ابتکار سپاه برای جمع آوری معتادان متجاهر در حفظ کرامت انسانی / همکاری سپاه و شهرداری برای حمایت از معتادان پس از ترک


ساعت: 12:02
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1812699

در نشست مشترک شهردار با معاون اجتماعی سپاه ثارالله کرمان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرهنگ ستایش نیا گفت: در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر تغییر رویه داده شده است که بدون حضور نیروی انتظامی و با روشی قانع کننده و با حضور معتادان در این کمپ رها می کنیم و بیش از 95 درصد آنها با خود رضایت در این اردو.» شرکت کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمند، صبح امروز شعرباف تبریزی شهردار کرمان به همراه سرهنگ ستایش نیا معاون اجتماعی سپاه ثارولا استان کرمان از اردوگاه سپاه کرامت کرمان بازدید کرد.


مجید ستایشنی در پایان بازدید از بخشهای مختلف این کمپ گفت: با توجه به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر عضویت در سازمان معتادان متجاهر در 7 استان کشور کمپ های مسکن ماده 16 ایجاد شده است. .


معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: قرارگاه کرامت سپاه کرمان در بهمن ماه سال 1396 با رویکردی متفاوت نسبت به گذشته و با روش های متفاوت و بدیع آغاز به کار کرد.



درمان و صیانت از اشتغال شعار اصلی سپاه برای معتادان متجاهر

وی تصریح کرد: اولین تغییر در بحث اعتیاد این است که بدون حضور نیروی انتظامی و روش ترغیب و حضور معتادان رها شده در این کمپ به سراغ معتادان متجاهر می رویم و بالای 95 درصد آنها از این کمپ بازدید می کنند. با رضایت آنها.»یابند.


ستایشنی افزود: از دیگر اولویت های ما بحث روان درمانی و مشاوره و همچنین اشتغال است و تمرکز ما بر اجرای سه شعار اصلی درمان، اشتغال و صیانت است.


معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان با تاکید بر لزوم حمایت از معتادان پس از خروج و خروج از کمپ گفت: تا یک سال پس از خروج افراد از کمپ وضعیت معیشتی افراد را رصد می کنیم تا به کمپ برنگردند. مواد مخدر.”
وی گفت: مجموعه کمپ کرامت با همکاری موسسه خیریه بره عاطفه های کویر اداره می شود که یکی از اهداف آن بحث حفاظت پس از خروج از کمپ است.


ستایش نیا ضمن درخواست از شهرداری گفت: برای ایجاد فضای سبز و برنامه ریزی قسمت هایی از کمپ به کمک شهرداری نیاز داریم؛ همچنین راه اندازی مرکز مشاوره خانواده های خارج از کمپ نیز نیازمند مساعدت شهرداری است.




معاون اجتماعی سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: برای تامین خیریه در قالب تفاهم نامه و راه اندازی مرکز مشاوره مشترک بین شهرداری و سپاه برای مشاوره خانواده نیازمند فضا هستیم. همچنین برای ایجاد مرکز مهارت های زندگی و کاهش آسیب های اجتماعی با کمک خیران نیازمند واگذاری مالکیت از شهرداری هستیم.


شعرباف شهردار کرمان از راه اندازی کمپی که به دنبال حفظ کرامت معتادانی همچون نام خود است، تمجید کرد و گفت: .


وی افزود: وقتی اشتغال مولد از بین می رود و نرخ بیکاری بالا می رود باید منتظر سیل آسیب های اجتماعی باشیم.

ورود شهرداری برای ایجاد فضای سبز کمپ کرامت

شهردار کرمان بر همکاری شهرداری با سپاه برای رفع آسیب های اجتماعی تاکید کرد و تصریح کرد: آمادگی داریم به سپاه و هر نهادی که وارد این عرصه شود و هر کاری از این قبیل در سطح شهر تکثیر شود، از سوی شهرداری کمک کنیم.


شعرباف گفت که برای ایجاد فضای سبز وارد کمپ شهرداری خواهد شد. همچنین آمادگی راه اندازی یک مرکز مشاوره برای ارائه زمین و مجوز رایگان و همچنین املاک در صورت نیاز را داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید