ناکامی آمریکا در قطبی کردن جهان/ استان مرکزی مهد علما، علما و نویسندگان بزرگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; سردار سرلشکر رحیمه صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در دومین اجلاس خندق سازان کنگره ملی به نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و 6200 شهید مدافع حرم گفت. استان مرکزی در اراک: سه هدف مهم از برگزاری این نشست ها و مجالس با محوریت حفظ حریم مقدس و شهدا، تربیت نسل جوان، جهاد، تبیین و امید آفرینی است.

صفوی گفت: سه اتفاق بزرگ پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی دفاع مقدس و پیروزی جبهه مقاومت چهره جهان و معادلات را تغییر داد.

وی با اشاره به نقش جهاد سازندگی در دوران دفاع مقدس گفت: پیروزی در دفاع مقدس بدون ایفای نقش جهاد سازندگی امکان پذیر نیست، زیرا جهاد ستونی در جنگ بود و جانفشانی ها، افکار و اعمال جهادگران تغییر کرد. اگرچه جهاد سازندگی سرکوب شد. «امروز هم جهادگران به اندازه بسیجیان سرکوب شده‌اند.

دستیار گفت: امروز ایران نه تنها یک قدرت بزرگ منطقه‌ای، بلکه یک قدرت جهانی است، در حالی که قبل از انقلاب آمریکا ایران را یکی از کشورهای خود می‌دانست و شاه بدون اجازه اجازه تغییر رئیس دانشگاه تهران را داد. مشاور ارشد فرمانده کل قوا


آمریکا نتوانسته است جهان را یکپارچه کند

صفوی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها دنیا را به عنوان یک روستا معرفی می کنند و به دنبال تسلط فرهنگ خود بر جهان هستند، افزود: آمریکا امروز نتوانسته جهان را تک قطبی کند و جهان امروز به سمت چندقطبی شدن پیش می رود.

وی با اشاره به فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر ایجاد جهاد سازندگی، افزود: جهاد سازندگی در عملیات های بزرگی مانند فاو درخشید و پل بعثت حاصل تلاش جهاد به عنوان یک شاهکار مهندسی در جنگ بود.

صفوی با تاکید بر اینکه شهادت و نبرد کار دلیرمردان بود، ادامه داد: شهدای زیادی را از نزدیک دیدیم، اما آنچه را که ما ندیدیم، دیدند، شهدا خدا را دیدند و آنقدر دلشان روشن شد که به نور خدا پیوستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دو مقوله فرهنگ و حکومت جهادی گفت: فرهنگ مقوله ای گسترده است و همه ارزش های اجتماعی و آداب و رسوم یک ملت را در بر می گیرد و از طریق آموزش به نسل های آینده منتقل می شود. “

وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای کشور است، افزود: فرهنگ مهم ترین رکنی است که سیاست ها و قوانین یک کشور را شکل می دهد. البته دولت‌سازی کار دشواری است و باید حداقل یک قرن طول بکشد تا دولت‌ها ساختارهایی را شکل دهند.»


رهبر جهادی به دور از تکبر و خود بزرگ بینی است

دستیار فرمانده کل قوا با اشاره به بحث حکومت جهادی گفت: ایمان، ولایت مداری و علم. این مفید است.

وی خستگی ناپذیری، توان مقابله با چالش ها و خدمت بی منت مردم را از ویژگی های یک مدیر جهادگر عنوان کرد و گفت: مدیر جهادگر با برنامه ریزی گام های بلندی برمی دارد و در حوزه تخصصی خود دارای درک و آینده نگری است.

صفوی التزام عملی به مبانی و ارزش های اسلامی را از دیگر ویژگی های مدیران جهادگر برشمرد و افزود: مدیر جهادی به دور از تکبر و خود بزرگ بینی و تکلیف گرایی، سازگار و آراسته به اخلاق حرفه ای و اسلامی است.


استان مرکزی مهد علما، علما و ادیبان بزرگ است

وی با اشاره به ظرفیت استان مرکزی گفت: استان مرکزی یک مرکز دفاعی و امنیتی، یک مرکز علمی و فرهنگی و یک مرکز بزرگ کشاورزی و صنعتی است و از حدود 4000 مشاهیر ایرانی، بیش از 1000 نفر متعلق به استان مرکزی است. این استان نوسان است.» او دانشمندان، دانشمندان و نویسندگان بزرگی را تربیت می کند.

صفوی با تاکید بر اینکه استان مرکزی یکی از بهترین استان های کشاورزی و تولیدی در این بخش است، گفت: امروز جنگ آب و غذا بسیار جدی است و حتی چینی ها از سه سال قبل شروع به خرید و نگهداری مواد غذایی کردند.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: استان مرکزی با بیش از 2800 واحد صنعتی بزرگ و کوچک قطب صنعتی کشور است و خداوند به دولت و مدیران دلسوزی که حامی این صنایع بودند اجازه ندهید. واحدهای صنعتی زجر بکشند آشفته باشند و همه با اتحاد جلو بروند و عده ای با اظهار نظر خود تفرقه ایجاد نکنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید