مشکل نگهداری معتادان و کارتن خواب ها حل نشد/ لزوم استخدام ائمه جماعات دلسوز در حاشیه شهر مشهد

وی با اشاره به لزوم استخدام ائمه جماعات قوی و دغدغه مند در حاشیه شهر مشهد با مشکلات فراوان اجتماعی و اقتصادی، افزود: شهر را فعال کنید.


جمع آوری زباله بر عهده شهرداری است

امام جماعت مسجد اسماعیل آباد مشهد با اعلام اینکه منطقه اسماعیل آباد حوالی چهارراه دانش مشهد دارای مشکلات کارتن خوابی، فروشندگان مواد مخدر، بیکاری، طلاق، کمبود مدرسه و ترک تحصیل است، گفت: فروش ضایعات یا ضایعات و همچنین دسترسی آسان به دارو برای در دسترس بودن و انباشته شدن کیسه خواب در منطقه، و هر موسسه باید بخشی از این چرخه را رعایت کند.

وی افزود: جمع آوری انبارهای زباله بر عهده شهرداری است اما در خود شهرداری مشهد گفته می شود که وظیفه سازمان بازیافت، سازمان بازیافت شهرداری است که جلوی دستور شهردار را بگیرد.


مشکل بازداشت معتادان و داروهای خواب آور حل نشده است

حجت الاسلام عاشوری گفت: پلیس اسماعیل آباد برای جمع آوری کارتن خواب ها و تعطیلی مراکز فروش مواد مخدر به صورت فوری اعلام آمادگی کرده است، اما مشکل بعدی محل نگهداری این معتادان و کارتن خواب ها است که هنوز حل نشده است. گفته می شود در مشهد بین 9 تا 12 هزار باکس اتاق خواب وجود دارد که متاسفانه حدود 4 هزار نفر ظرفیت دارد. البته شهرداری و بهزیستی نیز موظف به رسیدگی به این افراد هستند و باید برای بهبود وضعیت این افراد برنامه ریزی کنند.


لزوم فعالیت رسانه ای ویژه برای رفع مشکلات حاشیه شهرها و کارتن خواب ها

حجت الاسلام عاشوری خاطرنشان کرد: در سال های اخیر پس از تجمع کال اسماعیل آباد که حتی در محدوده شهرستان هم نبود، صدها معتاد متجاهر و خرده فروش معدوم و البته از زمین های با ارزش پاکسازی شد. اما امروز به عنوان امام جماعت این منطقه برنامه هایی داریم که برای مشهد بدون کارتن خواب تلاش می کنیم و در این راستا نیاز به رسانه ای ویژه برای رسیدگی به مشکلات مهم حاشیه شهرها و کارتن خوابی معتادان است.

امام جماعت مسجد اسماعیل آباد مشهد با تاکید بر اینکه روحانیت پیگیر و دغدغه مند مشکلات مردم در مساجد جامع حاشیه شهر در کنار حمایت های مادی برای رفع مشکلات مختلف مردم هستند، حائز اهمیت است. در این زمینه باید رویکرد فرهنگی و آموزشی حاکم باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید