واکنش گسترده مقامات ارشد سیاسی به اتفاقات ناگوار ورزشگاه امام رضا (ع) / دولت، مجلس شورای اسلامی و دادستانی در معرض این حادثه قرار گرفتند! + عکس


ساعت: 16:16
تاریخ انتشار: 1401/01/10
کد خبر: 1818537

وزیر کشور مسئول پیگیری بازی‌های ایران و لبنان؛

مسئولان عالی رتبه سیاسی به اتفاقات ناگوار ورزشگاه امام رضا (ع) در دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ حوادث تلخ و ناگواری که در حاشیه ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد رخ داد که با عدم صدور مجوز ورود هواداران تیم ملی فوتبال به ورزشگاه همراه بود و به درگیری منجر شد. با واکنش بسیاری از مقامات سیاسی.

زنانی که قصد داشتند برای تماشای دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و لبنان وارد ورزشگاه امام رضا (ع) شده و سپس صعود را جشن بگیرند، با ممانعت مسئولان مواجه شدند و در این بین فیلم هایی از مصرف فلفل توسط عده ای منتشر شد. آزاد شد. . اسپری برخورد با بانوان هوادار تیم ملی در فضای مجازی مقابل درب ورزشگاه قرار گرفت که واکنش های زیادی را در پی داشت.

لذا سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و حجت الاسلام والمسلمین رئیس جمهور پس از ارائه گزارشی از پایان بازی دیروز فوتبال ایران و لبنان در مشهد از روند بلیت فروشی، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد ولیعهد با رعایت تماشاگران. سقف و ضایعات حقوق برخی از شهروندانی که برای تماشای مسابقه بلیت خریده اند. احمد واحدی به وزیر کشور دستور داد تا با بررسی عمیق موضوع، اقدامات لازم را انجام داده و گزارشی را ارائه کند.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در توئیتی نوشت: زمینه های تلخ این جلسه مورد اعتراض اعضای دولت قرار گرفت و با دستور رئیس جمهور، وزیر کشور مسئولیت پیگیری و ارائه گزارش را بر عهده گرفت.

14010110144751334250584310 خبر خاکستری

محمدباکر کلیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی سپس به حوادث ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد مقدس واکنش نشان داد و در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: غمگین و آزار افکار عمومی است. به کمیته امور داخله و شوراها دستور داده شده است که این سوء مدیریت را با فوریت و با دعوت از مسئولان خاطی رسیدگی کنند و زمینه را برای حفظ حقوق زنان محترم فراهم کنند.

محمد باکر کلیباف، تیم ملی فوتبال ایران، تیم ملی فوتبال لبنان، مجلس شورای اسلامی ایران،

همچنین حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در گفت و گوی رادیویی درباره حدود ممانعت از حضور بانوان در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد گفت: گزارشی در این زمینه به من رسیده است. مسئولان باید از قبل برنامه ریزی می کردند. اگر شرایط به گونه ای بود که می توانستند وارد ورزشگاه شوند و به بانوان بلیت بفروشند، قطعاً باید متناسب با بلیت فروشی، مکان مناسبی برای بانوان فراهم کنند. اگر جای مناسبی برای خانم ها نبود بلیط فروشی نکنند و عقل خود را به کار گیرند. فروش بلیط و سپس مسدود کردن آنها برای آنها مورد تایید یا قابل قبول نیست.

دادستان کل کشور گفت: نه تنها عذرخواهی کافی نیست، بلکه باید پول را برگردانند و به طور جدی عذرخواهی کنند. اینکه فردی بلیت بفروشد و رها نکند بسیار غیرقابل قبول بود. ظرفیت ورزشگاه مشخص است، قسمت بانوان هم مشخص است و باید مدیریت می کردند. این نشان دهنده ضعف رهبری است و من از این بانوان محترم عذرخواهی می کنم هر چند که این کار جزو وظایف ما نبوده و امیدواریم دیگر این اتفاق نیفتد.

جلال رشیدی کوچی، نماینده خانه ملت، اولین نماینده مجلس شورای اسلامی بود که درباره این فاجعه توییت کرد: بلند می کنم. یک بار برای همیشه باید جلوی این رفتارهای شنیع که اعتماد را از بین می برد و به ضدانقلاب می انجامد، گرفته شود.»

ee8fc766 7979 476c 8d66 c273080c55df خبر خاکستری

گفتنی است در حالی که روابط عمومی فدراسیون فوتبال اظهارات عجیبی را برای برداشتن بار مسئولیت از وی مطرح کرد، برخی از اعضای هیات مدیره و مراجع عظام تقلید نیز این اقدام را محکوم کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید