برخی کارشناسان یک چیز را به ما می گویند، اما در تلویزیون چیز دیگری را می گویند / قبول دارم که اشتباه کردم

زمان: 19:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۵
کد خبر: 1792689

از کیروش و مربیانم در اسپانیا چیزهایی یاد گرفتم

وی گفت: برخی کارشناسان یک چیز به ما می گویند اما در تلویزیون چیز دیگری می گویند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت فولاد، جواد نکونام سرمربی تیم فولاد درباره بازگشتش به فولاد گفت: باعث افتخار من است که در خدمت باشگاه بزرگ فولاد هستم. در مدت حضورم در اینجا سعی کردیم عملکرد خوبی داشته باشیم و تیم در حال رشد است. با توجه به اتفاقات ابتدای فصل هیچ شرایطی برای همکاری فراهم نشد اما با توجه به اینکه شناخت کافی از این تیم داشتم و تقریباً 95 درصد تیم مثل گذشته است، دوباره بحث حضور من در فولاد مطرح شد. بازیکنان من تصمیم گرفتم برگردم.

سرمربی فولاد ادامه داد: هیچ تیمی در لیگ برتر و لیگ یک به جز فولاد پارسال با همین تیم بازی نکرد و حتی در برخی جاها دستمان خالی بود. همه تیم ها برای موفقیت پول می دهند. 5-6 بازیکن از تیم ما رفتند که 4 بازیکن اصلی بودند و الان در تیم های خود بازیکنان اصلی هستند و در کل تیم ما از این نظر ضعیف است. سایر تیم ها شرایط ایده آلی داشتند و امسال آنقدر هزینه کردند که بازیکنان باکیفیت و گران قیمتی به دست بیاورند.

نکونام گفت: بعد از اینکه دوباره در فولاد ظاهر شدیم از نظر روانی روی بچه ها کار کردیم. ما هر 5 روز یک بار بازی می کنیم و سعی کردیم تیم را آماده نگه داریم و تیم را در فرم نگه داریم تا تیم به روند خوب خود ادامه دهد. کار سختی است اما باید با آخرین مشکلاتی مانند مصدومیت کنار بیاییم.

سرمربی فولاد با اشاره به دفاع قوی و مقایسه تیمش گفت: آقای کیروش یکی از مربیان بزرگ دنیاست اما سبک مربیگری من به گونه ای است که سعی کرده ام از هر مربی در اسپانیا یا آقای کیروش یاد بگیرم. سبک مربیگری کارلوس کی روش. او چیزهایی را در فوتبال می بیند که برای درک آنها به تجربه زیادی نیاز دارد. سبک مربیگری من به عنوان یک مربی جوان این است که سعی کنم تیمی سخت کوش داشته باشم. می دانید که مقابل تیم های گران قیمت و ارزشمندی مثل استقلال، پرسپولیس، گل گهر، سپاهان، مس رفسنجان کار سازنده ای است اما هدف ما دویدن و جنگیدن تا آخرین لحظه است. برای جبران اگر ضعیف هستیم، اگر قوی هستیم سعی می کنیم قوی تر شویم.

وی با اشاره به مشکلاتی که با بستن پنجره برای تیم ایجاد شد، گفت: به دلیل بسته بودن پنجره نتوانستیم شرایط ایده آلی داشته باشیم. تیم هایی بودند که تیم خوبی داشتند، اما چند بازیکن دیگر هم بودند که نتیجه مسابقه را تغییر دادند، اما ما سعی کردیم با تلاش و ذهن برنده آن را جبران کنیم. با هر نتیجه ای که به دست آوردیم ادامه دادیم تا موفق شویم.

نکونام افزود: می توانیم در نیم فصل بازیکن بگیریم اما در میانه راه پیدا کردن بازیکن بسیار سخت است. بازیکنان خوب قطعا قرارداد دارند، اما ما سعی می کنیم نقاط قوت و ضعف را شناسایی کنیم تا بازیکنان در پست های مورد نیاز خود قرار گیرند.

وی با اشاره به مصدومیت برخی بازیکنان افزود: گاهی مصدومیت یا پنالتی به ما ضربه می خورد اما سعی کردیم با قدرت بیشتری مسیر را ادامه دهیم. در این دو سال بازیکنان زحمت کشیدند. آنهایی که الان با ما هستند و آنهایی که رفته اند. همه با هم برای موفقیت جنگیدیم.

سرمربی فولاد همچنین درباره قضاوت بازی با نساجی و بیانیه باشگاه نساجی توضیح داد: در نشست خبری بعد از بازی هم گفتم که آقای حیدری یکی از بهترین های فوتبال ایران است و علاقه شخصی به این موضوع دارم. به او. جامعه فوتبال باید به او افتخار کند و ما باید به او و امثال او احترام بگذاریم. بعد از بازی 4 صحنه بود که اعتراض کردم و حالا قبول دارم که در دو صحنه اشتباه کردم یکی پنالتی و یکی اخراج. با احترام به همه دوستان متخصص، اما به نظر من یک پنالتی برای تیم ما قطعا اجرا نشد. به عنوان فردی که سال ها بازی کرده ام و حداقل فوتبال دیده ام، می گویم گل نساجی صد در صد اشتباه بوده است. اما من از آقای حیدری عذرخواهی می کنم. راستش من اشتباه کردم و با کمال میل عذرخواهی می کنم.

نکونام افزود: آقای حدادیان ملک، سلطانی گیم مقام و ساکت الهامی سرمربی تیم نساجی از دوستان ما هستند اما می دانم که عده ای در آنجا شیطنت می کنند. ما با قاضی دعوا داشتیم و با تیم نساجی که می خواهد اظهارنظر کند کاری نداشتیم. من عاشق تیم نساجی و هوادارانش هستم و خاطرات خوبی از آنجا دارم.

وقتی دو سال متوالی در مازندران به خاطر اشتباهات داوری بازی را باختیم، آیا باشگاه نساجی اظهارنظری کرده که داور اشتباه کرده است؟

وی در خصوص بیانیه باشگاه گل گهر بعد از بازی دیشب گفت: باشگاه گل گهر روی صحنه اعتراض کرد و بیانیه داد. دلیلی برای اعتراض و بیانیه وجود ندارد و اگر این اتفاق برای تیمی بیفتد درست نیست. فوتبال و باشگاه ها باید در این شرایط حرفه ای تر عمل کنند. هر باشگاهی صحبت از داوری می کند، دلیلی ندارد که باشگاه دیگری بخواهد جواب بدهد. شرایط لیگ در کل کمی بهتر از پارسال است و امیدوارم با آمدن VIR بهتر شود. در مورد صحنه ها یک نکته دیگر هم باید بگویم، برخی کارشناسان یک چیز را به ما می گویند و یک چیز دیگر را در تلویزیون می گویند که تغییر حرفشان درست نیست.

وی در خصوص تیم گل گهر نیز گفت: تیم گهر هر سال بازیکنان باکیفیتی می گیرد، خوب خرج می کنند و در این سه سالی که در لیگ هستند وضعیت تیمشان خوب است. به چنین شرایطی برسیم و فوتبال ما موفق باشد.

نکونام در خصوص وضعیت فولاد در این فصل افزود: خوشحالم که در این دو سال با آقای آذری و گرشاسبی کار کردم و این یکی از امتیازات من است. جا دارد از حسن انتخاب آقایان محمدی و ابراهیمی مدیران کارخانه فولاد تشکر کنم. با برنامه ریزی و مدیریت خوب، موفقیت حاصل می شود.

سرمربی فولاد همچنین افزود: پنجره بسته بود و کمی به ما برخورد کرد اما با تلاش جمعی جبران کردیم. سعی می کنیم امسال هم موفق باشیم. در دو فصل قبل در تمرینات بدنسازی و پیش فصل شرکت می کردم اما امسال اینطور نبود و شرایط بدنی بازیکنان الان برای من مناسب نیست و هیچکس را مقصر نمی دانم. سعی می کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و بیشتر تلاش می کنیم، خوشحالم که چنین بازیکنانی دارم. دیروز بازی فوق العاده ای انجام دادیم و توانستیم تیم خوب گل گهر را شکست دهیم و خدمت به چنین تیم منسجم و پرتلاشی برای من افتخار است. خدای نکرده بتوانیم دوباره مردم مظلوم خوزستان و هواداران عزیز فولاد را شاد کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید