شعار هفته بسیج (بسیج در خدمت ملت ایران) است/ 900 هزار نفر در قالب 14 هزار گروه جهادی در آموزش جهادگران هفته بسیج


ساعت: 13:23
تاریخ انتشار: 24.08.1401
کد خبر: 1911112

گزارش دانا از نشست خبری رئیس سازمان بسیج مستضعفین؛

سردار سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز در نشست خبری اعلام برنامه های هفته بسیج گفت: مردم در تشییع پیکر و مراسم وداع با شهدای بسیج، سنگ تمام گذاشتند. حافظ امنیت».

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز سه شنبه 3 آبان ماه در نشست خبری هفته بسیج با اشاره به حضور گسترده مردم در مراسم وداع با پیکرهای شهدای بسیج حافظ امنیت گفت: مردم در مراسم تشییع و وداع با شهدای امنیت بسیجی سنگ تمام گذاشتند. طبیعتا برنامه محوری برای بزرگداشت این شهدا و سایر شهدای بسیجی خواهیم داشت.

وی افزود: البته مقام شامه شهدا فقط متعلق به شهدای بسیجی نیست. از اولین شنبه در استان قم شاهد برگزاری کنگره بزرگ بیش از 6 هزار شهید در این استان خواهیم بود. ما مدیون همه شهدا هستیم و راه آنها را باید به آیندگان سرمشق تقلید و سیما و افتخاراتشان داد.

سردار سلیمانی افزود: در این اتفاقات اخیر شاهد عظمت شهدا بودیم و دیدیم که این عزیزان چه خانواده های بزرگی دارند. ما به همه آنها درود می فرستیم.

وی در بخشی دیگر از این نشست خبری با بیان اینکه مکتب پاسداری از انقلاب اسلامی و گفتمان مقاومت از سال های دفاع مقدس آغاز شد، تاکید کرد: درخت طیبه بسیج در سال 58 و به فرمان امام راحل آغاز به کار کرد. (ره) و در واقع اوایل کودکی نظام اسلامی در آغاز شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تشکیل بسیج شجره طیبه الهی را عمق راهبرد دفاعی ملت ایران دانست و گفت: بسیج پس از دفاع مقدس در عرصه های مختلف به مردم خدمت کرده است.

سردار سلیمانی با اشاره به خدمات بسیج در انجام کمک های مومنانه و طرح شهید سلیمانی در مبارزه با ویروس کرونا افزود: در آستانه هفته بسیج هستیم و هفته بسیج فرصتی برای خدمات بسیج است. برای توسعه
وی به تشریح برنامه های سازمان بسیج مستضعفین در هفته بسیج پرداخت و اظهار داشت: برنامه های هفته بسیج با تجدید میثاق با امام راحل (ره) آغاز می شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین از برگزاری رزمایش جهادی فاطمی 2 در هفته بسیج در سراسر کشور خبر داد و گفت: 14 هزار گروه جهادی در 12 حوزه خدماتی در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

سردار سلیمانی از برنامه های جهاد علم و فناوری و حماسه اقتدار در هفته بسیج خبر داد.


تسهیلات خوبی برای تولیدات دانش بنیان/طرح های بسیج جهادی پیش بینی شده است



رئیس سازمان بسیج مستضعفین همچنین از «بسیج خادمان ملت ایران» به عنوان شعار و کلید واژه هفته بسیج امسال یاد کرد.

در این نشست خبری رئیس سازمان بسیج مستضعفین به سوالات خبرنگاران پاسخ داد. سردار سلیمانی درباره برنامه های بسیج تبیین جهاد گفت: طرح شهید هاشمی با محوریت تبیین جهاد در حال انجام است و این طرح با همکاری اساتید و نخبگان بسیج، دانشجویان و اقشار مختلف بسیج برنامه ریزی شده است.

رئیس سازمان بسیج مصطفین درباره برنامه های بسیج برای اشتغال زایی و تولید دانش بنیان نیز اظهار داشت: با هماهنگی و هم افزایی با سایر استان ها در قانون بودجه امسال تسهیلات خوبی برای تولید دانش بنیان فراهم شده است. وی افزود: جوانان جویای کار می توانند با تحصیل در مشاغل تولیدی و طرح های تحولی فعالیت کنند.

سردار سلیمانی گفت: با استفاده از ظرفیت صندوق های اعتباری مردمی قرض الحسنه بسیج سازندگی 29 هزار شغل و از طریق تبصره 16 برای 25 هزار شغل ایجاد شد.رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: امیدواریم با جذب جوان گران قیمت بتوانیم. مردم، امکانات طراحی شده نسبت به سال های گذشته افزایش چشمگیری خواهد داشت.


ایجاد شبکه ای از افراد سایبری محور از جوانان بسیجی



سردار سلیمانی در خصوص لزوم نقش آفرینی بسیج در فضای مجازی با بیان اینکه بسیج باید در این زمینه ها آمادگی ایفای نقش داشته باشد، گفت: در دفاع همه جانبه در دوران جنگ ترکیبی باید وارد شد. شکل افراد عادی در ابعاد مختلف. وی با اشاره به اینکه بسیج متشکل از فرزندان ملت ایران است، افزود: امروز جوانان داوطلب و بسیجی در فضای مجازی شبکه ای سایبری از مردم انقلاب اسلامی را تشکیل داده و ایفای نقش می کنند. رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: دشمن در این عرصه فرصت های زیادی دارد و شیاطین نظام اقدامات بسیاری را علیه ملت ایران شکل داده اند.

سردار سلیمانی با بیان اینکه راه میان مدتی برای تشکیل شبکه سایبرنتیک مردمی داریم، گفت: این شبکه امروز از درون ملت ایران، برای ملت ایران و پاسخگویی به شبهات واهی دشمن ایجاد شد. وی در این خصوص تصریح کرد: مردم ایران به سطح شعور بالایی رسیده اند و ملت ایران ملتی دانا و آگاه است.


گذار بسیج به جهاد امیدبخش



سردار سلیمانی درباره حرکت جهادی بسیج به سمت جهاد امیدآفرینی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب بسیج باید به گونه ای عمل کند که تک تک آحاد ملت ایران بتوانند در آن نقش داشته باشند. وی بیان کرد: در سال‌های اخیر با وجود شیوع وحشتناک کرونا، تمرکز ما بر تقویت پایه‌های مقاومت و رویکرد مسجد محوری بوده است.

سردار سلیمانی تصریح کرد: وقتی جهاد امید و جهاد خدمت مطرح می شود باید جبهه ای تشکیل شود و در این زمینه با نهادهای مسئول توافقات و تعاملاتی صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید