شورا باید به منافع حاشیه شهر تبریز هم توجه کند/ شورا انتظار تصویب 100 درصدی مصوبات را ندارد.

وی افزود: از اعضای شورا و شهردار تبریز بابت خدماتی که اخیرا در این شهر انجام شده قدردانی می کنم. تبریز مسائل و مشکلات مختلفی دارد که برای حل آنها به همکاری همه نیاز داریم. در دوره جدید دانشکده حقوق و امور مالی را به هیات اجرایی اضافه کرده ایم تا در راستای موارد قانونی و در حیطه وظایف خود حداکثر تعامل را داشته باشیم.

فرماندار تبریز ادامه داد: از حضور شهردار و اعضای شورای شهر در جلسات شورای اجرایی برای تبیین مصوبات و لوایح استقبال می کنیم. همه با هم تلاش می کنیم گامی مثبت در حل مشکلات شهرمان برداریم. توسعه، توسعه و توسعه تبریز دغدغه همه ماست و هیچ تضاد منافعی در این زمینه وجود ندارد.

علی نوایی باغبان رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای این جلسه گفت: به طور کلی مشکلات جامعه ناشی از عدم تعامل، تفاهم و گفت و گو و موارد مرتبط است. به شهرداری، شورا و شورای اجرایی نیز از جمله این سوالات است. اگر جلسه امروز به یک میزان هم افزایی منجر شود، قطعاً هدف محقق شده است، اما طبیعی است که نمی توان همه مسائل را در یک جلسه مطرح کرد و به نتیجه رسید، بنابراین می توان این جلسات را ادامه داد.

وی یادآور شد: هیچ انتظاری وجود ندارد که تصمیمات 100 درصد تصویب شود. اما در رد مصوبات، درک کاملی از مشکل وجود دارد و تصمیمی اتخاذ می شود که به نفع شهر و همشهریان باشد.

حجت الاسلام رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز در این جلسه گفت: جلسه امروز نشست تعامل، هم اندیشی و هم اندیشی است تا بتوانیم به بهترین نحو به شهر خود خدمت کنیم و شاهد باشیم. پیشرفت شهرمان با تدوین برنامه های مناسب.

وی با اشاره به تاثیر حضور نماینده شورای اسلامی شهر در جلسات هیات تطبیق، خاطرنشان کرد: این اقدام می تواند در رفع ابهامات احتمالی موثر باشد و مشکل خاصی وجود ندارد و امکان رفع ابهامات موجود وجود دارد. مشکلات با هماهنگی و تعامل بهتر.

در ادامه این جلسه روح الله دهگان نژاد رئیس کمیسیون تحقیقات، نظارت، ارزشیابی و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به روند قانونی تصویب مصوبات شورای اسلامی شهر به عنوان پارلمان محلی، اذعان داشت: در این میان ، بحث مهمی وجود دارد که برخی موضوعات از جمله این نگرانی وجود دارد که مبانی قانونی در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: این نگرانی در اکثر شهرها وجود دارد که به نحوی باید ارتباط با هیئت تطبیق افزایش یابد یا باید رویه ای مشترک وجود داشته باشد تا دیدگاه ها به هم نزدیک شود و مصوباتی که بر اساس دغدغه ها تصویب می شود، نتیجه بهتری حاصل شود. تاکید و آرزوی من این است که ببینیم چگونه می توانیم به هم افزایی و هم افزایی برسیم

رئیس کمیسیون تحقیقات، نظارت، ارزشیابی و حقوقی شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: شورای ششم با افزودن موضوعات حقوقی به کمیسیون تحقیقات، نظارت و ارزشیابی می خواهد به موضوعات مختلف وجهه قانونی بدهد تا نداشته باشیم. تصمیمی که در کمیته انطباق است یا با مواردی که با قانون دیگری مغایرت دارد.

دهقان نژاد یادآور شد: هدف ما حرکت رو به جلو است و تلاش می کنیم با اتحاد و کاهش هزینه ها پیش برویم تا مصوبات شورای شهر که به تصویب هیات تطبیق می رسد در نهایت باعث پیشرفت شهرمان شود.

فریدون بابایی اقدم رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر تبریز نیز با اشاره به لزوم تعامل و هم افزایی شورای شهر، شهرداری و هیئت اجرایی استانداری گفت: پیشنهاد من این است که در خصوص لوایح ارسالی از سوی شهرداری، شهردار یا رئیس شورا، خواستار باید در جلسه هیئت مدیره حضور داشته باشد تا توضیحات لازم در مورد آن ارائه شود. با توجه به طرح های پیشنهادی اعضای شورا، طراح باید برای توضیحات بیشتر در جلسات حضور یابد.

وی تصریح کرد: هدف حل مشکل است اما وقتی مصوبات و لوایح رد می شود به نظر می رسد امیدی را که برای حل مشکل ایجاد شده بود به راحتی از دست می دهیم بنابراین فکر می کنم پیشنهادی که آقای دهقان نژاد هم ارائه کردند. برای اینکه تعامل و همکاری هرچه مؤثرتر شود، باید به قانونی بودن مصوبات در شورا توجه بیشتری داشته باشیم.

لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد اعضای شورای شهر در کمیته تطبیق فرمانداری حضور یافته و توضیحات تکمیلی در خصوص این مصوبات ارائه دهند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید