خدمت به مردم راه حل مشکلات پیش رو است/ یکی از وظایف ائمه جماعات تعمیم تاریخ به شرایط معاصر است.


ساعت: 09:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۰۱
کد خبر: 1912644

در همایش فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و ائمه جماعات شهرستان کرمان مطرح شد؛

حمیدرضا حسینهی فرمانده بسیج حضرت امیرالمومنین علیه السلام گفت: یکی از وظایف ائمه در مساجد درس گرفتن از تاریخ گذشته و تعمیم آن به شرایط کنونی جامعه و آگاه سازی مردم است. .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش آرمان کرمان، همایش فرماندهان پایگاه های مقاومت بسیج و ائمه جمعه شهرستان کرمان ظهر امروز در سالن سارو برگزار شد.


بسیج انقلاب ایران را از سایر انقلاب ها متمایز کرد
در این مراسم حجت الاسلام زندی نماینده ائمه جماعات شهر کرمان گفت: مسجد از ابتدای اسلام تا کنون مهمترین سنگر پاسداری از اسلام، مرکز حکومت داری و تصمیم گیری های مهم بوده است.
وی ادامه داد: وقتی به تاریخ اسلام مراجعه می کنیم، می بینیم که مسجد محل مبارزه با انحرافات عقیدتی و حتی نظامی بوده است.
حجت الاسلام زندی تصریح کرد: در دوران انقلاب جمهوری اسلامی ایران بصیرت افزایی از مسجد انجام شد و یکی از مهمترین پایگاه های اعزام نیرو و پشتیبانی از دفاع خط مقدم مسجد بود.
نماینده ائمه جماعت کرمان تصریح کرد: امام خمینی (ره) می فرمایند مساجد پایگاه اصلی بسیج هستند، بنابراین مساجد بهترین مکان برای تجمع بسیجیان و دفاع از انقلاب است.
حجت الاسلام زندی تصریح کرد: بازدید از پایگاه های بسیج در مساجد در واقع ذکر، دعا، نماز، امر به معروف و نهی از منکر است چرا که می توان از پایگاه های بسیج در مساجد بهره مند شد.
نماینده جماعت ائمه جماعات در مساجد گفت: بسیج انقلاب ایران را از سایر انقلاب ها متمایز می کند، وجود پایگاه ها در مساجد در واقع باعث باور مردم و افزایش بصیرت و گسترش اسلام می شود.
وی با تاکید بر اینکه بسیج و مسجد در کنار هم و در راستای یک هدف هستند، تصریح کرد: بنابراین مساجد باید به گونه ای رفتار کنند که جوانان را جذب کنند.

راه حل مشکلات پیش رو خدمت به مردم است
بهرامی نماینده فرماندهی پایگاه های بسیج شهرستان کرمان گفت: بیان امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه بسیج لشکر وفادار خداست در دو ماه اخیر نشان داد که چگونه این ارتش وفادار شده است. ارتش خدا در این شرایط
وی با اشاره به بیانات ائمه انقلاب گفت: راه حل مشکلات و مشکلات پیش رو خدمت به مردم است.
نماینده فرماندهی پایگاه در کرمان ادامه داد: بصیرت افزایی و تبیین مطالب بسیار مهم است، دیدیم برخی از ائمه با این روش و تحقیق محله را آباد کرده اند.
بهرامی تصریح کرد: اگر بگوییم ادارات و نهادها کاری نکرده اند، یک انگشت به سمت بسیجیان و ائمه جماعات نشانه رفته است، چرا که کم کاری منجر به وضعیت فعلی شده است.
نماینده فرماندهی پایگاه شهرستان کرمان بیان کرد: در بحث تحقق ربع اسلامی با محوریت پایگاه محله، سازمان ها و نهادها را نیز می طلبد تا برای تحقق ربع اسلامی تلاش کنند.

یکی از وظایف ائمه جماعت تعمیم تاریخ به شرایط فعلی است
همچنین حمیدرضا حسینکنی فرمانده بسیج حضرت امیرالمومنین علیه السلام در این مراسم گفت: مشکلات کنونی در سطح جامعه به این دلیل است که در سطح مردم خوب عمل نمی کنیم. “
وی ادامه داد: در مسجد ائمه مرکز جماعت هستند و این اصل در همه مساجد است، حرف آخر به ائمه جماعت است.
حسینکنی ادامه داد: امروز اگر در میدان مشکل داریم بخشی از آن متعلق به ما بسیجیان است، چرا که کار اصلی ما تربیت مردم است، هنر جذب افراد از هر نوع و تاثیرگذاری است.
فرمانده بسیج حضرت امیرالمومنین (علیه السلام) کرمان گفت: ما را نمی توان فریب داد، اکنون با یک قیام خطرناک مواجه هستیم، شاهد هستیم که افراد صاحب نفوذ به راحتی وارد میدان شده و انقلاب و نظام را زیر سوال می برند.
وی تاکید کرد: یکی از دلایل عدم موفقیت عدم توجه به سخنان مقام معظم رهبری است زیرا ایشان نیز با تبیین شرایط جامعه راهکار ارائه می دهند.
حسینکنی تصریح کرد: یکی از وظایف ائمه جماعات در مساجد عبرت گرفتن از تاریخ گذشته و تطبیق آن در شرایط کنونی جامعه است.
فرمانده بسیج حضرت امیرالمومنین علیه السلام تصریح کرد: در این 40 سال اول انقلاب از صفر شروع کردیم تا اینکه سیم خاردار داشتیم اما امروز می توانیم پایگاه های آمریکایی را تهدید کنیم. گنبد آهنین با قدرت ایران بر سر رژیم اسرائیل افتاده است.
وی درخواست ائمه جماعت از نمایندگان را وظیفه می داند و بیان می کند: برای حل مشکلات مردم باید از نمایندگان درخواست کرد.
حسینهی تاکید کرد: مساجد را باید در جهت جذب جوانان تقویت کرد و با قاطعیت پشت این نظام و پرچم ایستاد.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید