ائمه جماعات و روحانیون وزرای جهاد تبیین و تبلیغ/برخورد با دروغ پردازانی که یکدیگر را می کشند.


ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۵
کد خبر: 1903953

محمدباقر محمدی لائینی گفت: ائمه جماعات و روحانیون می توانند در عرصه جهاد تبلیغی، تبیین و تبیین کارگران موثری باشند و با نشر اکاذیب که مردم را می کشند برخورد کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، آیت الله محمدبکر محمدی لائینی عصر امروز در جمع ائمه جمعه استان در تنکابن اظهار داشت: این روزها روح ما از آسیب ها و جسارت هایی که به اسلام و مسلمین و ارزش های دین شده آزرده می شود. انقلاب اسلامی، زیرا تعدادی از مردم ملکو توسط استکبار جهانی به بیراهه کشیده شده اند که جای تأمل و تأسف دارد.

وی ضمن ابراز همدردی با خانواده شهدا و همه دوستداران ارزش های انقلاب اسلامی افزود: قطعاً در میان ناآرامی ها و هرج و مرج ها فرصت هایی وجود دارد که اگر درست و حساب شده به آن برخورد کنیم، می توانیم از آن استفاده کنیم. . و منتظر اقدام قاطع قوه مجریه با عوامل اصلی این اغتشاشات هستیم.

محمدی لائینی با اشاره به یاد و نام علمای بزرگ این کشور و شهدای والامقام قدر گفت: امروز مدیون عملکرد این شخصیت ها هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران موضوع این جلسه را بررسی راهکارهای عملی جهاد در جامعه و نقش حوزه در این زمینه اعلام کرد و یادآور شد: خداوند در قرآن به جهاد تبلیغی اشاره کرده است، بنابراین جهاد تبلیغ یکی از جهادهای حوزه رسانه است، دیگری جهاد تبیین است که همراه با استدلال است و از تبلیغ مهمتر است و سوم جهاد تبیین است که در جامعه امروزی اهمیت زیادی دارد. افزایش سواد رسانه ای و نیاز به افزایش آگاهی.

این مسئول ادامه داد: راهکارهایی برای جهاد تبیین وجود دارد که در جامعه اجرا شود که یکی از آنها تقویت روحیه پرسشگری و جست و جو در بین مردم است، همانطور که خداوند متعال در سوره مبارکه نساء تاکید کرده است، مردم ابتدا باید سوال کنند. در مورد شنیده ها برای رسیدن به اجماع در مورد هر بیانیه و شنیداری. به آنها اجازه ندهید، به خصوص اگر گوینده فاسد است. امروز این شبکه های فارسی بیگانه و فضای مجازی آلوده و بسیاری از خبرگزاری های منحرف که در 25 روز 17000 خبر درست کردند فاسدند، چگونه حرف آنها را باور کنیم؟

وی تاکید کرد: تا مردم نخواهند کاری انجام نمی شود و جهاد تبلیغات و تبیین به جایی نمی رسد. ثانیاً اگر قصد داریم به زبان خودمان با مردم صحبت کنیم فایده ای ندارد زیرا فقط با تعداد محدودی می توانیم صحبت کنیم پس باید با غرفه ها صحبت کنیم برای برقراری ارتباط با استفاده از ظرفیت معلمان. و مدیران هم موثر است، باید با آنها صحبت کنیم و فضایی که مخاطب در اختیار دارد را بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

محمدی لائینی با اشاره به راکد بودن قیمت مرکبات و ماندن برنج در دست شالیکاران، تصریح کرد: این موارد را باید گفت هر چه حسن نیت گوینده بیشتر باشد، رضایت دل شنونده بیشتر می شود. و هر چه جهاد تبلیغی و تبیین مؤثرتر باشد، از آموزش و پرورش صحبت کنیم، البته این نهاد در استان هنوز مدیرکلی ندارد، حساس ترین نهاد کشور آموزش و پرورش است. حال سوال این است که چرا در مدارس در خصوص حجاب و چادر تبلیغاتی نمی شود راه حل چهارم این است که با کسانی که فضا را مسموم کردند و تبیین جهاد شما را بی اثر کردند برخورد کنید و نگذارید صدای نادرست با تبلیغات زیاد به جایی برسد.

نماینده فقیه در مازندران خواستار برخورد قاطع با دروغگویان و نشر اکاذیب که افراد را در زندگی یکدیگر قرار می دهند، شد و افزود: سوال پنجم این است که معیارها و ارزش های تعهد عقلانی گوینده چیست؟ هر چه گوینده متعهدتر و قدرتمندتر باشد، تلاش او برای توضیح، حتی با صدای آهسته، وسعت زیادی خواهد داشت، اثربخشی تلاش برای توضیح مهم است.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) مرجع تبیین، گسترش و تبیین جهاد هستند و نقش بسزایی دارند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید