شورای فرهنگ عمومی باید بین مردم برود/ مصوبات این شورا باید در جامعه احساس شود

ساعت: 14:32
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۸/۲۷
کد خبر: 1785364

مرتضی آقاتهرانی گفت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی باید با جدیت ارائه شود و به صحن علنی برسد، حاج قاسم سلیمانی مرد عرصه بود و هر کاری که در حوزه مصوب شد انجام داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ شورای فرهنگی عمومی اصفهان با حضور اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در استان اصفهان با حضور مسئولان استان اصفهان برگزار شد.

حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی در همایش شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان گفت: از اصفهان می آیم و روز 25 آبان، روزی که 370 شهید در این شهر تشییع شده و به عنوان روز و هفته اصفهان از آن یاد می شود، هرگز فراموش نمی کنم. ما مردم و مردم ایران سرمایه زیادی داریم. شورای فرهنگ عمومی نباید تشکیل جلسه دهد، فقط چند تصمیم بگیرد، به میان مردم برود. ما مردمی هستیم و انقلاب ما یک انقلاب مردمی است، برای این انقلاب خیلی کار می شود، عده ای فکر می کنند این انقلاب آزاد است. نظام اسلامی زمان ایشان همیشه زنده است و فقط مربوط به دوره اسلامی نیست. جوانان باید بدانند که اسلام یک دین زنده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبات شورای عمومی فرهنگ باید جدی گرفته شود و به مردم ارائه شود. حاج قاسم سلیمانی مرد میدان بود و هر کاری را که تایید می شد در میدان انجام می داد. “او آنچه را که گفت انجام داد. برخی از مناسک برای هفت آسمان خوب است، اما در زمین اعمال نمی شود.

وی گفت: «دشمن کار می کند، خوب کار می کند و حتی کنترل را به دست گرفته است. دیگر بدحجابی نیست، حتی کار به برهنگی هم رسیده است. باید یک پایگاه عملیاتی تشکیل شود و تصمیمات فوری گرفته شود. اقدامات بیشتری لازم است و اقدامات بیشتری لازم است.

رمضانعلی معتمدی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان به عنوان دبیر شورای فرهنگی استان در این همایش گفت: سال گذشته پنج مصوبه استانی شورای فرهنگی استان اصفهان به تصویب ملی رسید. . تشکیل رصدخانه فرهنگ عمومی، تشکیل کارگروه فضای مجازی، تصویب سند راهبردی توسعه عملکردی مساجد و همچنین تشکیل کارگروه های تخصصی از جمله تصمیمات اصلی این شورا است.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در این دیدار گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند حضور در بین مردم مهم است. از اعضای کمیته فرهنگی مجلس برای حضور در بین مردم تشکر می کنیم. اما برخی به ناحق همه اینها را زیر سوال می برند. در 25 آبان ماه در اصفهان صدها شهید تشیع شدند و اصفهان شایسته هفته فرهنگی و حماسی در آن زمان است.

نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگی عمومی استان اصفهان افزود: از شورای فرهنگی عمومی می خواهیم مصوبات را به استان های مختلف و کمیته فرهنگی مجلس ارسال و بر اجرای آن نظارت کند. به این ترتیب استان ها می توانند از تجربه استفاده کرده و سازوکار نظارتی تشکیل دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید