اتوبوس و واگن مترو به اندازه کافی نداریم/ 10 سال است که ماشین های مترو خریداری نشده اند

ساعت: 14:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۳
کد خبر: 1921756

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به هشدار اعضای شورای شهر گفت: در مورد کرایه حمل و نقل عمومی رایگان یا نیم بها برای کاهش آلودگی هوا زمانی محقق می شود که وسیله حمل و نقل داشته باشیم. در حالی که اتوبوس و واگن مترو به اندازه کافی نداریم و 10 سال است که واگن مترو خریداری نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به تذکر اعضای شورای شهر مبنی بر اینکه باید در مورد وضعیت سازمان فناوری تذکر امنیتی نوشته شود تا بتوانیم آن را پیگیری کنیم، گفت: در مورد آزاد یا نیمه – قیمت بلیط حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا زمانی محقق می شود که وسیله حمل و نقل داشته باشیم. در حالی که اتوبوس و واگن مترو به اندازه کافی نداریم و 10 سال است که واگن مترو خریداری نشده است.

وی با بیان اینکه در گذشته واگن های مترو را به جای تعمیر رها می کردند و از آنها قطعات می گرفتند، افزود: امروز طلبکار شده اند. البته ما نمی خواهیم بگوییم شما چه کردید و این وضعیت تقصیر ما نیست. چون این وضعیت بچه بازی است، اما باید بگویم به جای آلودگی هوا، آلودگی سیاسی گرفتیم و باید این مشکل حل شود.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه هر سال هزینه حمل و نقل عمومی را برای اتوبوس و مترو گران نمی کنیم، گفت: اکنون پیشنهاد تغییر شهردار را داده اند و فکر می کنند منتظر پیشنهاد هستیم. ما آقایان هستیم که شهردار را عوض کنیم. اما در مورد شهرهای دیگر چه می گویند؟ قزوین و اصفهان و قم و… هم آلوده هستند اما این ربطی به تهران ندارد.

و افزود: این فریب و سرزنش متقابل و یا سوء استفاده از اوضاع درست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید