عده ای می گویند رای برگردانده شود و برخی دیگر می گویند رای برگردانده نشود! / برای هیأت تجدیدنظر «باید» وجود ندارد

ساعت: 11:13
تاریخ انتشار: 1400/10/15
کد خبر: 1798158

یکی از اعضای کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: عده ای دستور می دهند رای برگشت داده شود و عده ای دیگر رای رد نده!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی دادرس، عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره پرونده گل گهر بازیکن گابنی گفت: خدا را شکر این پرونده به کمیته استیناف رسید و نگرانی ها برطرف شد! کمیته استیناف ما این پرونده را 2 روز پیش دریافت کردیم و دیروز جلسه مقدماتی برگزار کردیم. ما پرونده را بررسی کردیم و صحبت های اولیه با حضور سه چهار نفر از اعضای هیات تجدیدنظر انجام شد. ما به دلیل حساسیت موضوع اجازه نداریم در این مورد صحبت کنیم، زیرا ممکن است عده ای خوششان بیاید و برخی دیگر نه. آقای صالحی، رئیس هیئت تجدیدنظر نیز سخنگوی کمیته است و می تواند در مورد جزئیات صحبت کند.

وی با بیان اینکه فصل گذشته کمیسیون انضباطی در مورد بازی سایپا – پیکان رای 3 بر صفر به سود سایپا را اعلام کرد اما کمیسیون استیناف آن را پس داد و برخی پیش بینی می کنند در مورد بازیکن گابنی هم این اتفاق بیفتد، گفت: گفت: گفتی اینها پیش بینی است. همه در پیش بینی آزادند. عده ای می گویند رای باید برگردد و عده ای دیگر می گویند رای نباید برگردد. ما تابع احساسات و عقاید نیستیم. گفتن این حرف فایده ای ندارد چون رای سال گذشته شکسته شد و این بار نقض می شود. همه دوست دارند چیزی بگویند و خود را شریک این روند بدانند. نظر همه صادقانه است، اما تاثیری بر ما نخواهد گذاشت. هیأت تجدیدنظر پس از رسیدگی به پرونده رأی می دهد و ما مشمول «باید و نباید» نیستیم.

یکی از اعضای هیات تجدیدنظر فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا تخلفی در این پرونده وجود دارد یا خیر، گفت: اجازه بدهید به این سوال پاسخ ندهم چون محاکمه می شود. تا زمانی که پرونده را به طور کامل بررسی نکنیم، اظهار نظر نمی کنیم. کمیسیون انضباطی رسیدگی و رای می دهد. زمان رای گیری بستگی به حساسیت پرونده دارد. ابهاماتی وجود دارد و باید از مردم بخواهیم بیایند و جواب بگیرند.

قاضی در پاسخ به اظهارات باشگاه پرسپولیس مبنی بر تاخیر در اعلام رای هیات تجدیدنظر خاطرنشان کرد: حکم این است که مثلا از کوزه چیزی نگیریم. کمیسیون انضباطی زودهنگام رای نیاورد و پس از رسیدگی رای صادر کرد. اعتراض گلگوتا زمان برد تا به دست ما برسد. ما نباید عدالت را فدای سرعت کنیم. می توان گفت که تیم در نیمه دوم با گل گهر امتیاز می گیرد اما در پایان فصل مشخص می شود که کدام تیم قهرمان، کدام تیم نایب قهرمان و تیم دیگر سوم است و این امتیازات موثر در آن زمان ما نمی توانیم یک کلمه بگوییم و در آن بمانیم. ما باید مردم را دعوت کنیم و کارهای کوچک را انجام دهیم. نه به نفع تیم ماست و نه به ضرر ما. برای ما «باید» وجود ندارد، زیرا ما یک کمیسیون قضایی مستقل هستیم. ما باید به تیم ها بگوییم که چه کار کنند و آنها نمی توانند بگویند که چه کار کنند. دوستان باید آگاه باشند و کنترل داشته باشند. الحمدلله طرفداران و قدرت زیادی دارند و بعد تبلیغاتی شان بیشتر است اما نباید به قوه قضائیه فشار بیاورند.

وی به اظهارات حمید مطهری سرمربی پرسپولیس در شبکه سوم سیما سلام صبح بخیر گفت که اگر داور قضاوت فوتبال ایران است وضعیت بقیه را جواب نمی دهم چون فرقی نمی کند. باید یادآوری کنم که دو بازیکن پرسپولیس پرونده سنگینی داشتند و 5 سال برکنار شدند. یکی از آنها افشین پیروانی، سرپرست تیم پرسپولیس و دیگری عباس اسماعیل بیگی، سرپرست کانون هواداران این باشگاه بود. همان دادگاهی که شما می گویید نامش را نشنیده اید، این دو نفر و همکارانش را در هیئت استیناف تبرئه کرد، زیرا ما گفتیم حکمش شدید است. چگونه یک قاضی در آن زمان می توانست قاضی باشد؟! وقتی پیروانی را تبرئه کردیم، چگونه قاضی بودیم؟! ما نمی توانیم رای را افزایش دهیم، اما می توانیم تایید کنیم، تسلیم شویم یا توجیه کنیم. من به مطهری توصیه می کنم. بهتر است ذهن و گفتار خود را «پاکسازی» کند. آقایون عجله نکنید چون این مورد شما نیست. شما هم باید محترم باشید. اگر آرام باشیم جمله دقیقتر و صحیح تری داده می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید