سند راهبردی همه اقشار بسیج برای اولین بار توسط استان یزد تهیه شد/ شرمنده همه اهل بیت یزد هستم.


ساعت: 09:08
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839428

پورشمسی از فرماندهان سابق سپاه الغدیر گفت: یزد اولین استانی بود که برای هر بسیج سند راهبردی تدوین کرد و امیدواریم این سند بتواند چراغ راه همه بسیجیان و راهنمای متخصصان بسیجی باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سردار رضا پورشمسی صبح سه شنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده جدید سپاه الغدیر که با حضور جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران در ثارالله حسین برگزار شد، اظهار داشت: می تواند تلخ و شیرین باشد؛ خداوند در قرآن کریم هنگام بیان سیره پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرماید: بار مسئولیتی که بر دوش شما گذاشته می شود بار سنگینی می شود که هر لحظه می تواند کمر انسان را بشکند. بنابراین این مراسم می تواند برای من شیرین باشد. از این بار سنگین خلاص شدم.

وی افزود: از سوی دیگر می تواند تلخ باشد، زیرا مراسم تودیع می تواند روز لایحه باشد. شرمنده همه مردم ولایتمدار، خانواده شهدا و بسیجیان هستم که در سه سال گذشته نتوانسته اند به مسئولیت الهی خود عمل کنند.

پورشمسی با اشاره به برگزاری مراسم وداع شهید الله دادی به عنوان فرمانده سپاه الغدیر در سال های گذشته گفت: سردار الله دادی در مراسم تودیع خود اعلام کرد که نتوانسته مسئولیت خود را به درستی انجام دهد اما همه می دانیم که به انجام رسانده است. مسئولیتش در نهایت شهید شد.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد از همراهی علمای استان به ویژه امام جمعه یزد در زمان فرماندهی سپاه یزد قدردانی کرد و گفت: ایشان با آنها به وظایف شرعی و ارتباطی خود عمل کرده اند. “

پورشمسی ادامه داد: یزد اولین استانی بود که برای هر یک از اقشار بسیج سند راهبردی تدوین کرد و امیدواریم این سند بتواند چراغ راه همه اقشار بسیج و راهنمای قشرهای تخصصی بسیج باشد.

وی گفت: در حوزه پرسنلی نیز تلاش ما بر این بود که بتوانیم رشد و تعالی نیروها را درک کنیم، در حالی که بازنویسی طرح مرکز استان یزد کار شایسته ای بود که برای تک تک نمایندگان سپاه اتفاق افتاد و منجر شد. ایجاد دو حوزه بسیجی «در حوزه شهر یزد بود.

پورشمسی یادآور شد: سهمیه گزینش ما از 99 برابر در سال 98 به 10 برابر افزایش یافته و نشاط جوانی به سپاه یزد وارد شده تا بتوانیم بیش از 100 نفر از نیروهای تیپ و یگان رزمی را جابجا کنیم و 107 نفر را جذب کنیم. ظرف پنج سال، نیروها تجدید قوا شدند.

فرمانده سابق سپاه الغدیر استان یزد به پروژه های عمرانی نیز اشاره کرد و گفت: راه اندازی این پروژه ها گامی در جهت ارتقای فعالیت های فرهنگی بسیج از جمله مجموعه ورزشی خواهران، ستاد ناحیه شهیدلا است. دادی از مرکز آثار هنری، رشته چمن مصنوعی شاهدیه و … یاد کرد.

وی همچنین به اجرای موفق طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: اگر بخواهم از برنامه ای به عنوان شاخص همدلی در استان نام ببرم، این برنامه کنگره ملی 4 هزار شهید استان یزد است.

پورشمسی همه نیروهای بسیج و سپاه را به قانونمندی دعوت کرد و گفت: دعا کنید عاقبت من به خیر و شهادت ختم شود.

دیدگاهتان را بنویسید