پلیس: زنان از راندن موتورسیکلت برقی منع شدند. بنزین و برق فرقی ندارد/ برخی کلاهبرداران می گویند موتور برقی برای فروش موتورش نیازی به گواهینامه ندارد.

پلیس: زنان از راندن موتورسیکلت برقی منع شدند.  بنزین و برق فرقی ندارد/ برخی کلاهبرداران می گویند موتور برقی برای فروش موتورش نیازی به گواهینامه ندارد.

سرهنگ علی اصغر شریفی، رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره تغییر وضعیت زنان موتورسیکلت دار گفت: قانون فقط به مردان اجازه رانندگی با موتور سیکلت را به شرط داشتن گواهینامه می دهد. اینکه زنان بدون کارت سوخت می توانند موتورسیکلت برقی یا موتورسیکلت سوار شوند که خلاف قانون است.

سرهنگ علی اصغر شریفی رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران در خصوص تخلفات برخی از رانندگان موتورسیکلت گفت: چرا باید موتورسیکلت در دست افرادی باشد که قوانین را رعایت نمی کنند؟ این افراد با رانندگی خطرناک به خود، خانواده و جامعه آسیب می رسانند. پلیس قطعا با این افراد طبق قانون برخورد خواهد کرد.

وی افزود: برخی قوانین رانندگی باید در شورای اسلامی اصلاح شود تا تغییرات اساسی در رتبه های منفی یا جرایم ایجاد شود تا عده ای نتوانند با جان و مال مردم بازی کنند و به جامعه آسیب برسانند. بسیاری از آسیب ها غیر قابل جبران است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران درباره تفاوت موتورسیکلت برقی و بنزینی تصریح کرد: موتورسیکلت از نظر قانون و پلیس، موتورسیکلت است و موتورسیکلت بنزینی و برقی تفاوتی ندارد. برخی می گویند موتورسیکلت های برقی مشمول قانون نمی شوند که این اشتباه است. موتور برقی نوعی موتورسیکلت است که اکنون یکی از موتورسیکلت ها با بنزین و دیگری با برق کار می کند.

سرهنگ شریفی با بیان اینکه راندن موتورسیکلت برقی نیاز به گواهینامه ندارد، گفت: ترفند است و ربطی به نوع موتورسیکلت ندارد. متاسفانه برخی از فروشندگان موتورسیکلت می گویند که موتورسیکلت برقی به دلیل سرعت پایین تری نیاز به گواهینامه و کلاه ایمنی ندارد که این نیز اشتباه است.

وی افزود: اگر موتورسیکلت برقی با پیرمردی تصادف کند و پای او شکسته شود، قانون برای مجازات و جرایم تفاوتی در نوع موتور سیکلت ندارد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران با بیان اینکه برخی می گویند موتورسیکلت برقی به دلیل نداشتن کارت سوخت نیاز به گواهینامه ندارد، تصریح کرد: این سخنان ترفندهای تبلیغاتی کلاهبرداران برای گمراه کردن نوجوانان و جوانان است. مردم اما رانندگی بدون گواهینامه قطعاً عواقب جدی دارد در صورت وقوع تصادف پلیس قاطعانه عمل می کند.

وی گفت: وظایف پلیس در رابطه با موتورسیکلت های برقی، بنزینی، اتوماتیک یا سرعتی مشخص است. به گفته پلیس موتور سیکلت موتورسیکلت است و در نوع آن تفاوتی ندارد.

سرهنگ شریفی درباره موتور سواری بانوان خاطرنشان کرد: قانون در این مورد سکوت کرده است و ما هم همینطور هستیم. قانون می گوید هر کسی که گواهینامه رانندگی داشته باشد می تواند رانندگی کند، اما هیچ زنی گواهینامه موتور سیکلت ندارد. تبصره ماده 20 مسئولیت صدور گواهینامه موتورسیکلت برای مردان را به پلیس واگذار کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید