در مواردی که لزومی ندارد محدودیت هایی مانند منع رفت و آمد و منع رفت و آمد را برای افراد در نظر نگیرید.

در مواردی که لزومی ندارد محدودیت هایی مانند منع رفت و آمد و منع رفت و آمد را برای افراد در نظر نگیرید.

رئیس قوه قضائیه گفت: موضوع اولویت کشور «معیشیت مردم» است; برای تحقق شعار سال، ضابطان ادارات مختلف قضایی باید در حد توان و بر اساس تمام اختیارات قانونی به دستگاه های اجرایی کمک کنند و با نهایت تلاش و کوشش به وظایف و مسئولیت های مستقیم خود در این راستا عمل کنند. .
در مواردی که لزومی ندارد محدودیت هایی مانند منع رفت و آمد و منع رفت و آمد را برای افراد در نظر نگیرید.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام محسنی آژه ای امروز دوشنبه (24 فروردین) در جلسه شورای عالی قضایی با تبریک میلاد مسعود کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام، تبریک و تهنیت گفت. از کلیه نیروها در نقاط مختلف کشور به ویژه افسران امنیت قضایی و نیروهای فرجا که در ایام نوروز شبانه روز مشغول خدمت رسانی به مردم بودند، تجلیل شد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه به تشریح و تشریح چگونگی مقابله با جنگ ترکیبی دشمن و ناآرامی هایی که در این راستا رخ می دهد برای ایجاد شکاف در صفوف یکپارچه ملت ایران، تصریح کرد: هوشمندی و بی احتیاطی. «حرکت با برنامه و راهبرد»، «اقدامات مثبت و منفی به موقع و متناسب» و از همه مهمتر «رویکرد جامع» در این مبحث مطرح شد.

رئیس قوه قضائیه: دشمن از یک دعوای ساده سعی می کند درگیری ایجاد کند

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در برخورد با جنگ ترکیبی دشمن و فتنه ای که ارواح خبیث برای تبدیل اختلافات طبیعی و عادی به درگیری و ملتهب کردن فضای کشور ایجاد می کنند، باید «نگاه جامع» داشت و به آن توجه کرد. مسائل فرهنگی، روانی و امنیتی را با هم در نظر بگیرید

دستور سراسری رئیس قوه قضائیه به کلیه اعضای قوه قضائیه؛ برای تحقق شعار سال باید به هر نحوی که می توانیم کمک کنیم

رئیس قوه قضائیه با اشاره به شعار سال “کنترل تورم و رشد تولید” از سوی مقام معظم رهبری بر تلاش و کوشش بیشتر همه دستگاه‌های کشور برای تحقق این هدف تاکید کرد. کشور «زندگی مردم» گفت: ضابطان دستگاه های مختلف قضایی باید در حد توان و با رعایت تمام اختیارات قانونی دستگاه های اجرایی را برای تحقق شعار سال و انجام وظایف و مسئولیت های مستقیم خود در این امر یاری دهند. با نهایت تلاش و کوشش در نظر گرفته شود.

رئیس کل دادگستری با بیان اینکه اولویت دادن به موضوع معیشت مردم به معنای غفلت از سایر مسائل نیست، تصریح کرد: رعایت قانون در همه زمینه ها و امور هم وظیفه و هم مفید است؛ اما در هر حال رعایت قانون در همه زمینه ها و امور هم وظیفه است و هم مفید. یک فرد قانون شکن و قانون شکن باید بداند که به دیگران و خودش آسیب می رساند.

رئیس قوه قضائیه: در انجام مأموریت خود صبور باشید و به این مهم عمل کنید

حجت الاسلام والمسلمین محسنی آژه ای در جلسه امروز با اشاره به برخی معضلات فرهنگی و ناهنجاری های اجتماعی که موجب آزردگی مردم متدین ایران اسلامی می شود، مصوبات و مأموریت های متعددی را که شورای عالی انقلاب فرهنگی صادر کرده است، تشریح کرد. در سال های اخیر حدود 30 نهاد از جمله 10 وزارتخانه، قوه قضائیه، صدا و سیما، بسیج، نظامی و انتظامی، حوزه های علمیه، ستاد امربه معروف و سایر ادارات وظایف و وظایفی را مشخص کرده اند و متاسفانه در اجرای این مصوبات و کسب و کار در سفرها، نواقصی وجود دارد که باید جبران شود، باید تلاش مضاعف از سوی دستگاه های مسئول انجام شود.

رئیس قوه قضائیه ضمن تشریح وظایف پنج گانه مندرج در یکی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی برای قوه قضائیه در موضوع برخورد با ناهنجاری های اجتماعی، گفت: همه دستگاه های مسئول رسیدگی به ناهنجاری های اجتماعی باید از همه دستگاه ها استفاده کنند. ظرفیت های قانونی موجود برای رسیدگی و بهره مندی از رسیدگی به این ناهنجاری ها؛ وظایف و تکالیف فرج، سایر مقامات و قوه قضائیه در این مقوله نیز بر اساس مواد قانونی در قانون مجازات اسلامی، قانون آیین دادرسی کیفری و سایر مقررات با تاکید بر اهتمام در انجام این وظایف قانونی مشخص است.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: بسیاری از پرونده های مربوط به ناهنجاری های اجتماعی باید در دادگاه مطرح و به آن رسیدگی شود، اما دادستان ها نیز در رابطه با برخی از این موارد وظایف و تکالیفی دارند. بر این اساس بخشنامه ای صادر می کنیم تا مراجع قضایی ذی ربط تکلیف خود را در رسیدگی به پرونده های ناهنجاری های اجتماعی هر چه بیشتر روشن کنند.

وی بیان کرد: ضابطان قضایی در مراجع ذی صلاح باید در رسیدگی به پرونده های ناهنجاری های اجتماعی از کارشناسان و صاحب نظران این حوزه استفاده کرده و توجیهات لازم را برای اقدامات خود ارائه کنند تا در این رده به قانون عمل کنند. .

رئیس قوه قضائیه با اشاره به حریم خصوصی افراد و ممنوعیت تجاوز به آن حق حریم خصوصی تصریح کرد: در قانون حمایت از امر به معروف و نهی از منکر حریم خصوصی و غیر شخصی تعریف شده و مصادیق آن است. این مشکل واضح است

حجت الاسلام محسنی اجیعی با اشاره به تلاش قوه قضائیه برای تدوین لایحه مقوله های ناهنجاری های اجتماعی، گفت: کمیته فرهنگی مجلس بر اساس مسئولیت قانونی خود بر اساس احکام داخلی قانونگذار، این مصوبه را در دستور کار خود قرار داده است. ابتکار عمل را برای تدوین طرحی در رابطه با مقوله های مرتبط با ناهنجاری های اجتماعی اتخاذ کرد. قوه قضائیه نیز آمادگی دارد لایحه ای تهیه و یا به لایحه مجلس در این زمینه کمک کند و بدینوسیله به معاونت قانونی قوه قضاییه دستور می دهم در صورتی که لایحه مجلس مذکور از دستور خارج شد یا محرز شد به زودی قابل بررسی و تصویب نیست. تهیه و طی مراحل قضایی ارسال لایحه برای قوه قضائیه در این خصوص تسریع کرد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه جلسه امروز بار دیگر به تمامی ضابطان قضایی در دستگاه ها و مراکز مختلف تاکید کرد که نسبت به موکلان خود و کسانی که با دستگاه قضایی در ارتباط هستند برخورد خوبی دارند و به احترام موکلان خود توجه ویژه ای دارند. و در انجام وظایف خود با خود و افراد درگیر در پرونده های تحت رسیدگی صبور باشید.

رئیس قوه قضائیه: گاهی قرار بازداشت موقت صادر می شود و قاضی منتظر می ماند تا قاضی گزارش بدهد، این حق مردم است و عواقبی دارد.

رئیس قوه قضائیه همچنین به مراجع قضایی ذیربط تاکید کرد: تا حد امکان و مختل نشدن روند تحقیقات و عدم ترس از تبانی و فرار از بازداشت موقت افراد و افراد متهم خودداری و دستوری صادر نکنند. موارد غیر ضروری که منجر به بازداشت فرد می شود. همچنین به صدور قرارهای مناسب توجه کنید.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: در مواردی که قرار بازداشت متهم را بر اساس مقررات صادر می کنند و پس از رسیدگی به همه جوانب موضوع، ضابطان قضایی مربوط باید به رعایت حقوق او توجه داشته باشند و بدانند که در صورت تضییع حقوق او. نادیده گرفته شده، این یک سوال مشروع است.

رئیس قوه قضائیه بار دیگر به دستگاه های ذیربط تاکید کرد: در رسیدگی به پرونده ها در مواردی که ضرورتی ندارد محدودیت هایی مانند ممنوعیت خروج و ممنوعیت معاملات برای افراد لحاظ نشود. و در صورتی که پس از رسیدگی به تمامی جوانب موضوع و نیازهای موجود، این محدودیت ها اعمال شود. مردم را از مشکل آگاه کرده و پس از رفع نیاز نسبت به رفع این محدودیت ها نیز اقدام کنند.

قاضی القدات تصریح کرد: همچنین ضابطان قضایی ذی ربط توجه داشته باشند در بازرسی از منازل و محل کار متهمان اشیاء و ادوات غیر ضروری که در کشف جرم دخالتی ندارند ضبط نشود و در صورت داشتن وسایل شخصی. نیز مصادره می شوند، پس از رفع نیاز باید مسترد شوند.

رئیس قوه قضاییه نیز در این دیدار درگذشت حجت الاسلام والمسلمین جعفری رئیس شعبه چهل و نهم دیوان عالی کشور را تسلیت گفت و برای آن مرحوم رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت کرد. بازماندگان

دیدگاهتان را بنویسید