ابلاغ رای هیات تجدیدنظر در خصوص باشگاه گل گهر/ رای هیات انضباطی تایید شد.

ساعت: 16:10
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۱
کد خبر: 1805225

رای کمیسیون استیناف در خصوص باشگاه گل گهر اعلام شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون، کمیسیون استیناف رای خود را در خصوص اعتراض باشگاه ورزشی گل گهر اعلام کرد.

متن تصمیم هیئت تجدیدنظر به شرح زیر است:

در خصوص تجدیدنظرخواهی باشگاه فرهنگی ورزشی گل گهر در پرونده شماره 1183 مورخ 25.09.1400 کمیسیون محترم انضباطی فدراسیون فوتبال که به موجب آن حکم بازنده اعلامی تیم فوتبال بزرگسالان این باشگاه در لیگ برتر فوتبال ایران صادر شده است. با نتیجه سه صفر در دیدار با استقلال، پیکان و سپاهان و پرداخت 7 میلیارد ریال جریمه به دلیل استفاده از بازیکن غیرمجاز به نام “اریک بابو باگنما بوکوم” شهروند گابنی و همچنین حذف سه ماهه این بازیکن و 2 میلیارد ریال جریمه نقدی که در تشریح دقیق وضعیت اعتراض منعکس شده است.

ادعا می‌شود که متقاضی می‌داند مدارک مربوط به بازیکن مذکور با مکاتبه‌ای که از طریق ایمیل از طریق روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال ایران به فدراسیون گابن ارسال شده و بر اساس آن کارت بازی به فدراسیون گابن صادر شده است. بازیکنی که آن را در زمره بازیکنان مجاز قرار داده است، اما با اذعان به اینکه الزامات ناشی از مقرراتی که برای حفظ یکپارچگی و حفظ اعتبار فوتبال کشور در ابعاد داخلی و بین المللی وضع شده است، همه این موارد با رعایت قوانین الزامی است. ، به منظور حفظ یکپارچگی و جلوگیری از عواقب جذب افراد فاقد صلاحیت فنی مناسب به فوتبال کشور، دستورالعمل جذب بازیکن و مربی خارجی در تاریخ 17/5/1300 به تصویب هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال رسید. بند 2-2-2، امکان جذب بازیکنانی در قاره آفریقا که شهروند جنوب نیستند وجود دارد. کشورهای آفریقایی، کامرون، ساحل عاج، سنگال، تونس، الجزایر، مصر، نیجریه، مراکش و غنا. بزرگسالان در دو سال قبل از عقد قرارداد با باشگاه ایرانی، حداقل در 4 بازی رسمی و دوستانه تیم ملی، در کشور خود به میدان رفتند. ضمناً بند 1-7-2 همین دستورالعمل، کنترل بند 14 دستورالعمل تنظیم قرارداد با مربیان، بازیکنان، عوامل اجرایی و عوامل فوتبال مصوب 1395/06/30 سازمان محترم سازمان لیگ فوتبال ایران، مسئولیت تهیه و احراز هویت کلیه مدارک مربوط به باشگاه را واگذار کرده و فقط تاییدیه روابط بین الملل فدراسیون فوتبال را در قسمت آخر بند 1-7-2 ذکر می کند که فقط وظیفه دارد مکاتبات و تایید وصول نامه ها عدم بررسی شرایط و صحت مدارک، موجب تسکین باشگاه غیر جذبی می شود. بنابراین متقاضی از طرق مختلف دیگری نیاز به انجام وظیفه داشت که در این صورت باشگاه سپاهان با بررسی صفحات رسمی فیس بوک و توییتر فدراسیون گابن از فقدان شرایط برای انجام حداقل 4 بازی در تیم بزرگسالان آن بازیکن مطلع شد. اطمینان حاصل کنید که بازیکن مورد نظر شما واجد شرایط است.

در همین رابطه وکیل محترم باشگاه تجدیدنظرخواه در پاسخ به سوال 20 صفحه دوم جلسه رسیدگی 22/9/1400 کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال، نقش و اقدام باشگاه را برای تضمین اجازه این بازیکن این است که “خود بازیکن توسط فدراسیون گابن نمایندگی دارد و ما او را در جایی به جز فدراسیون ایران بررسی نکرده ایم.” اما با توجه به اینکه امکان تایید ایمیل های دریافتی مبنی بر ارسال و کشف هک یا تقلبی فقط از طریق پلیس فضایی ناجا جهت تولید و تبادل وجود دارد، کمیسیون انضباطی فدراسیون فوتبال به طور صحیح و دقیق از پلیس فتا استعلام کرد. هدف کشف و دستیابی به آن برای جعل محتوای اطلاعات بازیکن است.

تحقیقات عناصر بدوی و بررسی قضایی فدراسیون فوتبال به این نتیجه رسیده است که آقای اریک بابو باگناما بوکوم حداقل 4 بازی رسمی یا دوستانه برای تیم ملی کشورش در رده بزرگسالان نداشته و بررسی باشگاه نیز دلیل آن است. هیچ مدرکی دال بر خلاف آن ارائه نکرده است. بنابراین بازیکن مذکور شرایط لازم برای ثبت نام را ندارد و ماده 61 آیین نامه انضباطی ضامن اجرای این دستورالعمل می باشد لذا طبق بند الف و ب جزء 1 ماده 61 بازیکن غیر مجاز محسوب می شود و مشمول بند 2 همان ماده 93 و بند 5 ماده 28 مقررات انضباطی فدراسیون فوتبال بوده و با اعمال تخفیف جریمه باشگاه متقاضی و کاهش آن به 500 میلیون ریال، ادعای تجدیدنظرخواهی اصلاح شد. با اصلاح 7 میلیارد ریال جریمه نقدی 500 میلیون ریالی. اعلام خواهد شد.

رای نهایی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید