تفویض اختیارات هیأت وزیران به هیأت امنای CSR برای افزایش حقوق بازنشستگان.

تفویض اختیارات هیأت وزیران به هیأت امنای CSR برای افزایش حقوق بازنشستگان.

علی بهادری جهرمی در نشست خبری خود گفت: وزارت جهاد کشاورزی حدود 80 هزار تن آذوقه هیئت مذهبی را تامین کرده و اولین جلسه ستاد اربعین روز گذشته برگزار شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: سیل اخیر 24 استان کشور را تحت تاثیر قرار داد و اینجانب به خانواده قربانیان این حادثه تسلیت می گویم و از همه مسئولان کشوری و محلی تشکر می کنم.

وی افزود: هلال از امدادرسانی به بیش از 50 هزار نفر توسط 6 هزار نیروی هلال احمر خبر داد. گزارش هایی از وزرای نیرو، ارتباطات، کشاورزی و میراث فرهنگی برای جلوگیری از این حوادث و جبران خسارات گرفته شده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: موضوع آبخیزداری در کشور بیش از 70 سال ادامه دارد که رئیس جمهور به وزیر جهاد دستور داد و به این ترتیب از ظرفیت مردم استفاده کرد. بر اساس گزارش وزیر نیرو 250 میلیون مترمکعب آب از سدها عبور کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه 24 استان درگیر سیل هستند، حقوق وزیر کشور قطعی نشده بلکه حدود 400 میلیارد تومان برآورد شده است.

سخنگوی دولت با اشاره به دیدارهای نمایندگان بازنشستگان با معاون اول رئیس جمهور گفت: گزارش ها در جلسه اخیر شورای دولت ارائه شد و دولت راهکارهای پیشنهادی را که به صورت خلاصه توسط معاون اول رئیس جمهور و وزارتخانه جمع بندی شده بود بررسی کرد. کار و تصمیم هیات وزیران گرفته شد.» تصمیم افزایش حقوق بازنشستگان را به هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی و وزرای عضو این سازمان تفویض کرد تا بتوانیم مشکلات را حل کنیم. بازنشستگان

وی در خصوص حضور رئیس جمهور در اجلاس سالانه سازمان ملل گفت: برای حضور در این اجلاس سالانه برنامه ریزی شده است.

سخنگو درباره حضور در محل مسئولان اجرایی در حادثه سیل گفت: دولت معتقد است حضور مدیران در صحنه بحران یک تکلیف است و این حضور مسئولانه شاخصه این دولت است.

بهادری جهرمی درباره برنامه ریزی کالا و ماشین آلات در گمرکات کشور گفت: روند بررسی تملکات گمرکی که توسط دستگاه قضایی آغاز شده ادامه دارد، کار جهادی از سوی وزارت اقتصاد آغاز شده و روند ساماندهی اموال تملک شده هفته گذشته است. تصمیمی به دولت گرفته شد و این اقدامات برای خودروها انجام شد و از قوه قضاییه تشکر می کنیم.

وی افزود: بسیاری از کالاهایی که در گمرک مانده به دلیل قانون شکنی و بی اطلاعی از قانون است. در طول یازده ماهه دولت سیزدهم حدود 8500 میلیارد تومان ساماندهی شد که 137 درصد افزایش یافت. حدود 27000 تن گمرک در سال 1389 سازماندهی شد که حدود 10000 تن صادرات و مابقی سازماندهی شد.

بهادری جهرمی درباره میزان خسارت سیل گفت: جمع بندی هنوز نهایی نشده تا آمار نهایی را بگوییم، دو روش در جلسه شورای دولت مطرح شد؛ یکی از ملاحظات حقوق سرانه برای استان ها بود. روش دیگر در نظر گرفتن بیمه حوادث بود که در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: 7 هزار و 400 نقطه بد اضطراری توسط وزارت نیرو شناسایی شده و وزارت نیرو تصمیم دارد در این راستا اقداماتی انجام دهد.

وی تاکید کرد: عامل اصلی سیل اخیر که به دلیل آن مکان ها خطرناک تلقی می شوند، ساخت و سازهای غیر مجاز است که باید با آن مبارزه کنیم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه اصرار داشت که دولت برنامه اجرایی خود را برای حذف ارز 4200 تومانی ارائه کند اما این اتفاق نیفتاد و در نهایت پس از رایزنی ها نمايندگان تغيير ارز ترجيحي را تصويب كرده اند و با شرط توزيع كالا به ذي نفعان با نرخ شهريور 1400 در اختيار دولت قرار داده اند اما در حين اجرا، دولت با توجه به زيرساخت ها، يارانه نقدي پرداخت كرد. آماده نیست. وی اکنون طرحی را به مجلس ارائه کرده است که بر اساس آن قصد دارد شرط «تا شهریور 1400» را حذف کند. هدف این دولت چیست؟ آیا پرداخت نقدی ادامه دارد و انتقال کالا لغو می شود؟ در صورت توزیع محصول، مبنای محاسبه قیمت آن چیست، گفت: بحث و نظر بر سر نحوه اجراست. اصرار مجلس بر اجرای کالابرگ، دولت در تلاش است تا زیرساخت های نهایی را در این زمینه فراهم کند، اما تا زمانی که زیرساخت های مناسب و امکان جبران خسارت مردم از طریق کالابرگ وجود نداشته باشد، روش پرداخت نقدی ادامه خواهد داشت و یکی از موارد زیر ساخت و سازهای لازم است. برای کالاها ورق هستند.

سخنگوی دولت تاکید کرد: در طرح مجلس تنها به کالاهای اساسی محدود و کالاهای مستقیم برای تخصیص کالاهای فهرستی اشاره شده است در صورتی که اثر قیمتی حذف ارز ترجیحی برای این کالاهای ضروری و مستقیم نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: با روش پرداخت نقدی خود به مردم حق انتخاب بیشتری داده ایم، این لایحه ای که اخیراً دولت ارسال کرده و مجدداً لایحه دیگری ارسال خواهد کرد که شفافیت بیشتری داشته باشد تا نظر مجلس شفاف تر شود و این ابهام در وجود دارد. نحوه جبران خسارت باید برای مردم روشن شود تا بتوانیم گام های مناسب تری برداریم.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس در مورد ارائه لایحه در شهریور ماه صحبت می کنند که آیا دولت این کار را انجام می دهد یا خیر، گفت: مدیران اجرایی به محض آماده سازی طرح را اعلام می کنند، همچنان مجریه. مدیران اعلام کرده‌اند که هر برنامه‌ای را از قبل در این دولت محقق خواهند کرد. از رسانه ها تقاضا دارم با مدیران عامل و کانال های خبری دولتی تماس بگیرند.

سخنگوی دولت درباره آخرین اجرای قانون جوانان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 217 هزار فقره وام تولد فرزند به مبلغ بیش از 86 هزار میلیارد ریال و بیش از 320 هزار فقره وام ازدواج به مبلغ 440 هزار میلیارد ریال اعطا شده است. تجدیدنظرخواهان

وی ادامه داد: بیش از 230 هزار خودرو در طرح های فروش خودروسازان به طرح جمعیت جوانان اختصاص یافته است که از این تعداد نزدیک به 100 هزار نفر پرداخت و ثبت نام آنها نهایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید