از «بهشت معتادان» تا فرصت کمپین در حاشیه شهر/کارآفرینی؛ هدفمندترین امدادرسانی به حاشیه شهر مشهد

ساعت: 08:58
تاریخ انتشار: 1400/08/07
کد خبر: 1779612

معضل اعتیاد و ناهنجاری های اجتماعی که امروز در کلانشهرهای حاشیه شهر مثل مشهد گسترش یافته، قرار نیست به این راحتی ها حل شود، زیرا این مشکلات دو روزه به وجود نیامده و حالا می خواهند با یک سری نکات کوتاه حل شوند. -معیارهای مدت و ایجاد یک ساعت. .

حاشیه نشینی معضلی است که طی دو دهه گذشته به دلیل سیاست های نادرست دولت ها و شروع خشکسالی های پی در پی و افزایش سطح بیکاری در جامعه تشدید شده و گریبانگیر اکثر کلانشهرهای کشور شده است. ظاهراً مشکلی که امروز در حاشیه کلانشهرهایی مانند مشهد به وجود آمده است، قصد ندارد به این راحتی ها حل شود، زیرا این مشکلات دو روزه به وجود نیامده است که اکنون می خواهد با یک سری اقدامات کوتاه مدت و کوتاه مدت آن را حل کند. تنظیم یک ساعت

حجت الاسلام حسین ابراهیمی از فعالان حاشیه نشینی در مشهد گفتگفتگوی تفصیلی با صبح توس گفت: حاشیه مشهد و مشکلات آن را با تمام وجود درک می کردیم و من در جاهایی بودم که خیلی ها این موضوع را شنیدند. متأسفانه بسیاری از مردم تمایل دارند از حاشیه شهر برای رسانه های خود استفاده کنند.» و در زمان های خاص مانند انتخابات و مناسبت های دیگر به این مناطق مراجعه می کنند.

حومه مشهد; سوء استفاده از تبلیغات در زمان انتخابات

وی افزود: مردم این مناطق از جمله اسماعیل آباد مشهد آسیب زیادی می بینند و حتی با دیدن مسئولین در فصول و دوره های خاص نزدیک به انتخابات ابراز نارضایتی می کنند و این سوال پیش می آید که این بازدیدها از حاشیه شهر مشهد است. از این رو باید چارچوب رسانه ای ویژه ای برای اقدام در حاشیه شهر و جلوگیری از فضای سوء استفاده ایجاد کرد.

4e2017e4 362d 4220 8a9b 1444e64c2b00 خبر خاکستری

این فعال فضای مجازی مشهد گفت: یکی از مشکلاتی که در مشهد وجود دارد، تفکیک مناطق شهری و روستایی در فواصل مختلف است، به عنوان مثال منطقه روستایی بین دو منطقه شهری قرار دارد که دلیل آن وجود ارتباط با برخی مناطق توسط کارکنان است. “

استاندارد سرویس دهی بالاشهر و بینشهر از مشهد چگونه است؟

وی افزود: در مناطقی مانند رسالت مشهد اقدامات تزیینی انجام شده در حالی که این نقطه از شهر همچنان از نعمت آب شرب و خرید آب بی بهره است. و ملاک پردازش و ارائه خدمات شهری در مشهد چیست و همین مراقبت و خدمات در پایین شهر و حاشیه شهر مشهد انجام شود.

استفاده از اقلام فرسوده در ایام نوروز در حاشیه شهر

ابراهیمی گفت: شهرداری در ایام نوروز اقدام به نصب اقلام فرسوده سال های گذشته در منطقه اسماعیل آباد کرده و لزوم اقدام فرهنگی برای مسئولان روشن نشده است. جامعه مقایسه می شود.

وی افزود: محله های حاشیه شهر دارای اقشار فرهنگی و اجتماعی عمده ای هستند که در نتیجه سیاست های نانوشته عمومی شکل گرفته اند که حتی مسئولان را در مورد لزوم تسریع در توسعه و توسعه زیرساخت های حاشیه شهر مبهم می کند، گویی سیاست گذاری انجام می شود که نباید انجام شود. این یک معضل مهم است.

288f5ed4 2b46 4cb2 a00e 877e1d90f97b خبر خاکستری

سرمایه گذاران نمی خواهند حومه شهر را توسعه دهند!

این فعال حاشیه شهر مشهد گفت: سرمایه گذاران اطراف مشهد تمایلی به توسعه حاشیه شهر ندارند و قصد دارند از این زمین ها به صورت رایگان و در مناطقی مانند اسماعیل آباد کاه و کوه در مجاورت استفاده و مالکیت کنند. هنوز از سوی مسئولان این سوال مطرح شده است که چرا حداقل های شهری برای مردم منطقه قابل دسترسی نیست.

وی با اشاره به اینکه قوانین نانوشته زیادی در حاشیه شهر مشهد وجود دارد و اینکه چرا این مناطق ساماندهی نمی شوند برای همه جای سوال دارد. برای حل مشکلات امنیتی درمان شود.

حومه مشهد; از «بهشت معتادان» تا افراد گمنام

ابراهیمی خاطرنشان کرد: از نظر آماری خانواده های اهل سنت با شیعیان برابری می کنند اما از نظر تعداد و اهل سنت نماز جمعه در اسماعیل آباد مشهد برگزار می شود. باید به وحدت مورد نظر رهبر انقلاب ایمان خالص داشته باشیم تا فضای تقابل رشد نکند.

وی افزود: در محدوده جاده سیمان مشهد افراد گمنامی وجود دارند و فقر و فحشا دست به دست هم می دهند، اما در منطقه اسماعیل آباد مشهد چرخه کاملی از معتادان و معتادان وجود دارد و به بهشت ​​معتادان معروف است. از نظر خدمات و متاسفانه در این زمینه معتاد بدون اینکه مجبور به ترک اعتیاد شود خدمات دریافت می کند.

این کارشناس شهری گفت: در ورودی اسماعیل آباد جنب کلانتری محله آبی معروف به “کال اسماعیل باد” وجود دارد که در مجاورت آن مرکز ترک اعتیاد و مرکز فروش مواد مخدر وجود دارد و معتادان برای خرید صف می کشند. مواد مخدر; متاسفانه در مراکز ترک اعتیاد درمان دلسوزانه وجود ندارد و در برخی کمپ ها اعتیاد مضاعف پیدا می کنند.

1cfe7555 f8fe 42f5 aed7 2356d1172c3b خبر خاکستری

لزوم رفع مشکلات معیشتی و ایجاد اشتغال

وی افزود: اولین چیزی که برای برخی از مردم حاشیه شهر به ذهن خطور می کند توزیع غذای گرم است در حالی که برخی خانواده ها با این اقدام تزئینی مخالف هستند و باید مشکلات معیشتی و اشتغال ریشه کن شود و سطح زندگی باید برطرف شود. برای نیازمندان در حاشیه فراهم شود.»

این فعال رسانه ای مشهد یکی از مشکلات حاشیه شهر را عدم ساماندهی و خدمات رسانی به مهاجرین دانست و گفت: تعداد زیادی از شهدای فاطمیون از ناحیه گلشهر مشهد به جبهه مقاومت اعزام شدند، بنابراین حداقل احترام گذاشته نشد. به دولت قبل داده شده است.شهدا، جانبازان و ایثارگران از داشتن شناسنامه محروم هستند و از حداقل استانداردهای زندگی از جمله ادامه تحصیل فرزندان برخوردارند.

وی افزود: دانش آموزان مدرسه منطقه گلشهر از تمامی مقاطع تحصیلی برخوردار بودند و خدمات آموزشی به صورت خودجوش ارائه می شد لذا نظر کارکنان نسبت به این وضعیت و ارائه خدمات حائز اهمیت است.

c0eaf219 9ddc 4d9e bb4d bfba916465a9 خبر خاکستری

کارآفرینی؛ هدفمندترین امدادرسانی به حاشیه شهر مشهد

ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی معتقدند محرومان نباید وابسته به خدمات در حاشیه شهرها باشند، بلکه باید استعداد مردم را در زمینه های مختلف افزایش داد، تصریح کرد: کارآفرینی، راهنمایی و حمایت از کارآفرینان حاشیه شهر هدفمندترین کمک و اقدام فرهنگی است. و کار رسانه ای باید با توانایی ها و استعدادهای مختلف انجام شود تا ذهن جامعه از نگاه مردم بازسازی شود.

وی با تاکید بر اینکه با ایجاد امید رسانه ای، حاشیه نشینان می توانند شخصیت جدیدی پیدا کنند و از تبعات آن جلوگیری کرد، بنابراین باید نیازهای واقعی این حوزه شناسایی شود، افزود: آسیب شناسی فعالیت رسانه ای در حاشیه شهر مشهد این است که خدمات براوو و فعالیت ها در رسانه های رسمی پوشش داده نمی شود، اما موضوعاتی مانند اعتیاد و جرم و جنایت به خوبی در اخبار شهری پوشش داده می شود.

سپس به سراغ دکتر گلمرضا حسنی برنیان، از اعضای هیئت علمی جامعه شناسی دانشگاه فردوسی مشهد رفتیم. وی در گفت و گو با صبح توس گفت: حاشیه شهر مشهد به دلیل شرایط خاص خود مهد بسیاری از معضلات اجتماعی در مشهد از جمله پدیده زشت کودکان کار، اعتیاد، فقر و … است. باید راه حلی جدی در این زمینه اندیشیده شود.»

این استان دانشگاهی خاطرنشان کرد: پدیده کودکان پدیده ناپسندی است به ویژه برای شهر مشهد که بارگاه منور حضرت رضا (ع) است که نماد مهربانی و نیکی است، بنابراین این ویژه اهمیت زیادی دارد. ظرفیت بهترین راه حل مشکلات اجتماعی این شهر است.

4ec8a1f5 cf77 471d bd69 1c3c031acf36 خبر خاکستری

کمک های مردمی و سازمانی در حاشیه شهر هدایت نمی شود

این جامعه شناس افزود: اگر سازمان های ارائه دهنده خدمات به کودکان کار دور هم جمع شوند و این کمک ها مسیر درستی پیدا کند، به جرات می توان گفت که بسیاری از مشکلات این کودکان حل می شود زیرا در حال حاضر هزینه های زیادی در این زمینه صرف می کنند. «بسیاری از این بودجه‌ها و مبالغ در مکان مناسب و هدفمند هزینه نمی‌شود، بنابراین باید تغییر اساسی در مدیریت و سازمان‌دهی هزینه کردها در بخش کار کودکان ایجاد شود.

حسنی افزود: مشکلات اجتماعی در حاشیه شهرها نیاز به رسیدگی ریشه ای دارد و قطعا دولت در اینجا نقش دارد چرا که ممکن است ناکارآمدی در بخش دولتی همه این هزینه ها را در معضلات اجتماعی حاشیه شهرها از بین ببرد.

حل مشکلات حاشیه شهر مشهد نیازمند عزم جهادگران است

وی با تاکید بر اینکه حل مشکلات حاشیه شهر مشهد نیازمند عزم جهادگران است، گفت: گاهاً مشاهده می شود که برخی از دستگاه های فعال در حاشیه شهرها به قدری گسترده و طولانی هستند که بودجه آنها صرف هزینه های جاری این سازمان می شود. آنها کمتر به وظایف اصلی خود یعنی کمک به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهرها می رسند، اما از سوی دیگر شاهد هستیم که برخی گروه های جهادی به صورت خودجوش و مردمی فعالیت های مختلفی را در حاشیه شهرها آغاز کرده اند و این کمک بسیار موثر است. و.

03d1fe4e a094 44b2 840d 3c59bdcc6041 خبر خاکستری

پیوستن به خانواده ها به جای توزیع بسته های غذایی

استاد دانشگاه فردوسی مشهد گفت: موضوعی که باید بیشتر به آن توجه کنیم این است که باید خانواده های آسیب دیده حاشیه شهر و خانواده های کودکان کار و همچنین روش ها و فرصت های کار را توانمند کنیم. بیایید برای آنها ایجاد کنیم، نه اینکه تمام تمرکزمان این باشد که برای آنها بسته های غذایی تهیه کنیم و تهیه کنیم، زیرا در برخی موارد این بسته ها باعث تنبلی افراد می شود.

حسنی اعتیاد و مشکلات خانگی خانواده ها را عامل اصلی مشکلات اجتماعی در حاشیه شهر مشهد دانست و تاکید کرد: در سال 1399 مطالعه ای روی خانواده های حاشیه شهر مشهد داشتیم تا احتمال وقوع آن در فاصله سال های 1400 تا 1410 مشخص شود. وابستگی در بین جوانان و نوجوانان این خانواده ها، اما متاسفانه به این نتیجه رسیدم که رشد اعتیاد در حاشیه شهر مشهد کمی بیش از 1.6 است که از نرخ رشد جمعیت کشور بیشتر است.

افزایش 16 درصدی اعتیاد در حاشیه شهر مشهد

وی افزود: با توجه به شرایط حاشیه شهر مشهد و بر اساس تحقیقات انجام شده، طی ده سال آینده اعتیاد در این مناطق 16 درصد افزایش می یابد، بنابراین دستگاه های متولی از هم اکنون باید فکری و چاره ای برای توقف رشد بیابند. از اعتیاد در محلات: «بگذارید در حاشیه شهر باشند، تا ده سال آینده دنبال راه حل نباشند، وقتی در این مناطق با بحران اعتیاد مواجه شدیم، قطعاً دیر خواهد شد.

لذا امیدواریم کارکنان و همه حامیان انقلاب و نظام برای کنترل و رفع مشکلات حاشیه شهر چاره ای اساسی بیاندیشند چرا که در صورت عدم توجه به این مناطق به زودی سنگ زنی متن را در حاشیه ببینید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید