زندانیان سیاسی سعودی در معرض آزار و اذیت جنسی و قتل قرار گرفتند


ساعت: 13:02
تاریخ انتشار: 1401/04/04
کد خبر: 1878393

روزنامه انگلیسی ایندیپندنت از وضعیت اسفبار زندانیان سیاسی در عربستان سعودی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ روزنامه ایندیپندنت دیروز (جمعه) گزارش داد که زندانیان سیاسی در عربستان سعودی برای مخالفت با دولت مورد شدیدترین خشونت ها از جمله آزار جنسی، ضرب و شتم شدید، شکنجه و کشتار قرار گرفته اند.

ایندیپندنت گزارش داد که تحقیقات موسسه گرانت لیبرتی در مورد وضعیت 311 زندان سیاسی در عربستان سعودی.

بر اساس این گزارش، 53 نفر از این بازداشت شدگان مورد شکنجه، 6 نفر مورد آزار جنسی و 14 نفر مجبور به اعتصاب غذا شده اند.

همچنین در شرایط کنونی 11 زن سعودی همچنان در زندان های آل سعود دوران محکومیت خود را می گذرانند. روزنامه نگاران سعودی سهم بالایی از زندانیان سیاسی دارند که در شرایط کنونی 54 نفر از آنها پشت میله های زندان هستند.

به گفته موسسه حقوق بشر گرانت لیبرتی، 22 زندانی در عربستان سعودی در حالی که زیر سن قانونی بودند بازداشت شدند که پنج نفر از آنها اعدام شدند و 13 نفر دیگر در انتظار اعدام بودند. همچنین پنج نفر از این افراد به دلیل مشکلات یا بیماری های مختلف در دوران بازداشت جان خود را از دست دادند.

مقامات سعودی به ویژه محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که در آستانه سفر رئیس جمهور آمریکا به ریاض مورد انتقاد از حقوق بشر قرار گرفته است، اخیرا تصمیم گرفتند مرتجی کریس، جوان ترین زندانی سیاسی این کشور را آزاد کنند. اعدام ناراضیان سیاسی، ترور جمال حشقجی و جنگ داخلی در یمن از سیاه ترین پرونده های حقوق بشر در عربستان سعودی در سال های اخیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید