ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر در جاده لاکان رشت/پرداخت حق بیمه به کارفرمایان استخدام کننده معتادان متجاهر


ساعت: 15:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۵/۲۰
کد خبر: 1889229

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان بیان کرد:

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گیلان با اشاره به تقدیم 68 شهید گیلانی در مبارزه با مواد مخدر، از تمهیدات لازم برای ایجاد بستر مناسب برای تربیت معتادان متجاهر خبر داد و گفت: به افرادی که گواهی کار اعطا می شود. مانده است.» و حق بیمه کارفرمایانی که این افراد را استخدام می کنند نیز به حساب آنها واریز می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذرماه، محمدعلی اباذری صبح پنجشنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به 4 شهید خبرنگار استان گیلان اظهار داشت: محمدرضا طبیعت قدم که در سال 60 به دست منافقین به شهادت رسید و سید محمد ایشاگی در سال 65 در حیاط استان گیلان به شهادت رسید. عملیات کربلای 5. از جمله خبرنگاران کشته شده در استان گیلان هستند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه 5 کمیته در این دبیرخانه فعال است افزود: کمیته مبارزه با مواد مخدر به ریاست فرماندهی انتظامی استان بر عهده دارد که این کمیته ها شامل کمیته فرهنگی و پیشگیری به ریاست مدیرکل اداره کل است. بهزیستی استان، کمیته درمان و حمایت اجتماعی به ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، کمیته حقوقی و قضایی به ریاست دادستان استان و کمیته مشارکت های مردمی به ریاست معاونت سیاستگذاری و معاونت حراست. فرمانداری


جمع آوری معتادان متجاهر یکی از خواسته های گیلانی هاست/ سیم کشی در روستاها و شهرها از معتادان متجاهر

وی با اشاره به اینکه یکی از خواسته های مردم استان گیلان جمع آوری معتادان متجاهر است، تصریح کرد: سرقت های کابلی در روستاها و شهرها عمدتاً توسط معتادان متجاهر انجام می شود، از این رو باید مرکزی برای حمایت و بازپروری این افراد ایجاد شود تا به این ترتیب بتوانیم در این زمینه اقدام کنیم. پس از بهبودی می توانند وارد بازار کار شوند


ایجاد مرکز نگهداری معتادان متجاهر در جاده لاکان رشت

اباذری ادامه داد: مرکز ماده 16 با ظرفیت نگهداری 50 نفر از افراد تحت تکفل در جاده لاکان رشت راه اندازی شده است، اما با توجه به جمعیت، مناسب استان نیست، از این رو زمینی به مساحت 6600 متر مربع و دانشگاهی که وجود دارد. به عنوان علمی و کاربردی رفاهی، مقرر شد به این مجموعه اضافه شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان با بیان اینکه مجتمع جدید آلتاسیس با ظرفیت 250 نفر در حال فعالیت است افزود: در تلاش هستیم ظرفیت این مجتمع را افزایش دهیم.


ایجاد بستر مناسب برای آموزش معتادان متجاهر

وی تصریح کرد: سوله بزرگ دیگری در حال آماده سازی است که با اعزام اساتید برای آموزش معتادان متجاهر کار می کند. وی افزود: به معتادان متجاهر کارت اشتغال داده می شود و بیمه کارفرمایانی که این افراد را استخدام کنند به حساب آنها واریز می شود.


تعطیلی دو مرکز ترک اعتیاد

اباذری با اشاره به بازدیدهای دوره ای و ناهماهنگ از مراکز ترک اعتیاد گفت: در صورت مشاهده تخلف در این مراکز اخطاریه صادر و در صورت عدم اصلاح مراکز متخلف پلمپ می شود و در دو ماه اخیر دو ماده مخدر پلمپ می شود. مراکز ترک اعتیاد در حومه شهر محصور شدند.


شهادت 68 شهید گیلانی در مبارزه با مواد مخدر

وی با بیان اینکه گیلان 68 شهید و 20 جانباز در مبارزه با مواد مخدر دارد، خاطرنشان کرد: مراسم بزرگی با خانواده این عزیزان درخواست شده و مراسم مشابهی برای آنها در شهر رشت برگزار می شود.

اباذری با اشاره به رشد قارچ آتاری در استان گیلان بیان کرد: این آتاری ها یکی از معضلات ما هستند و بعضاً از مواد صنعتی در تولیدات خود استفاده می کنند، لذا از مراکز علوم پزشکی و بهداشت و درمان تقاضا داریم بازدیدهای سرزده از آتاری داشته باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید