وزیر ورزش: الناز رکابی اشتباه خود را پذیرفت؛ او گفت که بخاطر استرس فراموش کرده حجاب داشته باشد/ حتی گفت شرمنده مردم هستم/ بعد از این اظهارات از این ورزشکار درخواست پناهندگی شد که او درخواست آنها را رد کرد.

وزیر ورزش: الناز رکابی اشتباه خود را پذیرفت؛  او گفت که بخاطر استرس فراموش کرده حجاب داشته باشد/ حتی گفت شرمنده مردم هستم/ بعد از این اظهارات از این ورزشکار درخواست پناهندگی شد که او درخواست آنها را رد کرد.

روز جدید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با اشاره به حضور «الناز رکابی» در این وزارتخانه گفت: ورزشکار کشورمان در مسابقات خارج از کشور دچار افت هایی شد اما اشتباه خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من تعریف کرد و حتی گفت که شرمنده مردم ایران هستم. او اعلام کرد که بخاطر استرس فراموش کرده است که حجاب خود را داشته باشد. پس از آن برخی از ایرانیان خارج از کشور برای پناهندگی با این ورزشکار تماس گرفتند که وی درخواست آنها را رد کرد.

وزیر ورزش و جوانان به مناسبت حضور «الناز رکابی» در این وزارتخانه گفت: ورزشکار ما در مسابقات برون مرزی دچار افت شد اما اشتباه خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من تعریف کرد و حتی گفت که شرمنده مردم ایران هستم.

همزمان با هفته تربیت بدنی وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسئولان ورزش استان تهران با حضور در گلزار شهدای چیذر با نثار فاتحه و گل با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی دولت، «سیدحمید سجادی» در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای گرامیداشت هفته تربیت بدنی برنامه های خوبی از سوی وزارت ورزش تدارک دیده شده است. یکی از این برنامه ها پاکسازی غبار قبور ورزشکاران بود. این برنامه به همت اداره کل ورزش استان تهران و در امامزاده زیبا و خاطره انگیز علی اکبر چیذر برگزار شد. این مراسم با حضور جمعی از جانبازان زن و مرد از اقشار مختلف استان تهران برگزار شد و به بیان خاطراتی از شهدای ورزش و محل تمرین آنان پرداختند. یکی از محل های تمرین، ورزشگاه شهدا چیزر بود که سال گذشته مشکلات قانونی داشت. ما به دنبال راه حلی برای این مشکل هستیم. در تلاشیم تا مشکل ورزشگاه که محل تمرین بسیاری از شهدای عزیز بود را عادلانه حل کنیم.

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: در ایران 5 هزار و 136 ورزشکار فوتی داریم که توسط اداره کل ورزش و بنیاد شهید ثبت نام شده اند. البته تا همین اواخر تعداد آنها 5 هزار و 135 نفر بود که اخیرا یک ورزشکار شهید نیز به این جمع اضافه شده است. تلاش بر این است که نام و خاطره شهدای گرانقدر ورزش در این فهرست ثبت شود و هیچ فردی از لیست خارج نشود.

وی تصریح کرد: یاد و خاطره شهدای ورزش می تواند برای جوانان الگو باشد. از آنجایی که ورزش یک پدیده اجتماعی و فرهنگی است، می توان آن را یک عمل ارزشی نیز دانست. ما در کشور ارزشی زندگی می کنیم و فرهنگ ایثار و شهادت باید به عنوان یک ارزش همیشه برجسته باشد و در مناسبت های مختلف در دستور کار قرار گیرد. گنجاندن مراسم غبارروبی گلزار شهدا در برنامه های هفته تربیت بدنی اقدام ارزشمندی بود که برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا انجام شد.

سجادی با بیان اینکه بزرگداشت هفته تربیت بدنی و برنامه های آن می تواند یکساله باشد، گفت: فلسفه هفته تربیت بدنی این است که یک سال برنامه ورزشی داشته باشیم و وزارت ورزش و جوانان نیز در تلاش است تا افراد در ورزش البته تعریف ورزش سکوی قهرمانی نیست، بلکه ورزش مردم هم مهم است. ما وزارت ورزش برای همه افراد جامعه هستیم و همه اقشار در برنامه ما جای دارند و از طریق اداره کل ورزش استان ها خواسته های مردم را دنبال می کنیم. در قسمت قهرمانی برنامه هایی برای ورزش دانش آموزی، ورزش دانش آموزی، ورزش کارگری، ورزش نظامی و … داریم. هدف ما نظارت و حمایت از برنامه برای همه مردم است و وظیفه خود می دانیم که مردم در ورزش چه لیاقتی دارند.

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به برخی حواشی فضای مجازی، در ادامه گفت: هرکس بدبین است و به چیزی شک دارد به هر دری می زند تا نظر خود را بیان کند، الگوسازی وظیفه شهداست و باید از آنها پیروی کنیم. . در راستای تبیین جهاد باید مرام و مسلک شهدای ورزش را برای نسل جدید تبیین کرد. اگر این کار دقیق انجام شود، هر وجدان بیدار به واقعیت زندگی شهدا و هدف آنها پی خواهد برد. تبیین جهاد یکی از فرمایشات مقام معظم رهبری به مسئولان است و دولت سیزدهم بر آن تاکید ویژه دارد. برخی از افراد در بیداری دچار کم خوابی می شوند و این قول معروف علامه طباطبایی است. امیدوارم هیچ وقت به این رویا نیفتیم.

وزیر ورزش و جوانان به مناسبت حضور الناز رکابی در وزارت ورزش توضیح داد: ورزشکار ما در مسابقات خارج از کشور دچار افت شد اما اشتباه خود را پذیرفت. او تمام ماجرا را برای من تعریف کرد و از کار خود پشیمان شد. او حتی گفت شرمنده مردم ایران است. رکابی خودش درخواست این دیدار را کرد و به همراه خانواده به وزارت ورزش آمد. او اعلام کرد که بخاطر استرس فراموش کرده است که حجاب خود را داشته باشد. او از مشکلات آموزشی گفت و اینکه 32 سال سن دارد و هنوز بیمه و شغلی ندارد، اما می گوید ایران را دوست دارد. باید مشکلات ورزشکاران را ببینیم. از توضیحاتش خوشحال شدم. رکابی یک ورزشکار ایرانی است و پس از آن عده ای از ایرانیان خارج از کشور برای پناهندگی با این ورزشکار تماس گرفتند اما او درخواست آنها را رد کرد و گفت که ایران را دوست دارد.

دیدگاهتان را بنویسید