیت ورزشگاه را تهدید می کنند و مقصر اصلی این حوادث هستند.

دیدگاهتان را بنویسید