کمبود قطعات ACU منجر به تولید ناقص برخی از محصولات شده است

ساعت: 16:25
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798315

معاون برنامه ریزی تولید سایپا با اشاره به مشکل تولید ناقص برخی از محصولات گفت: در حال حاضر عمده ترین و بیشترین کمبود قطعات از نظر تامین، بخش مهمی از سیستم کنترل ای سی یو یا ایربگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود پروین افزود: تولیدکنندگان داخلی ایربگ قطعات این نقطه از کشور را وارد کرده و به صورت کیت در کنار سایر قطعات ایربگ به خودروسازان تحویل می دهند؛ اما به دلیل بحران جهانی کمبود چیپست و قطعات نیمه هادی مانند آی سی وجود دارد. مورد استفاده در ACU، امکان تحویل و تحویل به موقع این قطعه از تولیدکنندگان داخلی سلب شد و خط تولید موجود در کشور به دلیل نبود آی سی به حالت تعلیق درآمد.

وی ادامه داد: از اواخر سال گذشته با ادامه کمبود ACU به میزان مورد نیاز تامین کنندگان داخلی و افزایش خودروهای معیوب در کارخانه، تحویل این قطعه در دستور کار گروه سایپا قرار گرفت و با اقدامات مختلف و روش هایی بخشی از نیاز شرکت را از این قسمت تامین می کرد که در نهایت باعث تسریع در تحویل خودروهای معیوب و افزایش عرضه در بازار شد.

معاون برنامه ریزی یکپارچه تولید سایپا گفت: اگر تلاش سایپا برای تامین ACU انجام نمی شد، طبق آمار، تعداد خودروهای معیوب این مجموعه از 180 هزار دستگاه فراتر می رفت.

پروین گفت: در حال حاضر گروه خودروسازی سایپا در نظر دارد قطعه مذکور را از منابع خارجی و تولیدکنندگان داخلی تامین کند و در صورتی که تامین کنندگان در انجام تعهدات خود به خوبی عمل کنند، این مجموعه قادر خواهد بود تعداد خودروهای موجود در کف پارکینگ را افزایش دهد. كاهش دادن.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان و ظرفیت تولیدکنندگان داخلی در قالب طرح های داخلی سازی اولویت سایپا برای رفع مشکل است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید