تهیه سند راهبردی 10 ساله بسیج برای تحقق گام دوم انقلاب/ حلقه صالحین در دستگاه ها


ساعت: 11:47
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912824

سردار زارع کمالی فرمانده سپاه الغدیر از تهیه سند راهبردی 10 ساله در بسیج برای تحقق گام دوم انقلاب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، سردار حسین زارع کمالی در جلسه شورای اداری استان یزد که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج با حضور تعدادی از فرماندهان و مدیران هان بسیج استان برگزار شد، با اشاره به اینکه پتانسیل و ظرفیت بسیج در عرصه های اجرایی استان، تصریح کرد: هدف بسیج حمایت از نظام امری استانی و ملی است و آماده کمک به همه دستگاه ها در این زمینه هستیم.

وی ادامه داد: امروز رسالت اصلی بسیج ایجاد تمدن نوین اسلامی برای ظهور منجی عالم بشریت است.

زارع کمالی با تاکید بر اینکه در اوایل انقلاب که این نظام مورد تهدید دشمنان قرار گرفت با تدبیر امام راحل بسیج چند ده میلیونی تشکیل شد، افزود: این تشکل مردمی مبتنی بر فرهنگ عاشورا، با ایمان است. و قدرت و با پاسداری از انسانیت.و با عزت و شرف انسانیت شکل می گیرد.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان اینکه بسیج با استفاده از روحیه اخلاص توانست بسیاری از تهدیدها را به فرصت تبدیل کند، خاطرنشان کرد: امروز نیز با همین روحیه و با کمک و همراهی مسئولان و مردم، تهدیداتی که دشمنان دارند. برای جمهوری اسلامی در جنگ نابرابر ایجاد کرده اند، به فرصت تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه همه مسئولان یک هدف دارند، تصریح کرد: اجرای تمدن اسلامی هدف اصلی و نهایی مسئولان است و امیدواریم بتوانیم در آن مسیر حرکت کنیم.

فرمانده سپاه الغدیر با بیان اینکه اعلام گام دوم انقلاب دارای سه مرحله است، اظهار داشت: یکی از نقاط ضعف جبهه انقلاب برای ادامه همین مسیر این است که این سه گام را با هم در نظر بگیریم، کجا بودیم، کجا بودیم. ما هستیم و کجا خواهیم بود، باید حرکت را به درستی توضیح دهیم.

وی ادامه داد: برای بررسی اینکه در کجا هستیم باید شرایط موجود را در نظر گرفت چرا که امروز دشمن تلاش می کند جمهوری اسلامی را از صادرات تسلیحات مدرن بازدارد اما در اوایل انقلاب از ورود سلاح های سبک به کشور جلوگیری کردند. کشوری که نشان می دهد چالش امروز استکبار با کشور ایران از موضع ضعف ما نیست، بلکه از موضع قدرت است، زیرا دشمن به خوبی فهمیده است که اگر جلوی انقلاب گرفته نشود، دولت از غرب می خواهد. کاهش خواهد یافت.

فرمانده سپاه الغدیر با تاکید بر اینکه برای اجرای بیانیه گام دوم همه دستگاه ها باید برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت داشته باشند، تصریح کرد: بسیج در این زمینه سند راهبردی 10 ساله تهیه کرده است که دو مرحله پنج ساله و مهمترین دلیل آن سند تبلیغاتی بسیج بود که در آن این برنامه دیدنی ایجاد شد.

وی ادامه داد: در استان یزد با مساعدت و حمایت مسئولان، اهداف این طرح بزرگ که در راستای تقویت و پیشرفت داخلی است، در موضوعات امنیتی دنبال می شود.

زارع کمالی با اشاره به اینکه 12 گروه تخصصی بسیج در نهادهای مختلف و هفت گروه عمومی و بسیج اهالی محل در شهرک ها ماموریت های دستگاه های مختلف را با کمک مدیران جهادی انجام می دهند، یادآور شد: هر اتفاقی در این استان بیفتد مدیون آن هستیم. رفاقت و همکاری مدیران جهادگر و حمایت مدیران استانی.

وی ادامه داد: راهبرد پیشبرد بسیج با هدف تربیت 8 میلیون جوان مؤمن و انقلابی در نظر گرفته شده است و در این زمینه تقویت پایگاه های بسیج و ایجاد بستر برای فعالیت بیشتر آنها که شامل 200 پایگاه از ب تا الف و 100 پایگاه است در نظر گرفته شده است. از کلاس C به کلاس B ارتقا یافته است و امیدوارم همه این پایه ها به سطح A برسند.

فرمانده سپاه الغدیر یکی از برنامه های محوری بسیج را اجرای محله اسلامی برشمرد و خاطرنشان کرد: در این زمینه 100 محله شناسایی شده و برنامه های مختلفی برای اجرا در این محلات پیش بینی شده است. بیایید این محله ها را زنده کنیم و این مشکل تاکنون در مشکلات کرونا و سیل ثابت شده است که هر جا محله های پر جنب و جوش بیشتری داشته ایم بهتر توانسته ایم با مشکلات مقابله کنیم.

وی با اشاره به وجود حلقه های صالحین خواستار تشکیل حلقه های صالحین در سطح ادارات شد و تصریح کرد: می توان این حلقه های صالحین را در سطح ادارات تشکیل داد تا مشکلات استان حل شود که در صورت تحقق این امر محقق می شود. کمک شایانی به تحقق محله اسلامی خواهد کرد.

فرمانده سپاه الغدیر با اشاره به وجود قرارگاه فرهنگی هنری در راهبرد اول بسیج گفت: در این قرارگاه مسائل سبک زندگی، جمعیتی و خانوادگی با جدیت در حال پیگیری است و در 18 محله حاشیه شهر اقدامات ویژه ای انجام شده است. این رابطه

وی به نوسازی 180 خانه محرومان اشاره کرد و گفت: 19 خانه محروم که چندین سال معطل مانده بودند از این ماه آغاز می شود و در دهه فجر تحویل می دهیم و آمادگی داریم در صورت فراهم شدن زیرساخت های لازم. 200 خانه برای نیازمندان ظرف یک سال و نیم آماده شود.

زاء کمالی یکی دیگر از برنامه های جانبی اجرا شده توسط سپاه الغدیر را آبرسانی روستاها برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر 12 شورای شهر در قالب 72 کارگروه تشکیل شده و به 760 مشکل استان در حال رسیدگی است و به آنها رسیدگی می شود. در حال اندیشیدن به راهکارهایی هستیم که امیدواریم با این مجامع و کارگروه ها بسیاری از مشکلات حل شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم یزد مردمانی نجیب و فهیم هستند، تصریح کرد: این موضوع با همکاری مسئولان و مدیران جهادگر و الگوسازی یزد و استان یزد قابل ارتقا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید