تبیین مبانی شیعه در جهان، جهاد تبیین روحانیت / حاج قاسم سلیمانی بزرگ شده توسط علما و روحانیون


ساعت: 17:04
تاریخ انتشار: 14/04/01
کد خبر: 1841545

استاد حوزه های علمیه کوم در کنگره ملی شهدای روحانی اردبیل به ضرورت تبیین جهاد برای طلاب پرداخت و گفت: شناسایی شبهات و پاسخگویی به آنها در کنار تبیین مبانی شیعه یکی از مصادیق جهاد تبیین روحانیت در عصر حاضر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از سبلان ما آیت الله محمدی همدانی ظهر امروز در اجلاس سراسری شهدای روحانی که همزمان با سراسر کشور در اردبیل برگزار شد، به تبیین ویژگی های شهدا و مجاهدت برای خدا پرداخت و گفت: بله.

وی با بیان اینکه روحانیت باید قدر و منزلت خود را بداند، گفت: ترویج ارزش های دینی و انسانی یکی از رسالت های مهم روحانیت است.

این عالم دینی در ادامه سخنان خود به ضرورت جهاد تبیین در علما پرداخت و گفت: شناسایی شبهات و پاسخگویی به آنها همراه با تبیین مبانی شیعه یکی از مصادیق جهاد برای تبیین روحانیت در عصر حاضر است.

استاد حوزه علمیه در ادامه سخنان خود به تبیین اهمیت و ارزش اخلاق به طور کلی پرداخت و گفت: زمان آن فرا رسیده است که حوزه های علمیه با ورود به مباحث مهم و اساسی مانند فلسفه و عرفان گام های بلندی در جهت کمال انسان بردارند.

آیت الله محمدی همدانی در ادامه سخنان خود به احادیث امام صادق(ع) اشاره کرد و گفت: امام صادق(ع) قبل از شهادت شهدای زیادی را پرورش دادند.

وی با بیان اینکه شهید سلیمانی تربیت شده توسط علما و روحانیون مجاهد است، گفت: علما باید برای خود ارزش قائل باشند زیرا به شهدایی مانند حاج قاسم به جامعه خیانت کرده اند.

این عالم دینی آیت الله طباطبایی و آیت الله مدنی را مایه افتخار آذربایجان دانست و گفت: مردم آذربایجان به ویژه تبریز باید به داشتن علمایی چون شهدا در محراب افتخار کنند.

این استاد حوزه در پایان سخنان خود از طلاب و روحانیون خواست در تحصیل دین و تزکیه با دقت به مدارج عالی علمی و انسانی دست یابند تا بتوانند با تدبر در اسلام و قرآن به اسلام خدمت کنند و افراد صالح پرورش دهند. .

وی از قیام ولی به عنوان مهمترین کار بزرگان دین یاد کرد و گفت: ملا حسینلی همدانی از بزرگانی بود که با تربیت ولی در زمان خود بزرگترین خدمت را به اسلام کرد.

آیت الله محمدی همدانی با بیان اینکه تربیت ولی امر بسیار مهمتر از تربیت وکیل است، گفت:

وی در پایان سخنان خود به یکی از مناصب والای اخروی اشاره کرد و گفت: در آخرت موقعیتی است که اکثر پیامبران و شهدا به آن غبطه می خورند و این مقام بالاتر از مقام انبیا و شهداست.

این مدرس حوزه، مقام حضرت زینب کبری(س) را نمونه ای از این مقام برشمرد و گفت: اگر جهاد زینب کبری(س) نبود، امروز از اسلام خبری نبود، زیرا حضرت زینب کبری(س) ع) با روشنگری و تبیین خود، جهاد مانع تحقق اهداف می شود، دشمن اسلام می شود و حادثه کربلا را برای همیشه زنده نگه می دارد.

وی همچنین مقام امام خمینی (ره) را نمونه دیگری از مقام والای اخروی برشمرد و گفت: این سعید یتیم نیز کاری کرد که اکثر پیامبران نتوانستند انجام دهند زیرا پرچم اسلام را با خود در جهان برافراشت. قیام و در حالی که نابودی طاغوت برای ریشه کنی استکبار در جهان و آگاهی بخشی به جامعه اسلامی در جهان گام های بلندی برمی دارد.

آیت الله محمدی همدانی در پایان سخنان خود از علمای دین خواست با پرورش افراد فرهیخته ای چون آیت الله بهشتی، صالحان با هویت ملت را به جهان اسلام تحویل دهند تا در آینده نزدیک جامعه اسلامی ما به عنوان یک جامعه تلقی شود. تمدن اسلامی.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید