بیش از یک سوم جمعیت استان یزد عضو بسیج هستند/تهیه 230 عنوان برنامه در هفته بسیج


ساعت: 20:51
تاریخ انتشار: 25.08.1401
کد خبر: 1911539

سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: بیش از یک سوم جمعیت استان را اعضای سازمان بسیج تشکیل می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سردار زارع کمالی عصر امروز به مناسبت هفته بسیج در نشست اصحاب رسانه استان یزد با بیان اینکه خبرنگاران پیشتاز دشمن در جنگ شناختی و ترکیبی این جنگ هستند، اظهار کرد. حوزه جهاد توضیح داد که نقش خبرنگاران بسیار پررنگ تر است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته برای استان یزد علاوه بر مهار ویروس کرونا که با صبوری و اتکا به کل کشور توانستیم به وضعیت مطلوبی دست یابیم، با حادثه ریزگردها، سیل و قطار شروع کردیم. تصادف کرد و به وضعیت فعلی که دشمن برای استان ایجاد کرد رسید.

سردار زارع کمالی با تاکید بر اینکه در صورت عدم اطلاع رسانی به موقع رسانه ها ممکن بود حوادث ناگوار بیشتری رخ می داد، گفت: از سال گذشته تاکنون اقدامات ارزشمندی از سوی بسیج انجام شده است.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به مهمترین اقدامات بسیج استان یزد از سال 1400 و پس از انتشار اعلامیه گام دوم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: در صورت اعلام گام دوم. به خوبی توضیح داده شد، دشمن نمی تواند از سنگ هایی که اکنون رخ داده است استفاده کند

وی ادامه داد: در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی آمده است که کجا بودیم، کجا هستیم و به کجا می خواهیم برویم اما نتوانستیم این موارد را به خوبی تبیین کنیم، زیرا اگر توضیح لازم داده می شد. IS، راه دستیابی به اهداف بسیار هموار خواهد بود.

زارع کمالی با اشاره به اینکه دشمن از ابتدای انقلاب تاکنون تلاش کرده است تا این کشور را براندازد، گفت: جمهوری اسلامی هنوز در عرصه مولفه های قدرت قدرتمند نبوده و معتقد است با کمک چند خودخوانده فروپاشی در انقلاب اسلامی رخ خواهد داد. وی خاطرنشان کرد: مشکلات کنونی کشور ناشی از ضعف نیست زیرا دشمن به صراحت اعلام کرده است که هدف خود از اجرای نقشه های خود در کشور مهار جمهوری اسلامی است زیرا می داند جمهوری اسلامی حرفی برای گفتن دارد. در مورد مولفه های قدرت

وی با یادآوری اینکه بسیج و توسعه نظامی یکی از مولفه های قدرت است، گفت: در ابتدای انقلاب اسلامی حتی از واردات سلاح های سبک منع شدیم و دغدغه دشمن جلوگیری از ورود این سلاح ها بود اما امروز نگرانی دشمن این است که چرا ایران سلاح های فوق مدرن به جبهه مقاومت می فرستد.

سردار زارع کمالی با اشاره به اینکه این اتفاق با اتکا به نیروی درونی، ایمان و اطاعت ولایت رخ داده است، تصریح کرد: دشمن می داند که اگر ایران مهار نشود، حاکمیت غرب فرو خواهد ریخت و جایگزین آن خواهد شد. حکومت از دیدگاه انقلاب اسلامی است

فرمانده سپاه الغدیر گفت: پس از ناآرامی های سال 88 و ناکامی دشمن، به قدرت هوشمند که ترکیبی از قدرت سخت و نرم بود روی آوردند و این مدل را در سوریه پیاده کردند و این تصمیم برای کشور ما گرفته شد. پس از مشورت با بیش از 40 کشور جهان، در این زمینه همه وظیفه دارند که هدف دشمن را به خوبی توضیح دهند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در قدرت است و دشمن نیز متوجه آن است.

سردار زارع کمالی با تاکید بر اینکه تا رسیدن به اوج و نقطه مطلوب فاصله داریم و شرایط فعلی برای مردم جمهوری اسلامی خوشایند نیست چرا که ملت ایران لایق بهترین ها هستند، گفت: باید بین مسائل مادی و معنوی تفاوت قائل شویم. ، اما باید همین ابتکارات و اقدامات انجام شود. که در بعد نظامی مورد استفاده قرار گرفت باید در ابعاد دیگر مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم در سایر ابعاد به جایگاه مناسبی برسیم.

وی ادامه داد: هر جا به جوانان و مردم اعتماد شده و به کار گرفته شده، آن افراد موفق بوده اند و هر جا غیر از این بوده ما نمی توانیم موفق شویم.

فرمانده سپاه الغدیر در ادامه با بیان اینکه بسیج پس از اعلام گام دوم انقلاب اسلامی یک ماموریت ده ساله را سازماندهی کرد، تصریح کرد: هدف اصلی بسیج تقویت نیروهای داخلی در یک دوره ده ساله است. به منظور ایفای نقش موثر در ساختن مردم، ساختن کشور و تمدن برای رسیدن به هدف اصلی.

زارع کمالی به راهکارهای اصلی پیشرفت و اعتلای بسیج اشاره کرد و به تشریح فعالیت های مجموعه های مختلف بسیج پرداخت و یادآور شد: از تامین جهیزیه گرفته تا برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی زایمان تا ساخت خانه برای مددجویان کمیته امداد و آسیب دیدگان. سیل و اردوهای جهادی و . .. یکی از اقدامات بسیج محسوب می شود.

وی ادامه داد: بیش از 3000 قاری و حافظ و بیش از 100 محفل انس با قرآن در پایگاه های بسیج در یک سال گذشته محقق شده است که از جمله این برنامه ها بر اساس این راهکارهاست.

وی ادامه داد: 19 پروژه فناورانه و اولویت دار در سطح استان شناسایی و 5 هزار و 300 بسیجی در موضوعات علمی و فناوری ساماندهی و 22 موضوع مهم استان در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان اینکه پس از کنگره 4 شهید استان بیش از 1000 جهیزیه توسط بسیجیان تهیه و به مردم نواروسان تحویل داده شد، تصریح کرد: ایجاد درمانگاه خانواده در سه شهرستان یکی از اقدامات است. که انجام شد و همچنین راه اندازی مدرسه اقتصاد مقفومتی و 4 کارگاه، قالی بافی و ایجاد 100 شغل پایدار در کمپ های استان از جمله برنامه های اجرا شده بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 100 گروه تخصصی جهادی بسیج در استان یزد فعال هستند و رسالت پیشبرد امر را بر عهده گرفته اند.

وی گفت: سپاه الغدیر آمادگی دارد در صورت تامین زمین مورد نیاز با زیرساخت های لازم در کمتر از یک سال 200 خانه ویژه مستضعفان بسازد.

وی به شعار هفته بسیج امسال «بسیج در خدمت ملت» اشاره کرد و تصریح کرد: بسیج تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند و با مردم در کنار مردم است و بسیج چیزی جز این نیست و خود را در موارد مختلف ثابت کرده است. زمان ها و مناطق حضور داشت و هر جا که به خادمان انقلابی نظام نیاز بود، بی دریغ به کمک می رفت.

زارع کمالی افتتاح نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، اختتامیه رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج، جشنواره جهادی علم و فناوری و تجلیل از عوامل رویداد علمی- ملی «تا ثریا» را از جمله برنامه های برجسته بسیج برشمرد. هفته

وی همچنین از آغاز اردوی جهادگران فاطمی استان یزد در هفته بسیج خبر داد و گفت: این اردو برای دومین بار در سال جاری با حضور 150 تیم تخصصی برگزار می شود و مهم ترین و شاخص ترین اقدام 20 نفر است. تیم ساخت 19 بلوک مسکونی برای افراد محروم است.

فرمانده سپاه الغدیر ادامه داد: همایش فدک مراجع تقلید و هیئات مذهبی، گردهمایی اقتدار بسیج، همایش دختران حاج قاسم و همایش زیفت عفیفان نیز از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج خبر داد. .

وی یادآور شد: 1700 برنامه در قالب 230 عنوان توسط رده های مختلف بسیج استان برگزار می شود.

فرمده سپاه الغدیر در پایان با تاکید بر اینکه بیش از 99.99 درصد جمعیت استان یزد متعهد به انقلاب هستند اظهار داشت: بیش از یک سوم جمعیت استان را بسیجیان سازمان یافته تشکیل می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین کریم بیگی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر در ادامه این نشست با بیان اینکه در چهل و سومین سالگرد تشکیل بسیج با نگاه به قرآن کریم باید توجه شود: وی خاطرنشان کرد: در تاریخ 4 روز خدا وجود دارد که اولی آن روز بعثت خداوند است که اسلام شکل گرفت و یوم الله دوم مربوط به واقعه غدیر است. روز سوم خدا عاشورا است و روز آخر خدا با ظهور و جهانی شدن اسلام همراه است.

وی ادامه داد: مرحله کنونی بسترسازی برای ظهور است و بسیج باید برای ظهور که آخرین یوم الله در تاریخ انبیا، اولیا و عرفا است، پایه گذاری کند. جریان ظهور را بسیج انجام می دهد، همان طور که در روایات آمده است که یک حرکتی است که زمینه ساز ظهور است.

کریم بیگی گفت: از منظر اسلام یکی از مفاخر، تقوا، مجاهدت، علم و عرفان است که امام خمینی(ره) در رأس همه آنها بود، اما می گوید می خواهم با بسیجیانم متحد شوم. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید