این فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمایندگان مردم روزی که برای کاندیداتوری رئیسی دعوت نامه نوشتند اشتباه کردند و امروز هم که می گویند متاسفم اشتباه می کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: نمایندگان مردم روزی که برای کاندیداتوری رئیسی دعوت نامه نوشتند اشتباه کردند و امروز هم که می گویند متاسفم اشتباه می کنند.

دعوت از نمایندگان رئیسی اشتباه بود و پشیمان شدند

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس نمایندگان آمریکا اخیرا اعلام کرده است که “95 درصد از نمایندگانی که در سال 1400 از یک رئیس جمهور برای کاندیداتوری ریاست جمهوری دعوت کرده اند، امروز پشیمان هستند.” در این انتخابات 230 نماینده مردم با نامه رسمی از رئیس جمهور چنین دعوتی کردند اما سوال اینجاست که چرا حتی بعد از 2 سال از این اقدام پشیمان شدند؟

محسن کهکن در گفتگو با نامه نیوز با بیان اینکه نمایندگان مجلس یازدهم از دعوت از رئیس جمهور برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری پشیمان شدند، گفت: در این راستا از رئیس جمهور دعوت به عمل آمده است.

وی افزود: نمایندگان مردمی که برای درخواست دعوت کردند بر چه اساسی چنین دعوتی کردند؟ اگر علم داشتند و دعوت نامه ای با تصدیق نامه می نوشتند، امروز باید به قول خود عمل کنند، اما اگر علم نداشتند و چنین نامه ای نوشتند، اشتباه کردند و امروز باید به این دعوت پاسخ دهند و مثلاً توضیح دهند. در سال 1400 برنامه های کاندیداهای مختلف را بررسی کردند و متوجه شدند که آقای رایضی بهتر است اهداف کمی و کیفی را برای حاکمیت کشور توضیح دهد و اکنون که تحقق این اهداف سنجیده می شود، انتقاداتی در این زمینه ها وجود دارد و ما آنها را به آنها رساندیم. حتی می خواهید از مکانیسم های نظارتی ما استفاده کنید.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری یادآور شد: اساساً این فلسفه احزاب در کشورها و نقش آنها در عرصه انتخابات است. حزب برنامه ای تهیه می کند، نامزد خود را بر اساس آن انتخاب می کند و با پیروزی در انتخابات به پای صندوق های رای می رود، نمی گوید «کی بود، کی بود، من نبودم»، برعکس، خیلی صریح می گوید. که چنین کاندیدایی کسی از او حمایت کرد زیرا فکر می کرد که می تواند برنامه حزب را محقق کند.

وی افزود: اگر حزب فکر می کند فرد مورد حمایتش نمی تواند برنامه های حزب را در حوزه مسئولیت پیش ببرد، نیازی به دخالت نهادهای نظارتی یا مجلس و دیگران نیست، بلکه خود حزب برای حفظ حیثیت خود آن فرد را جایگزین می کند. و بار اجتماعی اما وقتی نمایندگان دعوت نامه را نوشتند اشتباه کردند و امروز پشیمان شدند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کمتر از این حرف های بی حساب در کشور حرف نمی زنیم، یادآور شد: مجلس دولت را کنترل می کند و باید آن نقش را ایفا کند، بنابراین وظیفه نماینده مجلس است که کاندیدای ریاست جمهوری را دعوت نکند وگرنه پشیمان هستم. این دعوت به این دلیل است که این اقدامات شأن نماینده را خدشه دار می کند.

.

کارنامه دولت ها از نظر لگاتوم

کارنامه دولت ها از نظر لگاتوم

دیدگاهتان را بنویسید